Berichtdoor peter77 » 13 feb 2006 09:05
Alhoewel ik een heel eindje met je mee wil gaan betreffende vergeving en eerherstel als je toch (noem het) zwak geweest bent, vind ik het meer van liefdeloos heid spreken om de gevaren van seks voor het huwelijk een beetje luchtig (dat proef ik toch in jullie woorden) weg te wuiven. (Geslachtsziekten, zwangerschap, abortus, frustratie, teleurgestelde ouders, studie niet af kunnen maken, verplicht trouwen? Of het achter laten van een meisje wat zwanger is omdat jij als jongen zo nodig moest etc) spreken mijns inzien veel meer uit wat liefdeloos is dan de nadruk liggen op de vergeving van geslachtsgemeenschap voor het huwelijk.
Kijk de kreet : je kunt het best doen met iemand waar je van houd klinkt wel aardig maar is houden van niet veel meer een houding de gedekt wordt door een meisje niet bloot te stellen aan: (geslachtsziekten, zwangerschap, abortus, frustratie, teleurgestelde ouders etc)
Wat is houden van? Dat je haar “lekker” vindt? Dat je haar lief vindt? Dat je je leven met haar voor de rest wil delen?
Mooie zaken die op zich goed zijn, maar door haar op te zadelen met het risico van een kind, abortus etc, is het meer een daad de het tegenovergestelde uitwerkt.
Waarom niet gewoon zeggen dat je het lekker vindt die seks? En dat je heel goed beseft dat je je partner waar je zo van zegt te houden, om dat je zo graag met haar naar bed gaat, gewoon opzadelt met deze risico’s?
Wat de geestelijke consequenties zijn van zonde (vooral op dit gebied) (want je bezondigt je tegen het lichaam zegt de bijbel)
Natuurlijk is er vergeving. Natuurlijk is Hij in staat om alle dingen te vergeven en weer nieuw te maken. Maar dat neemt niet weg dat als jij met verschillende meisjes seks hebt gehad (andersom ook) dat je de herinnering aan deze gemeenschap de rest van je leven met je mee moet dragen. Lijkt me ook niet zo’n prettige gedachte om te weten dat mijn vrouw vroeger met die en gene heeft liggen “knarren”.
Sorry dat het zo lang is geworden.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/