Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 16 jun 2008 16:01

Oke, bedankt voor je heldere en lange antwoord :wink: . Lijkt me een moeilijk situatie.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 16 jun 2008 17:13

meboy schreef:- Te beloven alles te vermijden op dit gebied dat ergenis kan verwekken in de gemeente, zoals al te nauwe contacten of het samenwonen met iemand van gelijk geslacht.

Men zou zich bijna gaan afvragen of het hier (bij Meboy in de gemeente) nu gaat om Christus als hoofd van de kerk of dat men het onderling belangrijker vindt om elkaar de maat te nemen?

Het zal wel in het geval van Me boy wel weer uitdraaien op de steen des aanstoots.. Het is zo vaak gemakkelijker om een ander op de splinter te wijzen, terwijl zij de balk in het eigen oog vaak tot maandag in de kelder verbergen.

Sterke gewenst Me-Boy!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 16 jun 2008 18:55

Harm-J schreef:steen des aanstoots.

Ik denk dat veel christenen echt geen idee hebben hoe aanstootgevend hun religie voor homo's . En dan valt het tegenwoordig nog mee, maar het is nog al hypocriet om met het vingertje naar homo's te wijzen terwijl je eigen groep homo's in gezellige dorpsbijeenkomsten pleegde te verbrandden. (Op natte brandstapels zodat het lijdden met factor 10 of zo verlengt werd. Dat mag er wel even bij gezegt worden)

Christenen zouden zich de ogen uit hun hoofd moeten schamen voor de eeuwen onmenselijke behandeling van homo's ed in naam van hun religie, maar gek genoeg zijn de homo's nog steeds de zondaren in deze. Als ik dat weer eens bedenk dan ben ik er weer van overtuigd dat mijn verworven ongeloof met levenslange garantie komt.

Overigens maakt het christendom nog steeds slachtoffers onder de holebi's. In de US of A ligt het aantal zelfmoorden onder holebi's met een schokkende factor 6 hoger dan onder "normale" jongeren. De oorzaak is overduidelijk. Veelal religieus getinte homohaat die sommigen tot het uiterste drijft.

In NL ligt het wel lager, maar de hele "Holier than thou art" houding van sommige christen zal ook wel wat homo's zichzelf van het leven laten beroven. Denk daar maar eens aan als je weer de neiging voelt om aan te geven hoe zondig je homoseksualiteit wel vind.

(Niet voor jou bedoeld har, maar je stukje was treffend en ik borduurde er even op voort.)

meboy

Berichtdoor meboy » 16 jun 2008 19:52

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 jun 2008 20:09

MarinusCopy schreef:Ik denk dat veel christenen echt geen idee hebben hoe aanstootgevend hun religie voor homo's . En dan valt het tegenwoordig nog mee, maar het is nog al hypocriet om met het vingertje naar homo's te wijzen terwijl je eigen groep homo's in gezellige dorpsbijeenkomsten pleegde te verbrandden. (Op natte brandstapels zodat het lijdden met factor 10 of zo verlengt werd. Dat mag er wel even bij gezegt worden)

Christenen zouden zich de ogen uit hun hoofd moeten schamen voor de eeuwen onmenselijke behandeling van homo's ed in naam van hun religie.)

Ik denk niet dat het fair is om te komen aanzetten met dit soort zaken van enkele tientallen jaren tot wel eeuwen terug. Daar deed iedereen aan mee, niet alleen christenen!

En wees eerlijk: er worden gewoon bijna geen vingertjes meer naar homo's gewezen en als dat al gebeurt, is dat zeker niet alleen door religieuzen. Ga maar niet in bepaalde wijken opvallend homo lopen te zijn en ik heb het bewust niet allen over wijken met allochtonen. In een gemiddeld stadion is het geen pretje.

Feit blijft dat er religieuze groeperingen zijn die nog steeds op grond van de bijbel die zij op hun manier lezen, elke vorm van homoseksualiteit afwijzen. Ik respecteer dat. En ik blijf hopen dat dat respect ook ooit van de andere kant gaat komen.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 16 jun 2008 20:32

Denkertje21 schreef:
Ik denk niet dat het fair is om te komen aanzetten met dit soort zaken van enkele tientallen jaren tot wel eeuwen terug.

Maar een paar teksten van een paar duizend jaar oud is natuurlijk geen probleem als je per brandstapel een paar nichten geneest. :lol:

Maar goed, het hele punt is natuurlijk dat homoseksualiteit an sich geen problemen veroorzaakt, maar de veroordeling ervan des te meer. Van homosex is nog nooit iemand dood gegaan (AIDS, lieve mensen, word veroorzaakt door een virus, niet door sex) van homohaat best veel.

Ergo, mischien is het idd handig om de homofobe balk uit het oog te halen om tezien dat de vermoedde homoseksuele splinter van de ander niets meer is dan een vlekje op de iris die iemand mss anders maakt maar niet minder.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 16 jun 2008 20:52

In Genesis 2 staat dat de mens geschapen is, naar een goed beeld.
Eerst de man, en daaruit de vrouw hem tot hulp.
Met goede kennis en met de juiste gevoelens.

Door heel de Bijbel heen, is telkens te zien dat het de bedoeling is dat
de mens niet alleen is, dat de man een vrouw tot hulp heeft.
Er staat maar één plaats in de Bijbel waar het anders toe gaat,
en dat is om vreselijk van te schrikken.

Het is ook mogelijk om van verkeerde gevoelens af te komen,
en weer iets van de juiste kennis en gevoelens te ontvangen.
Daar staan in de Bijbel ook voorbeelden van.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 jun 2008 21:02

*zucht* beste Rolf...
Als je nou weer eens reageert, kom dan met nieuwe inzichten...
Wat je nu doet is te simpel voor woorden en is hier al vele honderden keren uiteengezet.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 16 jun 2008 21:09

Het gaat er niet om of het al vaker uiteengezet is, het is de waarheid.
Ik kan net zo goed verkeerde gevoelens hebben, bijv.
ik krijg een kick van motorracen. Mag ik zoeits uitleven?
Nee, ik moet er tegen strijden, de oude natuur doden.
En het kan ook.
Mocht iemand, die dat niet heeft, weer de juiste kennis en gevoelens
willen ontvangen, er zijn in Nederland speciale hulporganisaties voor.
Zodat het de mens weer welgaat.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 16 jun 2008 21:10

Rolf schreef:In Genesis 2 staat dat de mens geschapen is, naar een goed beeld.

Er is één probleem met je stelling: een man met een man en een vrouw met een vrouw werkt op de voortplanting na ook prima. Er is geen enkele aanwijzing dat een homoseksuele relatie onderdoet voor een heteroseksuele. Als dat echt absoluut niet de bedoeling was geweest dan had ik aanzienlije verschillen verwacht.

de mens niet alleen is,

:D

dat de man een vrouw tot hulp heeft.

Ja, en mijn vriend dient slechts als decoratie en lustbevrediging. Nee, dummie, mijn man is mij ook tot hulp en visa versa.

en dat is om vreselijk van te schrikken.

Idd, alle hiomo's ggaan dood maar niet aan homosex. Maar aan iets wat schijnbaar een hekel heeft aan homosex. Je maakt een beetje het punt van mijn vorige post hiermee.

Het is ook mogelijk om van verkeerde gevoelens af te komen,

Idd zelfmoord. Dat schijnt redelijk goed te werken. Steniging ook. Castratie als je enkel vh seksuele gedeelte afwilt en een lobotomie als je liever vh filiegedeelte afwilt.

en weer iets van de juiste kennis en gevoelens te ontvangen.

Genezen homo's? BRON!!! :roll:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 jun 2008 21:13

@ MarinusCopy:
Doe het nou toch niet zo man! Je breekt de hele boel af met je keiharde opstelling!

@ Rolf:
Doe het nou toch niet zo man! Je breekt de hele boel af met je keiharde opstelling!

"En de meeste van deze is de LIEFDE". (Wedden dat daar ook wederzijds respect bij zit?)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 16 jun 2008 21:16

In de EO-gids hebben verhalen gestaan van personen die van verkeerde
gevoelens afgekomen zijn.

Als je je oude natuur doodt, kun je door een heel diep dal gaan.
Maar in dat dal wil de Allerhoogste altijd tot steun zijn, als je je
aan Hem overgeeft.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 16 jun 2008 21:18

Rolf schreef:In de EO-gids hebben verhalen gestaan van personen die van verkeerde
gevoelens afgekomen zijn.

Als je je oude natuur doodt, kun je door een heel diep dal gaan.
Maar in dat dal wil de Allerhoogste altijd tot steun zijn, als je je
aan Hem overgeeft.
:roll:

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 16 jun 2008 21:20

Denkertje21 schreef:@ MarinusCopy:

@ Rolf:

"En de meeste van deze is de LIEFDE". (Wedden dat daar ook wederzijds respect bij zit?)
Ik kan me wel wat voorstellen bij de opstelling van MarinusCopy, om eerlijk te zijn. Jij niet?

meboy

Berichtdoor meboy » 16 jun 2008 21:25

Rolf schreef: In Genesis 2 staat dat de mens geschapen is, naar een goed beeld.

de mens niet alleen is, dat de man een vrouw tot hulp heeft.
en dat is om vreselijk van te schrikken
.

Dan moet je echt iets beter lezen. Niet op slechts één plaats gaat het over hoe het er anders aan toe gaat. Het staat op iedere bladzijde. Pagina na pagina na pagina na pagina, duizenden bladzijdes lang. Echter je maakt de keuze om van iets te schrikken wat jou persoonlijk niet raakt. Wat buiten jou staat. Wat geen veroordelende werking op jouw liefdesleven, jouw zorgend leven jouw seksleven heeft.

Dat is niet zo'n hele Christelijke keuze. Dat betekend dat je de diepte van de val, en de kracht van de wet nog niet hebt ontdekt. Wat je hebt ontdekt is dat jouw naaste niet voldoet aan het oorspronkelijke beeld... En daar stopt het.

Wat is de diepste ellende van de mens? Dat hij zijn ellende niet kent...

Rolf schreef: Het is ook mogelijk om van verkeerde gevoelens af te komen, en weer iets van de juiste kennis en gevoelens te ontvangen.

Ja, echter je maakt een kardinale fout. je legt het accent verkeerd. Jouw heil en vertrouwen is op de hoeksteen van het bereikbare alternatef: Werkt en u zal leven. Schuur je homoseksuele knieën tot je een ons weegt en het zal je gelukkig maken terwijl je de trappen van de hetroseksuele supermatie bestijgt... En daar weiger ik in te geloven. Het doet afbreuk aan de gelijkheid die er is tussen jou en mij. Het doet afbreuk aan de manier waarop de bijbel spreekt over aardse en hemelse verhoudingen. En het meest wrange is dat het mensen uit de armen van Christus weg zou sleuren als dat mogelijk was... Ze moeten zich immers eerst opknappen volgens heteroseksuele maatstaven voordat ze die genadevolle hand mogen pakken.

Terug naar “Archief”