contacten leggen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 mei 2006 19:05

Lalage schreef:Voor de werkenden onder ons: Hoe hecht is jouw contact met collega's? Ik merk dat ik in het begin wel makkelijk een praatje maakte in de pauze, maar het blijft een beetje hangen. Ik merk dat anderen hechter met elkaar zijn dan ik met hen. Dat kan misschien komen doordat ik praktisch in m'n eentje werk. Als je samenwerkt met iemand, leer je die ook sneller kennen.

Spui hier je ervaringen :)

Werken en sociale contacten opbouwen en onderhouden gaan voor mij niet echt samen, is mijn ervaring. Sociale contacten zie ik meer als iets voor de vrije tijd. (Gezelligheid kent geen tijd.) Tijdens werktijd heb ik wat anders te doen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 mei 2006 19:30

Lalage schreef:Voor de werkenden onder ons: Hoe hecht is jouw contact met collega's? Ik merk dat ik in het begin wel makkelijk een praatje maakte in de pauze, maar het blijft een beetje hangen. Ik merk dat anderen hechter met elkaar zijn dan ik met hen. Dat kan misschien komen doordat ik praktisch in m'n eentje werk. Als je samenwerkt met iemand, leer je die ook sneller kennen.

Spui hier je ervaringen :)

Het voordeel is dat ik verplicht ben om samen te werken met al mijn collega's. We moeten dus contacten opbouwen en daarbij ze zo goed mogelijk laten verlopen anders gaat het ten koste van de zorgvragers.

Ik heb een paar collega's waar ik het extra goed mee kan vinden. Zelfs 1tje waarbij we echt bijna over alles het zelfde denken, zelfde ideen hebben e.d. Soms gewoon op het enge af, dat als zij belt naar mij dat ik al vermoed dat zij het is zodra de telefoon bji mij overgaat :roll:

Met 1 andere collega ben ik een keer een weekje op vakantie geweest.
Verder blijft toch bijna alles aan contacten beperkt tot het werk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 03 mei 2006 20:21

Ik praat wel met mijn collega's, maar vanwege leeftijd/generatie verschil zijn de interesses of gespreksonderwerpen wel lastig,
aan aantal hikken tegen hun vut aan terwijl ik nog maar net begonnen ben.

Ook ga ik praktisch nooit mee op personeelsvereniging uitjes, op zaterdag, dan heb ik wel wat anders te doen, maar etentjes, recepties, en weekborrels ben ik er wel weer.

Maar voor rest is er best wel goed informeel contact en gezellige teveel koffiepauzepraatjes op de werkvloer ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 03 mei 2006 20:39

ik heb op zich best aardige collega's, maar ik hoef ze toch buiten het werk (op 1 of 2 na) echt niet tegen te komen. ik scheid prive en werk graag :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 mei 2006 23:12

Ik werk de hele dag samen met mn baas (42) en collega (39), beide mannelijk. Eigenlijk bevalt dat prima. Mn baas zie ik trouwens ook meer als een collega, dat werkt een stuk prettiger :) Op de markt heerst sowieso al een amicaal sfeertje vaak, onder elkaar, met de klanten, dat scheelt ook wel denk ik. Buiten mn werk ga ik niet met mn collega om, te groot leeftijdsverschil en buiten dat; Verschillende interessen. Meestal gaat het over geld, auto's, golf, vrouwen en seks (De laatste 2 zijn in zijn ogen hetzelfde 8) ) Verder niets mis mee hoor, ik kan erg met ze lachen, maar werk en prive hou ik wel gescheiden :)

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 04 mei 2006 10:24

Ik werk in de thuiszorg, en heb weinig contact met andere collega's. Mede doordat je alleen werkt. Ik zie ze wel op kantoor, en tussendoor nog wel, maar echt veel waarde hecht ik er ook niet aan. Heb niet heel erg behoefte om diep contact te leggen. Misschien komt het ook wel omdat ik dit werk zie als iets wat ik niet lang zou willen doen. Verder zijn het over het algemeen wat oudere mensen.

Hiervoor werkte ik in de gehandicaptenzorg, op een woning die verdeeld was in 2 groepen. Je werkte zowieso altijd met zn 3en. Je hebt dan ook veel meer contact met elkaar.
Met de meeste collega's kon ik goed opschieten, maar er waren een paar waar ik echt beter contact mee had dan de rest. Zelfde humor, en lekker van je af kunnen praten enzo. Af en toe heb ik nog wel eens contact, maar wordt ook wle minder.
Nu je over dat contact nadenkt merkt je dat je toch wel je eigen leven hebt, en mensen van het werk toch wel als 'de collega' ziet. *kee, beetje vage zin*
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 mei 2006 11:21

Voor gezellige koffiepauzepraatjes moet je niet op een advocatenkantoor zijn :wink: De meeste gesprekken gaan dan nog over zaken en zelfs tijdens de afscheidslunch voor 1 vd secretaresses een tijdje terug ging het de hele tijd over het nieuwe toevoegingensysteem van de Raad voor de Rechtsbijstand. :roll:

Op mijn andere werk (arbeidsreïntegratieproject) gaan we weer heel anders met elkaar om, al praat je daar natuurlijk ook vaak over de deelnemers/het werk. Misschien komt dat ook doordat we daar allemaal (min of meer) 'refo' zijn... Gesprekken gaan daar best vaak over kerken en dominees e.d. (ook niet altijd even positief overigens, dat geklets over dominees).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 mei 2006 20:04

Acire schreef:
Boekenlezer schreef:
André schreef:
Boekenlezer schreef:Dat ze zich vaak zo vaag en niet open opstellen.

Dan heb je het over vrouwen die geen relatie hebben?

Ja, als je het mij vraagt wel. Als ik het even probeer na te gaan, dan is dat inderdaad wel het beeld.
Toevoeging die ik later bedacht: Al zijn sommige dames met relatie er soms ook niet helemaal vrij van. Maar ik denk dat ik het dan wel over uitzonderingen heb.

Ik zit te bedenken wat jullie zouden kunnen bedoelen. Maar ik vind de omschrijving die jullie geven zo vaag..... :roll:

Volgens mij heeft het gewoon te maken met wat ik wel genoemd heb: 'verliefdheidsdenken'. Dat men blijkbaar niet gewoon aan kan kijken tegen mij als man, die sociale belangstelling toont. Helemaal niet als ik daarbij mij ook nog eens onzeker voel, iets wat ik nogal gauw kan hebben.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

André

Berichtdoor André » 15 mei 2006 20:08

Boekenlezer schreef:
Acire schreef:
Boekenlezer schreef:
André schreef:
Boekenlezer schreef:Dat ze zich vaak zo vaag en niet open opstellen.

Dan heb je het over vrouwen die geen relatie hebben?

Ja, als je het mij vraagt wel. Als ik het even probeer na te gaan, dan is dat inderdaad wel het beeld.
Toevoeging die ik later bedacht: Al zijn sommige dames met relatie er soms ook niet helemaal vrij van. Maar ik denk dat ik het dan wel over uitzonderingen heb.

Ik zit te bedenken wat jullie zouden kunnen bedoelen. Maar ik vind de omschrijving die jullie geven zo vaag..... :roll:

Volgens mij heeft het gewoon te maken met wat ik wel genoemd heb: 'verliefdheidsdenken'. Dat men blijkbaar niet gewoon aan kan kijken tegen mij als man, die sociale belangstelling toont. Helemaal niet als ik daarbij mij ook nog eens onzeker voel, iets wat ik nogal gauw kan hebben.
Acire heb ik wel irl ontmoet, ik kan me voorstellen dat ze niet weet waar 'we' het over hebben. :wink:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 mei 2006 21:41

Whaha, wat bedoel jij nu weer Andre? 8)

André

Berichtdoor André » 15 mei 2006 21:45

Acire schreef:Whaha, wat bedoel jij nu weer Andre? 8)
Gewoon dat jij niet vaag en gesloten bent, iig dat lijkt zo. ;/

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 mei 2006 21:48

hmm... Ok, Andre, dank je wel 8)

@Boekenlezer... Verliefdheidsdenken...tja, tzou kunnen. Ik ben ook altijd wel op m'n hoede. Geen zin in gezeik met mannen die zeggen 'dat je het ernaar maakt' of dat je verkeerde verwachtingen wekt. Dan maar liever wat afstandelijker!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 mei 2006 22:10

Ik heb veel contact met collegas en praat er vrij veel mee. Momenteel werk ik veel met 3 Turken. Kan er echt heel goed mee praten. We hebben het overal over, b.v. over geschiedenis, cultuur, geloof. Pas werden Daphne en ik uitgenodigd voor een verlovingsfeestje van een neef van een Turkse collega. Was erg gezellig en we hadden een ereplaats vooraan. Ook was het de bedoeling dat we in de herfstvakantie een week naar Turkije gingen met die collega, maar dat gaat helaas niet door vanwege de rammadan.
Met Nederlandse collegas heb ik ook goede contacten. Kan op mijn werk eigenlijk altijd wel met iedereen goed overweg. Met de een beter dan met de ander natuurlijk. Ik vind sociale contacten op je werk erg belangrijk.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 mei 2006 18:48

André schreef:
Acire schreef:Whaha, wat bedoel jij nu weer Andre? 8)
Gewoon dat jij niet vaag en gesloten bent, iig dat lijkt zo. ;/

Dat kan inderdaad. Niet alle dames zijn van het 'verkeerde' soort.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 mei 2006 18:50

Acire schreef:@Boekenlezer... Verliefdheidsdenken...tja, tzou kunnen. Ik ben ook altijd wel op m'n hoede. Geen zin in gezeik met mannen die zeggen 'dat je het ernaar maakt' of dat je verkeerde verwachtingen wekt. Dan maar liever wat afstandelijker!

Daar kan ik wel inkomen.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 16 mei 2006 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”