Gershwin schreef:Grappig dat je dat noemt. Ik heb tijdens kerkdiensten, colleges, etc., de meest serieuze dingen, heel vaak dat ik opeens de neiging krijg dubbelzinnigheden op te merken in de woorden van de spreker. En in kleinere kring met mensen die je niet heel goed vertrouwt is het best irritant als ze dan vragen waarom je opeens lacht![]()
Ghe, dat heeft mijn man nou altijd met mn zusch, en dan snap ik m ook na 10 minuten waarom ze naar elkaar zitten te grijnzen..
Ik heb vaak van die nare gedachten vlak voor ik ga slapen. Dan zie ik ineens voor me dat Boudin onder een vrachtwagen loopt of iets geks. Later moet ik dan echt denken of ik nou al sliep en dus droomde of dat het echt een gedachte was. Ook als ik op een balkon sta denk ik wel eens, wat als ik nou eens eraf zou springen.. Achterlijk, maar komt waarschijnlijk door mn hoogtevrees dat maakt dat ik nieteens bij een eventuele reling in de buurt kom en de kans dat ik werkelijk zou springen heeeeel erg klein maakt.
Hmz, eigenlijk raar om deze gedachten te delen hier want gullie zou nog gaan denken dat ik zelfmoordneigingen heb ofzo, dat is dus echt niet het geval.
Ik heb het er wel eens met mn man over dat ik er wel eens aan denk dat ik er niet meer ben hoe het dan toch verder moet.
Maarja, volgens mij is al het bovenstaande inderdaad een bepaalde angst voor iets en geen idee of het te maken heeft met wat Boekenlezer precies bedoeld..