De strategie van Wilders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Re: De strategie van Wilders

Berichtdoor Harm-J » 19 mar 2009 10:17

Flappie schreef:Ik vind het altijd idd wel erg gemakkelijk op een dergelijke manier iemand 'dom' te noemen. Wat in feite bedoel je dat tussen de regels door wel Harm-J. Wat is het toch altijd met Nederlanders dat zodra ze het met iemand niet eens zijn iemand 'dom' noemen of 'niet serieus' gaan nemen.

Dat heb je nu eens verkeerd tussen de regels door gelezen, Flappie! Ik zit meer in het midden, iemand die dom is zie ik geen HBO afronden. Of hij het A.O heeft in zijn geheel heeft behaald, weet ik niet. Ik vind mensen dom zie zich laten leiden door massahysterie en die laten leiden door hun onderbuikgevoel.

Dat ik geen fan van die man ben, alsmede van zijn gehanteerde taalgebruik dat moge duidelijk zijn, dom wil ik hem niet noemen. Dit ter verduidelijking.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 mar 2009 21:02

De Wildersstemmers zijn wel relatief dom. Empirisch onderzoek wijst uit dat rechtse anti-immigratie partijen vooral aanhang hebben onder blanke, laagopgeleide mannen.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 24 mar 2009 23:31

hoewel laagopgeleid en dom niet per sé samen op hoeven te gaan.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 mar 2009 13:59

Dat klopt, maar je kunt toch wel stellen dat lager opgeleiden vaak minder intelligent zijn en ook, dat blijkt zelfs uit onderzoek, minder kennis van politiek en politieke actualiteit hebben.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 mar 2009 09:21

Als je op diverse fora kijkt naar de manier van schrijven van Wildersaanhangers, dan zou je meteen voor opheffing van het algemeen kiesrecht moeten pleiten en een verplichte bijspijkercursus Nederlandse taal. Die lieden schrijven nog beroerder dan menig Marokkaan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2009 10:10

Ik herinner mij een uitzending van TweeVandaag waarin er een aantal hoger opgeleide Wilders-aanhangers aan het woord kwamen. Zelden iets zo bizars gezien. Natuurlijk was Wilders geen one-topic partij, hij maakte zich ook druk om allerlei andere zaken dan de buitenlanders. En nee, hij discrimineerde niet. Het op basis van afkomst of geloof de toegang ontzeggen tot Nederland was volgens hen namelijk geen discriminatie, maar alleen maar zorgen dat "het probleem niet erger wordt."
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 26 mar 2009 10:34

Wat in elk geval duidelijk is, is dat de PVV een one-man partij is. De partij kent maar 1 lid: Wilders.
Dat klinkt niet alleen ondemocratisch, maar dat is het ook.
Zeker als je bedenkt dat de strategie van Wilders niet is om in debat te gaan, maar om zijn (populistische) statements rond te strooien. Dat levert hem stemmen op, maar diskwalificeert hem om deel te nemen aan een regering.
En als hij ooit in een regering komt, is die na 2 of 3 maanden alweer gevallen, tenzij hij zijn stijl en inhoud aanpast, wat hem weer stemmen gaat kosten.

Vandaag loopt hij weg bij het debat. Echt weer zo'n populistische, ondemocratische actie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2009 13:23

Inderdaad. Alles om een beetje aandacht te trekken.

Reactie op crisisakkoord:

De burger is weer de dupe!

Logisch he, als we er financieel zwaar op achteruit gaan, dat de burger dat ook merkt. Of was Wilders idee dat de politiek alleen wel betaalt, even de pet rond laten gaan in de tweede kamer.... zodat de burger nergens last van heeft?

En helaas zijn er zoveel domme nederlandse burgers die vervolgens roepen: Kijk, die man komt nog eens voor ons op! Die denkt niet aan zichzelf maar aan ons. Right. Daarom ben ik ook wel eens bang voor de democratie. De burger wordt namelijk te dom. Maar gelukkig heb je altijd nog de corrigerende factor. Het is heel makkelijk om opposisitie te voeren met zo'n houding maar je komt niet zo snel in de coalitie en gebeurt dat toch, dan moet je zelf lastige beslissingen nemen in plaats van lastige besluiten af te kraken... en dan word je daar ook op afgerekend.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

rafaell

Berichtdoor rafaell » 26 mar 2009 13:56

Wilders zwijgt
Uitgegeven: 26 maart 2009 09:23
Laatst gewijzigd: 26 maart 2009 10:09
Als het er echt om gaat, hoor je Geert Wilders niet of nauwelijks. Dinsdagavond zag ik de leiders van de Groen Links, D66, de VVD en de SP bij Pauw en Witteman zitten. Wilders had maar weer eens afgezegd. Door Nico Dijkshoorn.

Die brabbelt liever ergens in een Engels of Amerikaans programma dat wij lazy cows zijn, dat we chickenshit assholes zijn.

Flink doen met een oceaan er tussen, dat is Wilders. Of flink doen met zes man bewaking om je heen. Heel hard *censuur* roepen met een handgranaat in je hand.

Dat geeft allemaal niet. Van mij hoeft hij niet steeds langs te komen in de verschillende actualiteitenprogramma's. Ik ken zijn riedel inmiddels wel. U, de Nederlandse witte bevolking, wordt genegeerd door deze regering.

Wij, de witte lenende Nederlanders, moeten onze oren laten hangen naar de buitenlanders. Zij willen onze dochters. Alles wordt minder en niets meer. Ik kan hem inmiddels dromen, die steeds maar herhaalde nationalistische mantra.

Benieuwd

Maar vandaag en gisteren had ik Wilders wel willen zien en horen. Ik ben benieuwd wat hij vindt van iets waar hij de buitenlanders niet automatisch de schuld van kan geven. Wat hij vindt van een crisis die nu eens is ontsproten uit de schoot van het vrije westen.

Wat Wilders er van vindt, hoe wij ons als decadente lemmingen, met zijn miljarden tegelijk, feestend in een ravijn hebben gestort. Ik zou graag hebben gehoord, van een politiek leider die - in ieder geval in de peilingen - een groot gedeelte van het volk vertegenwoordigt, wat hij vindt van de kredietcrisis. Hoe hij denkt dat we hem op kunnen lossen.

Populistische gedachtegoed

Tot nu toe is alleen weer het bekende populistische gedachtegoed naar buiten gekomen. Zij zijn rijk en wij arm. En dat is fout. Het zo herkenbare Wilders-gewijs. Met de ruggen tegen elkaar om het probleem heen gaan staan en wijzen naar mensen die het hebben veroorzaakt. Die moet worden getuchtigd.

Het is teleurstellend, die media-windstilte rond Wilders, als het er echt om gaat. Rita Verdonk heeft het verkeerde voorbeeld gegeven.

Wilders heeft kunnen zien wat er met een gezond volksgevoel-partijtje gebeurt als ze echt plannen en ideetjes gaan formuleren. Sta je binnen een paar maanden op 1 zetel. Dat heeft Wilders goed begrepen. Stil blijven zitten als het er echt om gaat. Dan kan je ook niets fout zeggen.

Schreeuwen

Tot aan de verkiezingen zal daar geen verandering in komen. Wilders zal alleen in beweging komen als hij weer ergens wordt geweigerd. Dan verschijnt hij graag aan de randen van een stad om te schreeuwen dat hij er niet in mag.

De nieuwe plannen liggen al klaar. Wilders wil windsurfen in Irak. Mag niet. Schande. Hoezo geen water? Daar staat hij, in zijn wetsuit, met een plank onder zijn arm bij de grens, met 160 journalisten om zich heen.

Gordijnen

Goed beschouwd is de hele crisis terug te voeren op de manier van denken die Wilders, Verdonk en hun aanhangers al jaren hanteren: niet verder kijken dan de gordijnen van je eigen huisje.

Naar binnen kijken. Nederland blijven zien als een luxe heilstaat waarin we het allemaal zo goed voor elkaar hadden. Nederland blijven presenteren als een dorp vol veldwachters. Blijven doen alsof er een muur van 90 meter hoog om Nederland heen staat. Buiten is de crisis, binnen hebben we het over de receptuur van een goede boerenkool schotel.

Fortuyn

Deze week zou Wilders eindelijk kunnen hebben laten zien wat er nog meer aan denkkracht in zijn hoofd zit. Hij had, zoals Pim Fortuyn dat wel durfde, aan tafel kunnen gaan zitten en had de discussie aan kunnen gaan. Maar dat kost zetels.

Het is precies die houding, die honger naar groei, die honger naar foutloos vooruit denderen, die Wilders een exponent maakt van de huidige crisis. Tegen beter weten in klein blijven denken en klein blijven doen en luxe eisen.

jan33willem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jan33willem » 26 mar 2009 14:05

Optimatus schreef:Als je op diverse fora kijkt naar de manier van schrijven van Wildersaanhangers, dan zou je meteen voor opheffing van het algemeen kiesrecht moeten pleiten en een verplichte bijspijkercursus Nederlandse taal. Die lieden schrijven nog beroerder dan menig Marokkaan.

Optimate, hoe is jouw Marokkaans? Vrij beroerd, vermoed ik. Het Nederlands van veel deelnemers aan dit forum laat eerlijk gezegd ook nogal wat te wensen over. Dus ook maar een verplichte bijspijkercursus Nederlands voor de reformatorische gemeenschap. Bovendien worden hier de meest vreemdsoortige redeneringen opgehangen over van alles & nog wat. Reformatorische mensen kunnen we daarom ook maar beter niet laten stemmen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2009 14:47

elbert schreef:Wat in elk geval duidelijk is, is dat de PVV een one-man partij is. De partij kent maar 1 lid: Wilders.
Dat klinkt niet alleen ondemocratisch, maar dat is het ook.
Zeker als je bedenkt dat de strategie van Wilders niet is om in debat te gaan, maar om zijn (populistische) statements rond te strooien. Dat levert hem stemmen op, maar diskwalificeert hem om deel te nemen aan een regering.
En als hij ooit in een regering komt, is die na 2 of 3 maanden alweer gevallen, tenzij hij zijn stijl en inhoud aanpast, wat hem weer stemmen gaat kosten.

Vandaag loopt hij weg bij het debat. Echt weer zo'n populistische, ondemocratische actie.

Ik weet dat nog niet; Wilders is geen Fortuyn. Dat was echt een eenmanspartij. Na zijn dood bleef er slechts een zootje ongeregeld achter. Wilder echter heeft toch in ieder geval een paar mensen verzameld die nie totaal idioot zijn. Ik denk aan Hero Brinkman en in mindere mate aan Dion Graus (alhoewel die wel een hoog Fortuyn-clown gehalte heeft).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2009 14:48

jan33willem schreef:
Optimatus schreef:Als je op diverse fora kijkt naar de manier van schrijven van Wildersaanhangers, dan zou je meteen voor opheffing van het algemeen kiesrecht moeten pleiten en een verplichte bijspijkercursus Nederlandse taal. Die lieden schrijven nog beroerder dan menig Marokkaan.

Optimate, hoe is jouw Marokkaans? Vrij beroerd, vermoed ik. Het Nederlands van veel deelnemers aan dit forum laat eerlijk gezegd ook nogal wat te wensen over. Dus ook maar een verplichte bijspijkercursus Nederlands voor de reformatorische gemeenschap. Bovendien worden hier de meest vreemdsoortige redeneringen opgehangen over van alles & nog wat. Reformatorische mensen kunnen we daarom ook maar beter niet laten stemmen.

Groot gelijk :wink:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 26 mar 2009 16:33

Mortlach schreef:Ik weet dat nog niet; Wilders is geen Fortuyn. Dat was echt een eenmanspartij. Na zijn dood bleef er slechts een zootje ongeregeld achter. Wilder echter heeft toch in ieder geval een paar mensen verzameld die nie totaal idioot zijn. Ik denk aan Hero Brinkman en in mindere mate aan Dion Graus (alhoewel die wel een hoog Fortuyn-clown gehalte heeft).

Dat de PVV een eenmanspartij is, is een feit. Er is niemand anders lid van dan Wilders.
Bovendien is Hero Brinkman van hetzelfde laken een pak als Wilders: vanwege populistische motieven Antilliaanse politici de gordijnen injagen (dat trekt stemmen van mensen die last hebben van Antilliaanse reljongeren in bijvoorbeeld Rotterdam), maar oplossingen aandragen, ho maar.
En de oplossingen die hij aandraagt, zijn geen oplossingen, zoals heropvoedkampen voor jongeren. Opvoeding door de staat heeft nog nooit stabiele burgers opgeleverd en zal dat bij de PVV ook niet opleveren.
En Dion Graus, ach, lees zijn beschrijving op wikipedia er maar op na. ;-)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 mar 2009 16:39

jan33willem schreef:

Refo's zijn doorgaans niet destructief voor anderen, Tokkies en Wilderianen wel.

Overigens, schitterend hoe de beroepslaffaard Wilders vandaag de Kamer verliet. Hij kon niet scoren en dus rende hij weg.

Wat een watje.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 26 mar 2009 20:30

Met dien verstande dat de bijdrage van dhr. van Geel net zo schokkend was of op zijn minst niet tactisch te noemen.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Terug naar “Archief”