Fly29 schreef:hahaha... ik moest even lachen.
Heb het er eens over gehad met mijn vrouw. Kijk. Je kan je storen aan dat lampje. In het begin deed ik dat ook wel. Nu ik er zo nuchter eens over nadenk...hmm.. Staat mijn voordeur elke dag wagenwijd open? ik bedoel dus dat ie werkelijk helemaal open staat zodat je meteen naar binnen kunt lopen? Nee, dat is ie dus niet. dat wil niet zeggen dat ik niet gastvrij ben, zeker niet! Als je bij ons aan de deurbel rammeld, dan doen we open. Dan staan we je te woord. Zo ben ik dat lampje ook gaan zien in de kerk. Je bent welkom. Volgens mij is het niet voor gekomen dat een koster zei dat je wel een andere keer terug kon komen. hehe.. Of dat durft ie niet of dat doet ie niet omdat het Woord werkelijk voor iedereen is. En die vaste plaatsjes zijn gewoontes. Vroeger werd geweerd uit bepaalde banken. Nu is dat gelukkig niet meer zo.
Groet,
Fly29
Ehm, er is nogal een verschil tussen de voordeur van je huis en die van de kerk. In de kerkdiensten is iedereen als het goed is welkom.... thuis mag niet zomaar iedereen naar binnen lopen als hij dat wil. Je kan je kerk dus niet ff met je huis vergelijken... En verder, prima als je een lampje hebt en de gasten te woord staat en een plaats geeft.... maar biedt ze dan wel de beste plaatsen aan... die zijn door het lampje echter meestal bezet.... dan worden ze ergens achterin de kerk weggemoffeld... als er vrouwen met broek bij zijn al helemaal
Wat vaste plaatsen betreft, dat vind ik zo'n onzin.... Ga toch gewoon ergens zitten waar plek is.... doe niet zo star dat je persé altijd op dezelfde plek moet zitten. Ga geen half uur van tevoren aanwezig zijn zodat jij in ieder geval je vaste plekje hebt
Anywayz, probeer nou niet de lampjes lekker goed te gaan praten. Het is gewoon een trieste zaak. Sorry, u mag de kerk niet in, u moet nog 10 minuten hier wachten tot de vaste gemeenteleden hun vaste plekjes hebben ingenomen. Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een belangrijker iemand aankomen. Het geeft mensen een gevoel van minderwaardigheid, van er niet bijhoren. Moeten we zo met gasten omgaan? Het is gewoon zo onchristelijk als het maar kan. In Jeruzalem gooide Jezus de kraampjes van de marktkooplui omver omdat ze een rovershol hadden gemaakt van Gods huis, als Hij de kerk in kwam zou Hij denk ik als eerste die lampjes kapot slaan en ons ongastvrijheid en gebrek aan dienstbaarheid verwijten. Hou vooral op met die mooie onzinverhalen om iets slechts goed te praten.