Anders zou het een bijbels gegeven zijn dat de vrouw altijd en niet alleen in de kerk of bij het avondmaal een hoed zou moeten dragen.
Moderator: Moderafo's
Je komt toch wel eens in de kerk? We zingen, we bidden, we lezen een Bijbeltekst, we bidden weer, hebben een preek van een uur, zingen tussendoor, collecteren.. weer bidden, maar hoeveel kortharige hoeren zitten er overigens in jou kerk? En hoeveel vrouwen profeteren er nog in jou kerk?johannes1 schreef:ze doen nergens iets aan, dus dit word moeilijk te beantwoorden.
wat is de kerkdienst nog meer dan?
johannes1 schreef:wij hebben een man die profeteert en de vrouwen mogen er naar luisteren. overigens haal ik nergens uit dat kortharige vrouwen hoeren zijn. alleen dat lang haar dat het haar een eer is.
- In de Bijbel staat dat als een vrouw profeteerd ze een sluier moet dragen, waarom profeteren vrouwen niet in jou kerk?
- Dat is ons bekend geworden uit de bestudering van de geschiedenis door de beoefening van de wetenschap.
- Je ziet het ook deels terug in de opmerkingen die Paulus er over maakt over 'eervol' en 'de engelen niet verleiden'; wordt jij verleid door kort haar?
Waarom staat er dan 'als de vrouw profeteerd in de kerk moet ze gesluierd zijn; of was Paulus zo'n loljurk (broeken hadden ze nog niet)?' Of staat er nu iets overbodigs in de Bijbel?- Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.
Je zoekt zelf de onderbouwing maar op van 85% van de christelijke kerken wereldwijd waar men geen hoofddeksel op heeft.- toon mij het eens aan
Als het voor perfecte wezen als engelen geld moet het wel helemaal voor mensen gelden; daarbij kan engel ook dominee betekenen aangezien die uitleg altijd wordt gebruikt voor 'de engel van de gemeente in ...'..- ben ik een engel dan?
Waarom staat er dan 'als de vrouw profeteerd in de kerk moet ze gesluierd zijn; of was Paulus zo'n loljurk (broeken hadden ze nog niet)?'
Je zoekt zelf de onderbouwing maar op van 85% van de christelijke kerken wereldwijd waar men geen hoofddeksel op heeft.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten