autogebruik

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 14 jun 2006 19:41

Lalage schreef:Wij gaan in september allebei voor het eerst vliegen... Eens in de 25 jaar mag toch wel?
Wat wil je nu horen? Ik vind het echt niet kunnen om zomaar voor een pretvakantie te gaan vliegen, maargoed.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 jun 2006 19:56

windekind schreef:
Lalage schreef:Wij gaan in september allebei voor het eerst vliegen... Eens in de 25 jaar mag toch wel?
Wat wil je nu horen? Ik vind het echt niet kunnen om zomaar voor een pretvakantie te gaan vliegen, maargoed.

Dat mag je vinden ;) Ik vind dat ik best een keer mag vliegen, dat wil ik al heel lang.

Mariaa
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mariaa » 15 jun 2006 06:53

ik kan nu natuurlijk makkelijk praten, heb nog nooit in een vliegtuig gezeten.
maar als ik de kans zou krijgen lijkt het me enorm gaaf. voor mijn gevoel helpt het weinig om het niet te doen als er toch duizenden anderen zijn die wel gaan. :roll:
misschien moeten ze vaker een vliegtuigloze dag instellen :idea:

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 15 jun 2006 09:33

Och, zolang de brandstofprijzen betaalbaar zijn zou ik zeggen, stap maar rustig in het vliegtuig, over ruim 30 jaar is dit toch onbetaalbaar geworden.

Gelukkig heeft God deze aarde gemaakt met maar bepertke fosiele brandstofvoorraden, anders zou de mens de schepping compleet kunnen vernielen.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Mariaa
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mariaa » 15 jun 2006 10:07

alsof de mens dat nog niet gedaan heeft..

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 jun 2006 10:09

nog niet 'compleet vernield' in elk geval (gelukkig)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jun 2006 10:20

spacy schreef:Och, zolang de brandstofprijzen betaalbaar zijn zou ik zeggen, stap maar rustig in het vliegtuig, over ruim 30 jaar is dit toch onbetaalbaar geworden.

Dus doe ik het maar nu ;) Het is goedkoper dan met de trein...
Volgende keer gaan we weer met de trein ok? Vind ik ook erg prettig reizen. Maar dit wordt onze huwelijksreis, dus die is speciaal. (verder gaan we gewoon in een hostel slapen hoor, ik denk dat er niet eens een tweepersoonsbed is)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 15 jun 2006 12:42

Wie had er nog nooit een vliegtuig gezien? Dat is een grapje hoop ik :roll:

Auto's zijn onmisbaar, mileu en mens vervuilend, het is kiezen of delen. Er bestaan auto's op waterstof, maar die mogen niet verder ontwikkeld worden.

freek

Re: autogebruik

Berichtdoor freek » 15 jun 2006 13:21

Lalage schreef:Heeft je geloof invloed op je autogebruik of dat van je ouders? Mijn ouders hebben me altijd geleerd om zo min mogelijk te auto te gebruiken in verband met het milieu. Hoe zit dat bij jullie?

Nouww, als ik dan s naar mn pa kijk, die is zelf met heerlijk weer als nu nog te lui om de fiets te pakken. Moet eigenlijk wel veranderen, ook gezien zn gewicht :) Nee eerlijk gezegd wordt daar bij ons thuis niet zo naar gekeken. :?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jun 2006 13:23

L'être extraterrestre schreef:Wie had er nog nooit een vliegtuig gezien? Dat is een grapje hoop ik :roll:

Waar doel je nu op?

Auto's zijn onmisbaar, milieu- en mensvervuilend, het is kiezen of delen. Er bestaan auto's op waterstof, maar die mogen niet verder ontwikkeld worden.

Auto's zijn erg handig, maar ze kunnen wel een stuk minder gebruikt worden dan nu. Mijn ouders hebben ongeveer de helft van de afgelopen 25 jaar een auto gehad, de andere helft niet. Ook niet bijvoorbeeld toen ik 2 was en mijn broertje 1, we gingen gewoon op de fiets: een kind voor en een kind achterop. Kan best....

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 jun 2006 22:32

windekind schreef:
Dippie schreef:Hier thuis letten we ook niet echt op het zuinige gebruik. Als ik alle auto's optel, staan er hier 7 auto's voor de deur, van ons gezin alleen. Dus vaak wel voldoende mogelijkheden om even ergens heen gebracht te worden ofzo :wink:
ZEVEN???? :shock: :|
Uit hoeveel personen bestaat jullie gezin?

1) Werkauto van mn pa
2) Rolstoelbus van mn zus en eigenlijk van heel t gezin
3) Auto van mn moeder
4) Auto van mn broer
5) Auto van mn schoonzusje as
6) Auto van mn zus (Ansje)
7) Auto van mn zwager as (Het_Bureau)

8)En soms nog de auto van mn vriend, maar die is van zn pa, dus telt niet egt mee :wink:

Euh....Dat was het :oops: :mrgreen:
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2006 06:12

Kunnen jullie niet fietsen of wonen jullie in the middle of nowhere? (afgezien van de rolstoelauto)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jun 2006 11:40

Capelle is niet the middle of nowhere ;) Maar blijkabar wil iedereen wel een eigen auto hebben zodat je niet afhankelijk bent van de auto van anderen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 18 jun 2006 09:33

och hier staan er soms ook 4 auto's bij me ouders voor de deur.

(les)auto van me vader
auto van me moeder (en broertje, delen ze samen)
auto van me broertje
en soms de mijne ook nog, maar goed, ik woon hier niet meer

(dus tja als je bij sommige huizen gasten gaat meetellen, kom je op hoge aantallen, en is 4 tot 7 niet echt vreemd ;) )
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 jun 2006 10:36

Ik ben wel zo opgevoed dat je de auto zo weinig mogelijk moet gebruiken ivm het milieu. Bij ons thuis zijn er 4 rijbewijzen, mijn ouders werken allebei, en een tijdlang toch 1 auto. Nu hebben we de auto van m'n opa erbij gekregen. Ons hele gezin reist met OV als het even kan. Ik krijg altijd een beetje buikpijn als ik al die wegen vol zie staan met van die dampende stinkende rotzooi uitblazende dingen.:? En mensen die de auto pakken om naar de brievenbus te gaan... grrr :x

Terug naar “Archief”