Berichtdoor Galateia » 20 mei 2008 11:58
Lieve mensen, wat een vreemde gedachtengangen lees ik hier toch! Ik ben zelf als volwassene (nou ja, als tiener) gedoopt. Mijn man heeft zich laten 'overdopen' toen hij met mij verkering kreeg. Nou, zijn ouders gedroegen zich alsof er iemand begraven werd...
En waarom zou je niet naar een dienst gaan van iemand die zich laat (over)dopen, wanneer je net zelf je kind hebt gedoopt? Mensen die aan volwassendoop doen zijn niet TEGEN de kinderdoop, ze zijn alleen van mening, dat de doop niet zo bedoeld is in de Bijbel. Toen mijn man zich liet dopen, wilde hij helemaal niet de symboliek van zijn kinderdoop ongedaan maken, of wat dan ook. Het was gewoon zijn manier om uiting te geven aan zijn geloof. En dat de een zich lekker voelt bij kinderdoop-belijdenis en de ander bij opdragen-volwassendoop... denk je nu echt dat het voor God iets uitmaakt?
Vorige week zondag deed mijn schoonzusje belijdenis. Nou, daar gaan we gewoon heen, hoor. En als er kinderen gedoopt gaan worden, dan zitten we op de eerste rij. Ook al zou ik zelf mijn kinderen niet laten dopen. Maar wat maakt dat uit? Ik geloof niet dat ik het enige 'ware' geloof in huis heb, net zo min als dat ik geloof dat een van jullie dat heeft. Ik vind het prachtig als ouders hun kinderen naar God brengen en ik vind het prachtig als volwassenen in het openbaar en in de gemeente uiting willen geven van hun geloof. En of dat nu in een reformatorische kerk is, een baptistengemeente, een katholieke kerk, een pinkstergemeente... dat kan me dus echt niks schelen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde