contacten leggen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 16 mei 2006 19:13

Aiai.. Ik herken het wel een beetje..
Moet nu weg, heb geen tijd om er uitgebreid op in te gaan..
Probeer dat deze week nog te doen! :wink:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 mei 2006 19:14

Boekenlezer, ben jij toevallig zelf niet hypersensitief en denk je dingen te zien/voelen die er niet zijn? Is een serieuze vraag, ik kan me namelijk moeilijk voorstellen hoe al die vrouwen in jouw omgeveing zijn en merk daar zelf eigenlijk vrij weinig van.
Wel had ik tijdens mijn puberteit allemaal van dat soort gedachten (kijkt ze nu wel of niet? wat bedoelt ze daarmee? denkt ze nu dat ik verliefd ben of niet? etc etc), maar ondertussen heb ik wel geleerd dat zoiets niet alleen vaak nergens toe leidt maar ook je eigen sociale functioneren in de weg staat.

Oh, en ik las pas ook nog een artikelwaarin betoogd werd dat vrouwen juist aangetrokken worden door mannen die hen behandelen alsof ze totaal niet geïnteresseerd zijn. Dat is wel mooi want dan snijdt het mes aan twee kanten: enerzijds hoef je je zelf niet meer druk te maken of je wel leuk genoeg doet, en anderzijds trek je ze nog vanzelf aan ook. 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 mei 2006 19:25

Aragorn schreef:Boekenlezer, ben jij toevallig zelf niet hypersensitief en denk je dingen te zien/voelen die er niet zijn? Is een serieuze vraag, ik kan me namelijk moeilijk voorstellen hoe al die vrouwen in jouw omgeveing zijn en merk daar zelf eigenlijk vrij weinig van.
Wel had ik tijdens mijn puberteit allemaal van dat soort gedachten (kijkt ze nu wel of niet? wat bedoelt ze daarmee? denkt ze nu dat ik verliefd ben of niet? etc etc), maar ondertussen heb ik wel geleerd dat zoiets niet alleen vaak nergens toe leidt maar ook je eigen sociale functioneren in de weg staat.

Oh, en ik las pas ook nog een artikelwaarin betoogd werd dat vrouwen juist aangetrokken worden door mannen die hen behandelen alsof ze totaal niet geïnteresseerd zijn. Dat is wel mooi want dan snijdt het mes aan twee kanten: enerzijds hoef je je zelf niet meer druk te maken of je wel leuk genoeg doet, en anderzijds trek je ze nog vanzelf aan ook. 8)

Ik ben wel van het gevoelige soort. Dat wel. Maar ik snap inderdaad wel, dat je moet uitkijken voor gedachten die te hoog vliegen.
Ik blijf bepaalde dames echter toch erg apart vinden in hun doen. Dat lijkt wel zo te blijven als ik normaal probeer te doen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 mei 2006 19:26

Uhm Boekenlezer, misschien een erg foute vraag, maar uhm, wil je misschien TE graag een vriendin?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 mei 2006 19:28

Acire schreef:Uhm Boekenlezer, misschien een erg foute vraag, maar uhm, wil je misschien TE graag een vriendin?

Waar leid je dat uit af?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 mei 2006 19:29

Dat je er zo mee bezig bent.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 mei 2006 19:35

Acire schreef:Dat je er zo mee bezig bent.

Tsja, het zou misschien beter geweest zijn om het verhaal niet te typen. (Heb ik wel eens vaker gedacht van sommige verhalen.) Zeker met het oog op spionnen, die mij misschien (her)kennen en het ongevraagd lezen...
Aan de andere kant heb ik er veel positieve ervaringen mee om mijn hart eens te luchten. Ik wíl toch graag mijn hart luchten. Ook al zijn de reacties kritisch. Dat geeft niet, daar kan ik van leren.

Veel mee bezig. Ja, ik ben er misschien de laatste tijd ietsje te veel in verstrikt geraakt. Dat zou kunnen. Dat wil nog wel eens een valkuil zijn als je personen ontmoet die wel erg leuk lijken.
Het is per slot van rekening ook voorjaar: dan is de gevoeligheid voor dat soort dingen een stuk hoger dan in het najaar.
En het onvoldoende onderhouden de echte sociale contacten is denk ik ook een oorzaak van die verstrikking.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 mei 2006 19:48

Tis waarschijnlijk best complex enzo, maar als ik het zo lees zou ik denken: Hop, probeer je te bevrijden van die druk, want dat maakt je ongelukkig! Probeer gelukkig te zijn in je eentje, werk aan je gewone sociale contacten, en dat vriendinnetje komt dan vanzelf wel of niet:) Geef dat ook over in Gods handen, Hij weet heus wat Hij doet, ook wat 'de liefde' betreft! :)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 16 mei 2006 20:02

Boekenlezer, je hebt het nog best vaak over vrouwen die zich apart gedragen tegenover jou, maar ben je zelf bewust van wat voor signalen JIJ uitzend?

Sproetje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sproetje » 16 mei 2006 20:26

Ik ben nogal een typisch geval als het over de eerste contacten leggen gaat met andere mensen.

Ik ben een hele makkelijke prater, echt in elk onderwerp haak ik simpel in ook al heb ik geen idee waar het over gaat Leen praat gewoon mee, dus praten met vreemde mensen en dus nieuwe mensen leren kennen is voor mij echt een hobby, alleen als ik voor een bepaalde persoon gevoelens ga krijgen dan sla ik compleet dicht. Dan is spontane Leen veranderd in een verlegen meisje met een toet zo rood als een verbrand gezicht.
Ik weet dan echt niks te zeggen tegen die persoon, dan sta ik maar een beetje hakkelen en te stotteren echt geen goed begin om meer contact te krijgen met een bepaald iemand.

Echt ik heb zelfvertrouwen genoeg en juist op het moment dat ik al mijn zelfvertrouwen nodig heb laat het mij in de steek... zo ontzettend vervelend gewoon :?
Iemand die zichzelf aanprijst, is niet van waarde.
Maar als iemand door de Here geroemd wordt, is dat een bewijs van zijn waarde.
2 Corinthe 10:18

Moontjuh
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 16 mei 2006 20:58

Sproetje schreef:Ik ben nogal een typisch geval als het over de eerste contacten leggen gaat met andere mensen.

Ik ben een hele makkelijke prater, echt in elk onderwerp haak ik simpel in ook al heb ik geen idee waar het over gaat Leen praat gewoon mee, dus praten met vreemde mensen en dus nieuwe mensen leren kennen is voor mij echt een hobby, alleen als ik voor een bepaalde persoon gevoelens ga krijgen dan sla ik compleet dicht. Dan is spontane Leen veranderd in een verlegen meisje met een toet zo rood als een verbrand gezicht.
Ik weet dan echt niks te zeggen tegen die persoon, dan sta ik maar een beetje hakkelen en te stotteren echt geen goed begin om meer contact te krijgen met een bepaald iemand.

Echt ik heb zelfvertrouwen genoeg en juist op het moment dat ik al mijn zelfvertrouwen nodig heb laat het mij in de steek... zo ontzettend vervelend gewoon :?

ja idd dat is echt heeeel erg lastig ik herken het wel een beetjes wordt een beetje rood en weet ff niet wat ik moet zeggen gelukkig ga ik niet staan te hakkelen maar vind dat echt heel erg vervelend voor degene die het wel hebben. maar als ik eenmaal over mijn niet weten te zeggen tegen hem heen ben dan *censuur* ik ook alles bij elkaar ben gewoon best wel een makkelijke prater maar soms gat het wat moeizaam.
- 4.5 kilo
aye voel me licht worde!!!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 mei 2006 18:48

Acire schreef:Tis waarschijnlijk best complex enzo, maar als ik het zo lees zou ik denken: Hop, probeer je te bevrijden van die druk, want dat maakt je ongelukkig! Probeer gelukkig te zijn in je eentje, werk aan je gewone sociale contacten, en dat vriendinnetje komt dan vanzelf wel of niet :) Geef dat ook over in Gods handen, Hij weet heus wat Hij doet, ook wat 'de liefde' betreft! :)

Ach, het is misschien ook wel wat minder dramatisch dan mijn lange verhaal leek. Een groot verhaal staat denk ik gelijk al erg tobberig. Maar het zegt meer over de hoeveelheid van mijn gedachten, die nogal eens snel gaan en veel woorden vergen, dan dat ik er wakker van zou liggen. Ach nee, ik ben wel wat gewend, en ik weet goed genoeg dat ik prima kan overleven zonder vrouw.
Nee, ik heb mijn vrijgezellenleven inmiddels eer aangedaan, door een motor te kopen. En de lol daarin begint al te groeien, al ben ik nog maar een beginnertje.
Ik las een keer in een motorblad de vraag aan een motorrijder wie/wat hij af zou danken als zijn vriendin wil dat hij zijn motor wegdoet. Het antwoord was: zijn vriendin!
Inderdaad, die vent heeft het begrepen! Motorrijden is véél te leuk! d:)b |:)| |:)|
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 17 mei 2006 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 mei 2006 18:51

marina87 schreef:Boekenlezer, je hebt het nog best vaak over vrouwen die zich apart gedragen tegenover jou, maar ben je zelf bewust van wat voor signalen JIJ uitzend?

Oei, dat klinkt wel streng! :( ( :wink: )
Dit is waarschijnlijk een reactie op deze bijdrage.
Die reacties van Poesje, Aragorn en Acire zijn meer n.a.v. een lang verhaal wat ik verwijderd heb. Ik vond het te privé om dat te laten staan.

Wat ik uitzend. Ja, ik kan mijn idee erover natuurlijk wel vertellen.
Maar dan moet ik er maar even bijzeggen, dat mijn uiting in de bijdrage waarnaar ik zojuist verwees met die link, een reactie was op de vraag: wat vinden de heren onder ons eigenlijk de grootste afknappers aan dames (al dan niet in relationele sfeer)? (Zie hier) Dan komt het natuurlijk al erg snel tot heel erg algemene uitspraken. Ik kan zeker niet zeggen dat het met dames slechts kommer en kwel is. Ik maak ook mooie een goede momenten mee. Ik kom ook dames tegen die mij helemaal niet zo teleurstellen, maar met wie prima om te gaan valt.
Maar wat ik uitzend? Ik denk dat ik nog wel eens flink onzeker kan zijn. Iets wat wel weer bij zal trekken. Dat komt omdat ik even een tijdje geen werk gehad heb, en nu weer wel. Ik heb wel vrijwilligerswerk gedaan om te veel sociale terugval te voorkomen. Maar ik merk dat het toch niet die weldadige inwerking heeft van het zijn onder collega's in een goede sfeer. Tenminste, niet die plek waar ik werkte.
Werkeloos zijn is desastreus voor mijn sociale vaardigheden. Ik raak mijn spraakwater kwijt, en krijg dan moeite met allerlei sociale dingen. Echt een crime is dat! (Vandaar dat ik de laatste tijd juist dáár meer aandacht aan wil besteden, en besteed.) Tja, en dan kan ik me voorstellen dat ik naar een dame toe ook veel minder ontspannen ben, zeker met dat voorjaar erbij met die hormonen. Maar goed, mijn situatie is gelukkig beter geworden.

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 17 mei 2006 19:49

Ik ben enorm niet-sociaal. De contacten die ik heb, komen echt niet van mijn kant, zowel met jongens als met meiden. Gevolg:heel weinig contacten. Het is niet dat ik geen contacten wil ofzo, maar ik weet gevwoon niet hoe ik ze moet maken. En ook als ik een bekende tegenkom, weet ik gewoon niet wat ik moet zeggen. Best lastig.
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 17 mei 2006 20:47

Boekenlezer schreef:Nee, ik heb mijn vrijgezellenleven inmiddels eer aangedaan, door een motor te kopen. En de lol daarin begint al te groeien, al ben ik nog maar een beginnertje.
Ik las een keer in een motorblad de vraag aan een motorrijder wie/wat hij af zou danken als zijn vriendin wil dat hij zijn motor wegdoet. Het antwoord was: zijn vriendin!
Inderdaad, die vent heeft het begrepen! Motorrijden is véél te leuk! d:)b |:)| |:)|

tsss, nee de vriendin/vrouw krijgt het vaak niet voor elkaar (iig bij de personen die ik ken om de motor de deur uit te doen) maar zodra er een klein is, zijn helaas de meesten opeens hun wilde haren in een klap verloren....

en wat een vooroordeel vrijgezel zijn en motorrijden dat dat bij elkaar hoort, ik kan er genoeg opsommen die euhh.... hmmzz, nee volgens mij inderdaad, nou ja de meesten hebben inderdaad geen vriendin :D
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Terug naar “Archief”