single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 09 dec 2006 19:57

hermanmulder schreef:ff serieuse vraag,

Zijn er ook mensen die, omdat ze vrijgezel zijn, lid geworden zijn van refoweb?

Want, als ik het er ergens over heb dat ik op refoweb zit, dan zeggen ze allemaal of ben je zo druk bezig om een vriendin te krijgen :?

Zeker weten doen sommige mensen dat. Vorige maand kreeg in een pb van een jongen die zich de dag ervoor had geregisteerd. "Hoe oud ben jij?" Haha, echt te erg. Ik heb hem eerst gevraagd hoe oud hijzelf was. 17!! Ik ben 33, viel dat even tegen. Ik hoefde niet eens meer te melden dat ik allang getrouwd ben. Hij had meteen geen interesse meer. Echt sneu vind ik zulke mensen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 dec 2006 10:53

meschianza schreef:Het lijkt mij ook iets heel moois, echt samen zeker weten dat je niet meer zonder elkaar wil leven. Alleen vind ik het bijna onwaarschijnlijk. maar zoals lalage zegt: opeens loop je hem tegen het lijf, of misschien ook nooit. Iig geloof ik niet dat daar je levensgeluk van afhangt wat veel mensen suggereren.

Zeker weten doe je het ook nooit, zo naief ben ik nou ook weer niet.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 10 dec 2006 14:21

Lalage schreef:
meschianza schreef:Het lijkt mij ook iets heel moois, echt samen zeker weten dat je niet meer zonder elkaar wil leven. Alleen vind ik het bijna onwaarschijnlijk. maar zoals lalage zegt: opeens loop je hem tegen het lijf, of misschien ook nooit. Iig geloof ik niet dat daar je levensgeluk van afhangt wat veel mensen suggereren.

Zeker weten doe je het ook nooit, zo naief ben ik nou ook weer niet.

Maar je gaat daar toch wel vanuit? Anders waag je het er toch niet op? Natuurlijk kunnen mensen veranderen door het leven en dat het gewoon niet gaat. Maar ik zou dat gevoel echt moeten hebben voor ik me aan iemand bindt, dat mijn verdere leven zonder hem gewoon niet compleet is en niet zonder hem verder wil. Van dat gevoel moet ik echt zeker zijn op dat moment.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 11 dec 2006 01:00

Zelf kwam ik laast ook achter een vooroordeel dat ik hier op dit forum ook lees, maar ik zelf ook had, namelijk dat christenen sneller aan relaties zouden beginnen?

Nou ja, bij de introductie van me huidge deeltijd studie deden we een nogal uitgebreid voorstelrondje in een klas van 20 man, grootste deel tussen 20 en 30 in leeftijd, en op 1 na allemaal mannelijk.

Wat bleek, iedereen op 2 na hadden een relatie, de uitzonderingen waren ik en een klasgenoot die al wel flink in de 30 zat en alweer gescheiden was.

Of de rest van mijn klas is ook christelijk en ik heb het nog niet ondekt...
of wat ik vermoed is dat mijn vooroordeel niet blijkt te kloppen,
waarschijnlijk heeft Jort met zijn evolutionaie paringsdrang die niet direct religie afhankelijk is toch gelijk ;)

Lalage schreef:Maar het ging hier over singles! Vraagje: als je single bent, kies je er dan voor om alleen te wonen of woon je liever met een paar huisgenoten?

Inmiddels heb ik er voor gekozen alleen te wonen,
maar hoewel ik niet de studentenkamers periode zelf heb meegemaakt, alleen wel bij vrienden van de sfeer geproefd, stond me dat toen ooit wel aan, en besloot samen met een neef een huis te huren, ja beiden werkten we al, en dit was goedkoop, dichtbij het werk en voor beide eerste keer echt zelfstandig.
Ik heb het lange tijd best leuk gevonden, je krijgt opdat moment ook met de vriendengroep van de ander te maken, maar een ook wel fijn punt is het vor elkaar koken, qua eten is met huisgenoten het toch wel wat gezelliger als alleen, nu ben ik ook eerder geniegd me met het koken er sneller van af te maken.

Maar waarom woon ik dan nu op mezelf, tja als de ander een relatie krijgt, krijg je daar als huisgeno(o)t het nodige van mee, en besloot ik dat het tijd werd ze wat privacy te gunnen, en zelf maar eens een stap verder te kijken in de huizenmarkt.

En het aller relaxte van opmezelf is dat niemand zeurt over de vele troep die ik achter me kan laten slingeren :)

Kreeg laatst nog een diacen onaangekondigd op bezoek, was waarschijnlijk zijn ambtelijke plicht om de eenzaamheidsvraag te stellen, ik zeg dus tegen hem van kijk es om je heen, een ander zou me al lang op de kop hebben gegeven van deze chaos, waar ik me huis thuis in voel :D
lekker aan niemand storen, geen agenda's om rekening mee te houden, en eten waneeer je zin hebt. Nu een paar jaar nadat ik me ook wel eens net zo heb gevoeld als sommige van die 19-jarigen in dit topic, kan ik het eigenlijk steeds beter waarderen.

En aan de andere kant, als ik naar me directe collega's op kantoor kijk, beide laat getrouwd met een minstens 10 jaar jongere, dan vind ik dat ook niet het slechtste vooruitzicht dat er te bedenken is. :lol:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 dec 2006 01:30

Ha, nu je het zegt: het is natuurlijk vooral paringsdrang waar Jort het over had, en geen nageslachtsdrang zoals hij zei. Dat laatste is normaliter een automatisch gevolg van het eerste (tegenwoordig -gelukkig- niet meer) maar met de paringsdrang van de meesten zit het tegenwoordig wel snor geloof ik. :wink:

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 11 dec 2006 02:42

Aragorn schreef: maar met de paringsdrang van de meesten zit het tegenwoordig wel snor geloof ik. :wink:

Oja? :mrgreen:

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 11 dec 2006 08:53

spacy schreef:
Kreeg laatst nog een diacen onaangekondigd op bezoek, was waarschijnlijk zijn ambtelijke plicht om de eenzaamheidsvraag te stellen, ik zeg dus tegen hem van kijk es om je heen, een ander zou me al lang op de kop hebben gegeven van deze chaos, waar ik me huis thuis in voel :D

MAar het idee dat een mens voor ze 30ste gehuwelijkt zou moeten zijn en anders een enzame stakker is, heerst wel veel meer in de kerkelijke kringen, ik ben daar wel van overtuigd. Bijvoorbeeld de vraag van zo'n diacen en je bent nog maar 25! In mijn beleveving en ervaring is het dus wel zo dat de kerkelijke kringen veel trouwlustiger zijn (ik had het ook niet over de snelheid waarop mensen relaties aangaan, die lijken me niet religie-gebonden)

fascineert me nogal :mrgreen: )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2006 16:55

Aragorn schreef:Ha, nu je het zegt: het is natuurlijk vooral paringsdrang waar Jort het over had, en geen nageslachtsdrang zoals hij zei. Dat laatste is normaliter een automatisch gevolg van het eerste (tegenwoordig -gelukkig- niet meer) maar met de paringsdrang van de meesten zit het tegenwoordig wel snor geloof ik. :wink:

Hehe denk je? :) Volgens mij is dit niet vooral paringsdrang, dat is alleen maar achteruit gegaan. Bij paringsdrang gaat het om paren, en dus om koters op de wereld te zetten, dit is niet hetzelfde als seksueel verkeer waarbij bewust ervoor wordt gezorgd dat er geen kindjes van komen :)

Spacy, Meschianza, het wordt volgens mij hoog tijd dat ik jullie een keer aan elkaar voorstel :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 dec 2006 17:03

Marnix schreef:
Aragorn schreef:Ha, nu je het zegt: het is natuurlijk vooral paringsdrang waar Jort het over had, en geen nageslachtsdrang zoals hij zei. Dat laatste is normaliter een automatisch gevolg van het eerste (tegenwoordig -gelukkig- niet meer) maar met de paringsdrang van de meesten zit het tegenwoordig wel snor geloof ik. :wink:

Hehe denk je? :) Volgens mij is dit niet vooral paringsdrang, dat is alleen maar achteruit gegaan. Bij paringsdrang gaat het om paren, en dus om koters op de wereld te zetten, dit is niet hetzelfde als seksueel verkeer waarbij bewust ervoor wordt gezorgd dat er geen kindjes van komen :)

Natuurlijk niet: paren = seks. In ieder geval in de dierenwereld en vanuit het evolutionair perspectief van Jort ook, neem ik aan.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 11 dec 2006 17:08

Marnix schreef:[
Spacy, Meschianza, het wordt volgens mij hoog tijd dat ik jullie een keer aan elkaar voorstel :D

Is spacy rijk, knap en reislustig? 8)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2006 18:55

Rijk in het geloof sowieso.

Reislustig? Zeker, hij heeft een motor!

Over het uiterlijk van mannen kan ik niet goed oordelen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 11 dec 2006 20:05

Marnix schreef:Rijk in het geloof sowieso.

Ah!
En is hij muzikaal, kunstzinnig of cultureel en maatschappelijk betrokken? :D

( he bah, ik lees nu net dat hij er op latere leeftijd met een 10 jaar jongere vrouw vandoor wilt, is het er zo 1, nou laat maar)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 dec 2006 20:35

:D Meschianza, volgens mij had je wel een berichtje in dat topic 'rw-schakeltjes' kunnen zetten :P

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 dec 2006 20:43

meschianza schreef:

Ah!

Ben jij zo'n type dat steeds weer met nieuwe eisen aan komt zetten? :shock:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 dec 2006 20:47

Aragorn schreef:
meschianza schreef:

Ah!

Ben jij zo'n type dat steeds weer met nieuwe eisen aan komt zetten? :shock:

je moet toch érgens op selecteren.. :mrgreen:

Terug naar “Archief”