Kunnen wij zelf de keus maken wat goed en fout is?
Me dunkt dat een volwassene dat wel zou moeten kunnen. In ieder geval een volwassen christen. Als je dat niet kunt kun je ze beter alleen als frisbee of spiegeltje gebruiken.
Klaas
Moderator: Moderafo's
Kunnen wij zelf de keus maken wat goed en fout is?
Maja de Bij schreef:jas schreef:maar als ik me niet vergis, zijn cassettebandjes toch ook informatiedragers in de zelfde orde als cd's en dvd's. En preken op cd's zijn er toch ook al?
Dat laatste weet ik niet, maar cassettebandjes werken volgens een heel ander principe dan CD's en DVD's. De laatste twee werken met digitale gegevens, terwijl de CD gewoon een analoog signaal opslaat. Dat is een kardinaal verschil, want wanneer diepzinnige gedachten worden gereduceerd tot nullen en enen, moet er per definitie wel verlies van nuance optreden. Digitale gedachten zijn trouwens ook volgens het taalgebruik ongenuanceerde gedachten.
Deze vervlakking dienen we daarom af te wijzen en een halt toe te roepen. Ik pleit voor een boycot!
Maja de Bij schreef:jas schreef:maar als ik me niet vergis, zijn cassettebandjes toch ook informatiedragers in de zelfde orde als cd's en dvd's. En preken op cd's zijn er toch ook al?
Dat laatste weet ik niet, maar cassettebandjes werken volgens een heel ander principe dan CD's en DVD's. De laatste twee werken met digitale gegevens, terwijl de CD gewoon een analoog signaal opslaat. Dat is een kardinaal verschil, want wanneer diepzinnige gedachten worden gereduceerd tot nullen en enen, moet er per definitie wel verlies van nuance optreden. Digitale gedachten zijn trouwens ook volgens het taalgebruik ongenuanceerde gedachten.
Deze vervlakking dienen we daarom af te wijzen en een halt toe te roepen. Ik pleit voor een boycot!
Bruinder schreef:Kameleon -> Eeuwig is een sprookje
Dik Trom -> Vloeken
Titanic -> Naakt scenes.
Marnix schreef:Huh? Ik snap je totaal niet. De manier van opslag tussen cassettebandjes en cd/dvd is inderdaad anders, digitaal of niet.... maar in beide gevallen wordt informatie gewoon opgeslagen... en of je nou een preek op cassettebandje of op cd/dvd opneemt maakt voor de inhoud toch niet uit? Die blijft in alle gevallen gelijk aan de preek zelf. Dus leg nou eens het daadwerkelijke verschil uit, niet het technische verschil als de inhoud er niet door verandert.
jas schreef:Nee nee Klaas, het is gewoon liegen. Als je dat zegt, moet je ze ook echt opeten. Dan mag het wel.
Bruinder schreef:Wat betreft de dat een volwassen christen die keus zelf kan maken:
Wat blijft er dan over van HC waar gezegd en gesteld wordt dat "een mens geniegd is tot alle kwaad", dus niets goed uit zichzelf kan voorbrengen?
Raido schreef:Als een mens niets goeds voort zou kunnen brengen is het medium DVD dus ook verkeerd an sich. Tot hoever ga je? Ik vind dat het realistisch moet blijven, ik skip bepaalde stukjes van films als ik iets hoor wat mij niet aanstaat. Daarnaast, is het meeste tot vermaak en moet je het ook zo opvatten.
Wat blijft er dan over van HC waar gezegd en gesteld wordt dat "een mens geniegd is tot alle kwaad", dus niets goed uit zichzelf kan voorbrengen?
Klaas schreef:Wat blijft er dan over van HC waar gezegd en gesteld wordt dat "een mens geniegd is tot alle kwaad", dus niets goed uit zichzelf kan voorbrengen?
Bedoelt de HC daarmee dat we continu de verkeerde keuzes maken en dat we nooit een zonde kunnen weerstaan?
Klaas
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten