Moderator: Moderafo's
Socrates schreef:Pieter Bel schreef:Napoleon schreef:kleine onderbouwing?
God stelde de doodstraf in Israel in en volgens mij is Christus ook God, duzzz...
Dat is wel een beetje kort door de bocht... waarom zou hij anders zeggen 'Wie zonder zonden is werpe de eerste steen'? (klein voorbeeldje...) Hij was zelf zonder zonden dus als hij zo 'voor' de doodstraf was geweest had hij die vrouw zelf wel even gestenigd...
caprice schreef:Optimatus schreef:Ik zou de herinvoering van de doodstraf in Nederland een goede aanleiding vinden om dit land terstond te verlaten. Immers, Oostenrijk, Zwitserland en Italië zijn ook landen waar ik het uit zou houden.
Heb je dan iets op je geweten?
caprice schreef:Optimatus schreef:Ik zou de herinvoering van de doodstraf in Nederland een goede aanleiding vinden om dit land terstond te verlaten. Immers, Oostenrijk, Zwitserland en Italië zijn ook landen waar ik het uit zou houden.
Niet dat ik weet. Maar ik wens niet in een land te wonen waar ook in mijn naam (de doodstraf wordt namens het Nederlandse volk) de doostraf wordt opgelegd en voltrokken. Telkenmale dat er iemand door de Nederlandse staat wordt vermoord, wordt het volk met weer een moord belast. Daar pas ik voor!
Floefloe schreef:Nee hoor, de vrouw was zondig, Hij niet, dus Hij had haar kunnen stenigen.
Overigens zou ik met Optimatus mee emigreren, ik zou niet in Nederland willen wonen, wanneer de doodstraf opnieuw ingevoerd zou worden, puur vanwege de aard van de doodstraf. Dat gaat (momenteel) volledig tegen mijn principes (waarden en normen zo u wilt) in.
Tabitha schreef:caprice schreef:Optimatus schreef:Ik zou de herinvoering van de doodstraf in Nederland een goede aanleiding vinden om dit land terstond te verlaten. Immers, Oostenrijk, Zwitserland en Italië zijn ook landen waar ik het uit zou houden.
![]()
![]()
![]()
Optimatus:Niet dat ik weet. Maar ik wens niet in een land te wonen waar ook in mijn naam (de doodstraf wordt namens het Nederlandse volk) de doostraf wordt opgelegd en voltrokken. Telkenmale dat er iemand door de Nederlandse staat wordt vermoord, wordt het volk met weer een moord belast. Daar pas ik voor!
Vermoord moet veranderd worden in gedood. Ga eerst maar eens het verschil lezen in het woordenboek tussen moorden en doden.[/qupte]
Ik heb niet voor niets vermoord neergezet. Iemand doelbewust van het leven beroven is moord.Tabitha schreef:Mag ik raden waar jij geen *Edit optimatus: GEEN? Je bedoelt NIET* emigreert als de doodstraf in NL. wordt ingevoerd? De VS
Optimatus schreef:Aragorn schreef:Optimatus schreef:Volgens mij beschreef Christus een ideaalbeeld...
Huh? Wanneer dan?
Met de opmerking: keer de andere wang toe.
Dat was een ideaalbeeld van hoe mensen eigenlijk zouden moeten leven.
Optimatus:Niet dat ik weet. Maar ik wens niet in een land te wonen waar ook in mijn naam (de doodstraf wordt namens het Nederlandse volk) de doostraf wordt opgelegd en voltrokken. Telkenmale dat er iemand door de Nederlandse staat wordt vermoord, wordt het volk met weer een moord belast. Daar pas ik voor!
Vermoord moet veranderd worden in gedood. Ga eerst maar eens het verschil lezen in het woordenboek tussen moorden en doden.[/qupte]
Ik heb niet voor niets vermoord neergezet. Iemand doelbewust van het leven beroven is moord.
Optimatus schreef:caprice schreef:Optimatus schreef:Ik zou de herinvoering van de doodstraf in Nederland een goede aanleiding vinden om dit land terstond te verlaten. Immers, Oostenrijk, Zwitserland en Italië zijn ook landen waar ik het uit zou houden.
Niet dat ik weet. Maar ik wens niet in een land te wonen waar ook in mijn naam (de doodstraf wordt namens het Nederlandse volk) de doostraf wordt opgelegd en voltrokken. Telkenmale dat er iemand door de Nederlandse staat wordt vermoord, wordt het volk met weer een moord belast. Daar pas ik voor!
Memmem schreef:Als je kiest om niet voor de doodstraf te zijn en zo'n iemand te laten leven en weer in de maatschappij terug te plaatsen kan die persoon dus weer moorden en dan is het ook in jouw naam. Hij loopt o.a. door jouw weer vrij rond en kan zo dus in jouw naam weer moorden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten