Moderator: Moderafo's
Othello schreef:Ik ben ook sceptisch. Het is bekend dat de meesten weer terugvallen in hun ziekte. Of dat bij deze vrouw ook zo zal zijn, is nu nog niet te zeggen.
Ik geloof dat God wonderen doet. Maar ik geloof ook dat Hij iets groter denkt dan een of andere gebedsgenezer uit de Alblasserwaard.
Wat niet wegneemt dat ik blij ben voor die vrouw. Ik hoop dat ze de Heilige Geest ook in haar hart mag ervaren.
reform schreef:Othello schreef:Ik ben ook sceptisch. Het is bekend dat de meesten weer terugvallen in hun ziekte. Of dat bij deze vrouw ook zo zal zijn, is nu nog niet te zeggen.
Ik geloof dat God wonderen doet. Maar ik geloof ook dat Hij iets groter denkt dan een of andere gebedsgenezer uit de Alblasserwaard.
Wat niet wegneemt dat ik blij ben voor die vrouw. Ik hoop dat ze de Heilige Geest ook in haar hart mag ervaren.
De 'meesten' vallen weer terug in hun ziekte....dat zou ik niet meteen durven zeggen. Waar baseer je dat op? Ik moet toegeven dat het niet altijd even duidelijk is, welke kracht er achter zit. In dit geval ga ik er wel van uit dat het door de God van de bijbel komt. De predikant geeft de eer volledig aan God.
reform schreef:Ik zie geen reden om daar aan te twijfelen. Je lijkt er ook van uit te gaan dat het weer terugvallen in hun ziekte....betekent dat het niet van de Heilige Geest is. Een tijdelijke genezing (een periode zonder pijn) lijkt mij toch nog altijd beter dan voortdurend pijn hebben.
Aragorn schreef:Jort schreef:Aragorn schreef:Ach, voor een waar gelovige zou dit toch geen enkele opzienbarendheid moeten zijn?
Voor jou wel toch zeker?
Het is een interessant geval ja.Ik geloof dan ook dat geestkracht en geloof veel invloed kunnen hebben op het lichaam.
Raido schreef:Impliceer je hier mee dat als je maar hard genoeg geloofd je ook wel beter wordt van ziekte?
Smurffie schreef:Wat is 'waar gelovig'![]()
De hervormde kerk in Bles heeft er volgens mij ook niet veel aandacht aan besteed in de dienst. De kerkeraad wist niet goed wat ze ermee aanmoesten.
Jort schreef:Ik denk zelf dat voor zo'n geval over 100 jaar (ofzo) een verklaring is, die zal uitwijzen, dat de verklaring 'God' niet noodzakelijk was. Het mechanisme van geest-lichaam begrijpen we echter nog onvoldoende.
zekharyahu schreef:Jort schreef:Ik denk zelf dat voor zo'n geval over 100 jaar (ofzo) een verklaring is, die zal uitwijzen, dat de verklaring 'God' niet noodzakelijk was. Het mechanisme van geest-lichaam begrijpen we echter nog onvoldoende.
Ja, ik denk dat we dan ook het wonder van de genezing van de kreupele door Johannes en Petrus kunnen verklaren. Bijna hetzelfde, alleen de ziekte is anders.
Overigens is in dit geval medisch bewezen (door onderzoek van het UMC) dat het slechte been nu beter is dan het gezonde. Het is in betere conditie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten