Hoe bedoel je dit?DoIoRoK schreef:Alle ziektes zijn duivels.
Moderator: Moderafo's
DoIoRoK schreef:Dat alle ziektes van de duivel komen. God heeft geen zonde en dus ook geen ziektes bedoelt. Dat bedoelde ik, meer niet.
DoIoRoK
Harm-J schreef:DoIoRoK schreef:Dat alle ziektes van de duivel komen. God heeft geen zonde en dus ook geen ziektes bedoelt. Dat bedoelde ik, meer niet.
DoIoRoK
God zelf kent geen zonde nee, de mens zelf daar in tegen was na de zondeval niet meer volmaakt. Als men nu alle psychiatrische ziektebeelden aan de satan toe wil schrijven, lijkt het mij zo dat men de satan iets te veel credits toe bedeeld!
DoIoRoK schreef:Maar als het niet van God komt, van wie komt het dan? Van de duivel toch? God laat het misschien wel toe, zoals bij Job, maar het blijft de duivel die het doet. Denk niet te klein over de duivel!DoIoRoK
André schreef:God staat qua macht boven de duivel dat is iig een feit.SimonT schreef:tis vaak wel verduiveld lastig...
Wat ook in de Bijbel staat is dat God niemand teveel geeft, zodat hij of zij het niet meer kan dragen.
Wsl is het dan wel handig dat je je vertrouwen op God blijft stellen.
Harm-J schreef:In hoeverre is iemand nog in staat die lijdt aan de 'ziekte' die schizofrenie heet, die persoon nog terug kan vallen op zoals Andre stelde: 'Wsl is het dan wel handig dat je je vertrouwen op God blijft stellen'?
De vraag voor zulk persoon is natuurlijk (zeker in tijden van een psychose ) wat is waan en wat is werkelijkheid? In hoeverre kan die persoon dan zijn vertrouwen nog op God stellen, in hoeverre is God nog relatief voor die persoon?
Gerdien B. schreef:Ik denk dat het dan goed is om te bedenken dat de psychoses van het ziektebeeld af komen. Dat het totaal los staat van je geloof.
Dan kan je denk ik zeker er op blijven vertrouwen dat God je niet in de steek laat zodra je in de psychose raakt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten