Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 11 nov 2010 15:09

ajl schreef:Bij de kinderkamer speelde de prijs erg mee. Wij hebben een budgetkinderkamer gekocht bij babypark in Gouda. De matras voor het ledikant was wel duur evenals de matras voor de wieg. Al heb ik het sterke vermoeden dat mijn kinderen de overgang naar het ledikant erg fijn vonden en de wieg maar matig ( en ik vond het zo schattig in zo'n klein wiegje)

De kinderwagen heb ik overgenomen van een collega ( daar kon de maxi cosi en de wandelwagen ook op). Wij hebben een Mutsy, rijdt prima, maar ik vind de kinderwagenbak erg klein. Mijn kinderen pasten er met 3 mnd niet meer in en een wandelwagen is dan nog echt veel te groot. Wat ik begreep is de bugaboo wel erg ruim...zou daar persoonlijk voor gaan.

De wieg die wij mogen gebruiken is behoorlijk groot kindje van onze vrienden is geen kleine meid maar die kon er met 6 maanden nog makkelijk in liggen maar ze lag elke keer klem overdwars dus nu ligt ze in haar ledikant.

Bugaboo heeft een behoorlijk lange bak maar is volgens mij niet heel veel groter dan de mutsy kinderwagen die onze vrienden hebben.

Afgelopen week waren we in een babyzaak maar sommige kamertjes lijken zo wankel als je aan het bedje voelt maar misschien is dat ook meer een kwestie van schroefjes wat strakker aandraaien.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 11 nov 2010 15:28

De prijs speelt bij ons erg mee.
Hebben dus alles van Marktplaats.

Als kinderwagen hebben we een Bugaboo. Heerlijk ding, en ik gebruik 'm nog steeds.
Ilona heeft t/m 6 maanden in 't wiegje daarvan gelegen. En ik ben volgens mij niet overgestapt omdat het niet meer pastte,
maar omdat het me leuk leek dat ze wat meer kon zien. :puh:

We hebben de Bugaboo gekozen, omdat hij lekker rijdt, en hij makkelijk en klein inklapbaar is.
Aangezien we een Aygo hebben, is dat laatste wel handig. ;)

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 11 nov 2010 17:22

wat grappig, dat jullie daar al zo mee bezig zijn, liefie! Toen ik 11 weken was, interesseerde me dat allemaal nog geen ene meter. :lol:

(inmiddels wel hoor, ook al krijgen manlief en ik meteen kriebels als we "zo'n babyzaak" inlopen :mrgreen:) Maar we moeten ook nog het een en ander regelen:
- kinderwagen (mogen we zelf uitzoeken en krijgen we van mijn schoonouders cadeau! :shock: Iemand tips?)
- draagdoek(en)
- paar babypakjes
- doeken, luiers, babyverzorgingsspul, etc.
- slaapzakken
- extra kastruimte

In december gaan we maar eens in de a.s. babykamer aan de slag. (laatst hebben we al de eerste fase gedaan, straks in de kerstvakantie maar tijd voor fase 2 :D )

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 nov 2010 17:57

elvira (gast) schreef:- draagdoek(en)

Koop een Ergo!! Met baby-insert kun je 'm meteen gebruiken en ik draag Michael van bijna 3 nog steeds :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 nov 2010 18:13

elvira (gast) schreef:wat grappig, dat jullie daar al zo mee bezig zijn, liefie! Toen ik 11 weken was, interesseerde me dat allemaal nog geen ene meter. :lol:

(inmiddels wel hoor, ook al krijgen manlief en ik meteen kriebels als we "zo'n babyzaak" inlopen :mrgreen:) Maar we moeten ook nog het een en ander regelen:
- kinderwagen (mogen we zelf uitzoeken en krijgen we van mijn schoonouders cadeau! :shock: Iemand tips?)
- draagdoek(en)
- paar babypakjes
- doeken, luiers, babyverzorgingsspul, etc.
- slaapzakken
- extra kastruimte

In december gaan we maar eens in de a.s. babykamer aan de slag. (laatst hebben we al de eerste fase gedaan, straks in de kerstvakantie maar tijd voor fase 2 :D )

Ik denk dat het ook wel mee speelt dat het meer dan 2 jaar geduurd heeft dat we zwanger mochten raken toen is dat uitgelopen op een miskraam en nu mogen we gelukkig weer zwanger zijn en mag het tot nu toe allemaal goed gaan.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 nov 2010 20:23

Matteo heeft tot 9 maand in de bugaboo bak gelegen! volgens mij is bugaboo de grootste!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 nov 2010 21:03

heeej liefie, wat een ontzettend fijn nieuws! van harte gefeliciteerd!!

een bugaboo en mutsy schelen volgens mij wel degelijk qua baklengte. wij hebben een mutsaerts trans4mer. met vooraan 2 wielen in het midden. zoeen moet je vooral niet kopen, wat een onding..
ik zou vooral goed letten op hoe ie rijdt, of de wielen soepel meegaan als je een kleine draai wil maken.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 nov 2010 21:06

Liefie, wat leuk zeg! Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Geniet ervan en ik hoop dat de misselijkheid snel over is.

Wij hebben een Mutsy kinderwagen en mijn jongste heeft zeker tot 1 jaar in de kinderwagenbak gelegen. Toen vond mijn man het wel erg zielig en moest ie zitten :mrgreen: .
Maar dat is dan ook een zeer lief en klein mannetje, nu met bijna 20 maanden nog geen 9 kilo :) )
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 11 nov 2010 21:19

Liefie, gefeliciteerd!

Mijn oudste zoon heeft in een BébéJouwagen gelegen. Handig, met zwenkwielen medium size. Helaas bleken ze nogal te klapperen op een plaveidsel van kinderkopjes. Het was wel een prachtige wagen, kakikleurig met een fijne groene Schotse ruit. Voor de tweede zoon had ik m'n oude kinderwagen paraat, een Mutsaers uit de jaren 70. Heerlijk grote bak, en omdat z'n kamertje nog niet klaar was, zeker de eerste twee weken ook z'n bedje.

Geen van beide zoons hielden overigens van ''begrenzingen''. De oudste was al vroeg heel alert en wilde om zich heen kijken. Dat heb ik toen opgelost door het kinderzitje op het onderstel te zetten en die bijna plat achterover te leggen. Mijn jongste zoon was heel onrustig en huilde veel. Die heb ik na een aantal weken in een draagdoek gedaan. Ik ben even het merk vergeten, maar het was een gewatteerd nest aan een draagriem om mijn schouder en rug, dat ik naar believen dichter kon trekken met een koord. Joris lag daarin echt in een natuurlijke houding, als in een hangmatje. Het was een blauw-witte drager, ook al geruit (sorry, ben nogal fan van -schotse- ruiten).
Toen hij 4 maanden oud was verhuisde ik hem naar de BabyBjorn.

Toen hij een jaar werd hebben we overwogen een rugdrager aan te schaffen, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan. We hebben hem rondgereden in een knaloranje Quinny met meesturende voorwielen en een lekker ruime boodschappenmand. Die grote luchtbanden waren ook ideaal tijdens wandelingen buiten de gebaande wegen, in het bos. En de vering was top.
Zoonlief was nogal een dwarrelaar, liep veel weg, dus hij heeft lang in de wagen gezeten.

Even een opmerking aan alle verse en aanstaande mama's: ik heb zoveel prachtige jongenskleertjes liggen, merk en niet-merk. Zeker tot en met maat 104! Als je interesse hebt, stuur me dan een PB. Merken zijn oa No-No, Mexx, Esprit, Prénatal. Maar ook C&A, V&D, H&M, Hema, en Villa Happ.
Deo servire vera libertas

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 11 nov 2010 23:12

Hier hebben de kinders tot zo'n 6/7 mnd in een Quinny Dreami gelegen, toen hebben we ze naar het zitje verhuisd omdat ze graag wat meer wilden zien. Kinderen liggen nooit helemaal gestrekt in de bak, dus de lengte van de bak is niet zo belangrijk.

@Elvira: wat Laura zegt, koop een Ergo Baby met insert! Daar heb je zeker weten heel lang plezier van!

Wij hebben verder alle meubeltje voor de babykamer overal vandaan gescharreld, ik ben niet zo van die complete babykamers eigenlijk... Commode kwam van de kringloop, kast kwam nog uit het vorige huis van mijn man, wiegje en ledikantje komen bij mijn ouders vandaan en heb ik zelf vroeger nog in gelegen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 nov 2010 09:07

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 12 nov 2010 09:39

Liefie, wat een mooi nieuws las ik! Van harte gefeliciteerd en een goede zwangerschap toegewenst! Sterkte met de misselijkheid!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 nov 2010 09:58

ja die :D maar de manduca op die site is ook een goede optie of als je iets knoopwerk aandurfd, is de bondolino ook een zeer goede en comfortabele oplossing

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 nov 2010 10:06

Haai schreef: Kinderen liggen nooit helemaal gestrekt in de bak, dus de lengte van de bak is niet zo belangrijk.

Kinderen liggen inderdaad de eerste periode niet helemaal gestrekt, maar de mijne lagen behoorlijk klem in de mutsy met 3/4 mnd Ze konden echt geen kant meer op en lagen zelfs al regelmatig met de benen over de rand. Wij hadden ook een duo wagen en ook daar lag Cato met 4 mnd met haar benen de lucht in. Daar baalde ik wel behoorlijk van, want ze kon ook nog echt niet zitten. Ik had daar voordat ik kinderen kreeg en een kinderwagen moest kopen nooit rekening mee gehouden.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 12 nov 2010 10:11

@liefie: dat snap ik heel goed (zeker omdat manlief en ik ook al jaren een kinderwens hadden), maar wat ik bedoelde is iets anders: ik was in het begin van de zwangerschap gewoon zo blij en tegelijk verwonderd over wat er allemaal in mijn lichaam gebeurde, dat ik me er gewoon nog niets bij voor kon stellen dat er daadwerkelijk een hele baby uit zou komen... snap je?

(klinkt misschien een beetje raar, tenminste als ik er nu aan terugdenk, maar zo voelde het wel! :oops: Ik streek veel over mijn buikje, zocht alles op over wat de baby aan ontwikkeling op dat moment doormaakte, enz., maar kon me de eerste weken nauwelijks iets bij zwangerschapskleding voorstellen, laat staan bij babydingen... gek eigenlijk.. :-k)

Terug naar “Archief”