Moderator: Moderafo's
Faramir schreef:Waar staat eigenlijk dat een dominee (priester, imam enz enz) zijn politieke voorkeur niet mag laten blijken?
Mortlach schreef:Faramir schreef:Waar staat eigenlijk dat een dominee (priester, imam enz enz) zijn politieke voorkeur niet mag laten blijken?
Ach, het doet een beetje denken aan de tijd dat de dominee de zondag voor de verkiezingen iedereen met hel en verdoemenis bedreigde als ze niet op de juiste partij zouden stemmen. Dat is natuurlijk wel een kwalijke zaak.
Dikberkhout schreef:Dat laatste is echt niet waar. Ik volg de landelijke politiek regelmatig en soms ben ik in de Tweede Kamer, maar de SGP doet serieus mee.
ostrogoot schreef:Zelf zou ik nooit op de SGP stemmen omdat het een kleine partij is die zich nooit laat horen en eigenlijk alleen maar oog heeft voor stokpaardjes als koopzondagen, euthanasie, abortus e.d.
Mortlach schreef:Ach, het doet een beetje denken aan de tijd dat de dominee de zondag voor de verkiezingen iedereen met hel en verdoemenis bedreigde als ze niet op de juiste partij zouden stemmen. Dat is natuurlijk wel een kwalijke zaak.
JeeWee schreef:Een dominee moet/mag mensen tot Jezus leiden.
Het lijkt mij niet dat het de taak van een predikant is om publiekelijk waarschuwingen af te geven over zulke discutabele zaken als vrouwen in de politiek...
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 43 gasten