Hoe vier je een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Hoe vier je een verloving?

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2010 11:42

nonno schreef:Wij zijn gewoon de stad in gegaan. Had een zaakje op het internet gevonden. Hier hebben we ringen gepast. In eerste instantie wilden we wit-goud, maar was toch niet wat we dachten dat het was. Uiteindelijk toch mooie ringen gevonden.
Was blij dat we ze op tijd konden halen, want mijn naam was er verkeerd ingegraveerd. Dus ze konden weer terug. Er zijn nieuwe ringen besteld en mijn naam staat er nu goed in ;/ Ze liggen nu bij mij thuis :)

Hehe, wij hadden inderdaad precies hetzelfde. We wilden ook witgoud maar dat is het niet geworden. Eind van de maand halen we ze op.

Bumba schreef:
Jo'tje schreef:De goudprijs ligt daar inderdaad lager. En he-le-maal in België... Bij mijn ouders vandaan (vanuit Brabant) is het net een uurtje rijden. Wel grappig trouwens, ook de diamantprijs ligt daar lager, dus in tegenstelling tot in Nederland, zijn mannenringen al snel duurder dan vrouwenringen. Ze zijn breder, dus je betaalt echt voor het gewicht aan goud.

Zo dat wist ik niet! Manlief maar eens meenemen naar Antwerpen voor een goedkoop diamanten ringetje voor mij :lol: :lol:

Ja, het scheelt wel wat... zeker als je ook een diamantje er in wil. Joanne heeft volgens mij 3 diamantjes in de ring en toch is de mijne duurder :D

Wij zijn overigens vooral daar naartoe gegaan omdat we de meeste ringen erg lelijk vinden, omdat ze zo overduidelijk machinaal gemaakt zijn... enorm strakke lijnen, steentjes tot op de millimeter nauwkeurig gezet, superglad... daar moet je van houden en dat doen we niet. We waren op een trouwbeurs en daar zagen was een stand van een atelier die ze zelf ontwerpt en met de hand maakt en dat vonden we erg leuk. Dus zijn we daar maar eens naartoe gereden.

Voor een impressie: http://www.hetjuweelatelier.be/index.php/trouwringen

(onze ringen staan er niet bij :))
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 01 feb 2010 12:44

Die heeft inderdaad mooie ringen Marnix! Ik hou ook niet van dat 'strakke', maar zoiets vind ik wel errg mooi! Net als die ringen met de naam van je partner aan de buitenkant :8> Die blijf ik ook prachtig vinden :lol:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2010 14:03

Waar de namen er uit gefreesd zijn? Die vonden wij ook wel mooi ja... maar goed, dan was je bijna 2000 euro kwijt... Beetje veel van het goede :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 01 feb 2010 14:05

Oeps...Ja die bedoel ik... 8-[ Ik heb ze ooit gezien, en geloof dat de prijs me toen nog wel mee viel...Maar dat was al lang geleden...

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 01 feb 2010 14:43

Aparte ringen Marnix! Ik zou ze voor mezelf niet uitkiezen maar ik vind ze wel mooi.

Wij hebben onze ringen gekocht bij dezelfde winkel waar mijn vriend mijn verlovingsring had gekocht. Het is een klein zaakje, vader en zoon, die alles zelf maken. Het is wel de moeite waard om even rond te kijken denk ik, want veel juweliers met zo'n enorm pand etc zijn toch een stuk duurder! Onze ringen zijn van platina: die van mij is hetzelfde als mijn verlovingsring maar dan zonder diamantjes, en die van vriendlief is een slag breder. Ik kan niet wachten tot ik hem om mag :wink:
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2010 15:46

Haha tja, smaken verschillen he :) Je moet er inderdaad van houden.

meissie88 schreef:Oeps...Ja die bedoel ik... 8-[ Ik heb ze ooit gezien, en geloof dat de prijs me toen nog wel mee viel...Maar dat was al lang geleden...

Deze?

Afbeelding

Vonden wij ook wel erg mooi... alleen wat minder tijdloos misschien.De ringen die we nu hebben vinden we denk ik eerder over 50 jaar ook nog mooi... als we zo lang mogen leven :)

En het is toch wel vrij duur, 889 euro per ring exclusief briljant. Daar zitten wij volgens mij 250 euro per ring ofzo onder en dan zitten er wel briljantjes in... bij de damesring tenminste :)

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 01 feb 2010 17:16

wat ook leuk is, als je niet zo van strakke vormen houdt: een opgeruwde buitenkant. (ik heb geen idee hoe het in het Nederlands heet, in het Duits: eismatt)
Wij hebben witgouden ringen, die aan de buitenkant zo opgeruwd zijn. (zie je ook geen krasjes enzo :mrgreen: tenslotte moet het lang mee gaan)

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 01 feb 2010 20:51

Volgens mij moeten vriendlief en ik ook maar naar België.
Pfieuw.. Wat een mooie ringen staan er op die site!

Ik heb even gegoogled, Elvira.. maar zie er zo geen voorbeelden van.
Heb jij geen foto? :wink:
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 01 feb 2010 22:17

Marnix schreef:Haha tja, smaken verschillen he :) Je moet er inderdaad van houden.

meissie88 schreef:Oeps...Ja die bedoel ik... 8-[ Ik heb ze ooit gezien, en geloof dat de prijs me toen nog wel mee viel...Maar dat was al lang geleden...

Deze?

Afbeelding

Vonden wij ook wel erg mooi... alleen wat minder tijdloos misschien.De ringen die we nu hebben vinden we denk ik eerder over 50 jaar ook nog mooi... als we zo lang mogen leven :)

En het is toch wel vrij duur, 889 euro per ring exclusief briljant. Daar zitten wij volgens mij 250 euro per ring ofzo onder en dan zitten er wel briljantjes in... bij de damesring tenminste :)

Ja dat zijn ze wel ongeveer, alleen zit hier de naam echt door de hele ring, en bij ons was ie er 'diep' in gegraveerd, maar niet dat het 'erdoorheen' zat...
Maar ik vind ze echt zooooo gaaf!! Alleen die prijs ](*,)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2010 10:37

Ja, wel wat duur he. Misschien toch maar verder kijken dan? Wij vonden ze ook heel leuk maar voor minder geld uiteindelijk wat gevonden wat we nog leuker vinden... en minder duur is... en wat tijdlozer :)

Maneah schreef:Volgens mij moeten vriendlief en ik ook maar naar België.
Pfieuw.. Wat een mooie ringen staan er op die site!

Ik heb even gegoogled, Elvira.. maar zie er zo geen voorbeelden van.
Heb jij geen foto? :wink:

Ze hebben nog veel meer dan op de site staat. Dus een bezoekje is zeker aan te raden. Het is een superschattig plaatsje (Lier) vlak bij Antwerpen. Je kan het leuk combineren met even rondwandelen in Lier en 's middags gezellig Antwerpen in bijvoorbeeld. Maak er gewoon een leuk dagje uit van :)

Mocht je dat wat ver vinden, dan heb ik ook nog wel een tip: Ze zijn volgens mij altijd op de Love & Marriage beurs. Die is 27 en 28 februari weer, in de Jaarbeurs in Utrecht. Kost wel wat (13 euro p.p.), maar wel leuk om wat ideeen op te doen. Er zijn allerlei standjes en zo als het om jurken, ringen, fotograven en allerlei andere trouwzaken.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 feb 2010 11:04

Zeg, even ter correctie: ik heb géén 3 briljantjes in mijn ring :lol:
Het is er 1, en daar was ik al meer dan verbaasd over. Ik wilde niet met zo'n stom steentje...
Maar toen vond ik die ring mét ineens mooier dan de ring zonder. Tsja :P
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 feb 2010 11:14

Ik wilde juist een ring met steentjes, maar die is het jammer genoeg niet geworden. Wij hebben de goedkooptste ringen genomen, omdat wij toen geen geld hadden voor andere ringen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2010 12:08

Jo'tje schreef:Zeg, even ter correctie: ik heb géén 3 briljantjes in mijn ring :lol:
Het is er 1, en daar was ik al meer dan verbaasd over. Ik wilde niet met zo'n stom steentje...
Maar toen vond ik die ring mét ineens mooier dan de ring zonder. Tsja :P

Das waar.... het is ook al zo lang geleden ;)

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 02 feb 2010 12:21

@Maneah: snel even een foto gemaakt met mijn mobiel. (bij alle trouwfoto's geen duidelijke foto's van de ringen.... nah!) Ik hoop dat het duidelijk is :D (oja, mijn man heeft dezelfde, maar dan zonder steentje :mrgreen: )

http://www.freeimagehosting.net/image.p ... 5eab8c.jpg

(oja, dat rare marmer op de achtergrond is onze vensterbank :-$ )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2010 12:23

Ik zal er even een plaatje van maken ;)

Afbeelding

*gewijzigd i.v.m. uitverband rukken van forum*

Terug naar “Archief”