Iedereen moet het voorzich weten, maar mensen die zeggen dat grote gezinnen asociaal zijn (vanwege overbevolking) zijn ongelooflijk naief, en praten maar wat na. Kan ik me zo kwaad om maken
We hebben nu al onderbezetting in de zorg en hulpverlening. En dan komt de grootste vergrijzng ernog aan. Echtwaar over tiental jaren zijn er onwijs veel mensen oud (babyboom van na de oorlog) terwijl er veel minder mensen werkende zijn (babystop van jaren 70/80)
Als wij oud zijn, zijn we dolblij met de kinderen uit grote gezinnen die dan werken.
Ik kom zelf uit een gezin van 3 kinderen. Ik vind het overbevolking verhaal best een beetje opgaan. Deze wereld wordt op een gegeven moment te veel belast. Ik denk dat dat nu al het geval is. De hele bioindustrie is toch ook aanwezig omdat we allemaal vlees willen hebben, en als je al die beesten de ruimte wilt geven, nemen die heel wat ruimte in beslag, die er niet eens is.
Het argument dat er mensen nodig zijn, om voor de kinderen, geboren tijdens de babyboom, te zorgen gaat volgens mij ook niet op. Dat zou betekenen dat er ieder moment net zo veel mensen geboren zouden moeten worden als tijdens de babyboom. Anders zullen er op een gegeven moment weer bejaarden zijn die niet goed genoeg verzorgd kunnen worden. Dat zou helemaal een explosie van de bevolking van Nederland betekenen.
Hierbij buiten gelaten of al die kinderen genoeg liefde en zorg krijgen, want daar weet ik werkelijk waar niks vanaf.