Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Sterretje » 13 okt 2010 19:39

nog netjes slikken om een eisprong te krijgen...
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 okt 2010 06:55

Sterkte Sterretje en ik hoop je snel in een ander topic te zien!

de rest van de meiden ook sterkte met alles en met het maken van keuzes!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 19 okt 2010 21:36

Wij kregen vandaag een lief kaartje met dit gedicht erop:

Tevergeefs verwacht...

De hoop stierf na het blij verwachten:
geen kloppend hartje van mijn kind;
geen toekomstplannen in gedachten;
geen navelstreng die ons verbindt.

En tóch nog steeds weer dagen tellen,
totdat de vrucht zou zijn volgroeid...
En zachtjes steeds je naam weer spellen,
alsof je niet bent weggevloeid...

Heer, wilt U deze leegte vullen.
Laat blijken Uw aanwezigheid.
Wil ons met liefde en zorg omhullen.
Wees dicht bij ons in deze strijd.

Ik vraag me alleen af of het geen gedichtje voor na een miskraam is, maar wel lief dat het zo persoonlijk is uitgezocht!
Psalm 25:2 (ber.)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 okt 2010 07:22

Wel enorm lief zeg, dat geeft toch wel aan dat ze met jullie meeleven.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 20 okt 2010 08:08

Ik vind het een pracht gedicht!

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 20 okt 2010 11:15

* slik * wat een mooi gedichtje... het doet me weer denken aan mijn eigen miskraam van precies 2 jaar geleden :( Het was de enige (en misschien wel laatste) keer dat ik even zwanger mocht zijn...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 okt 2010 11:52

Dat is lief Saartje, dat mensen toch zo aan jullie denken!!!

Kan me voorstellen dat dit verdriet oproept bij jou Hortensia, sterkte meid...

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 20 okt 2010 14:05

Tuinfluiter schreef:Dat is lief Saartje, dat mensen toch zo aan jullie denken!!!

Kan me voorstellen dat dit verdriet oproept bij jou Hortensia, sterkte meid...

reni en elise krijgsman hebben ook een liedje geschreven wat oook gaat over een onvervulde kinderwens (kweet ff de naam niet van het liedje)
sterkte aan allen die ermeee te maken hebben

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 okt 2010 14:19

Een maand voorbij heet dat Kamille.

Julieta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Julieta » 20 okt 2010 18:30

Evelien schreef:Een maand voorbij heet dat Kamille.

Kip-pen-vel!

Julieta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Julieta » 23 okt 2010 15:54

Anne 80 schreef:
Julieta schreef:Meiden, dank voor jullie reactie.
Wij zijn nog niet naar de HA geweest. Ik ben 2 jaar geleden heel erg met temperaturen en slijmanalyse bezig geweest, maar dat werd een obsessie. Ik kon met bijna niets anders meer bezig zijn.
Wel echt alles al geprobeerd. Vrijen op, voor en na de eisprong, op de rug blijven liggen en al dat soort dingen. Niets heeft geholpen. Op een gegeven moment werd ik na een paar maanden zo gek van het temperaturen dat ik alles in een la heb gepropt om er niet meer naar te kijken. Ik zie echt vreselijk tegen de medische molen op. Ik ben zelf verpleegkundige in het ziekenhuis en zie op tegen de behandelingen. Maar misschien nog wel het meeste tegen een definitief nee ofzo.
Daarnaast speelt voor ons heel erg de vraag: mag alles ook wat kan? Ik wil niemand pijn doen en veroordeel niemand. Alles moet je voor Gods aangezicht doen. Maar bijvoorbeeld IVF is voor ons een brug te ver. Maar dan de vraag: zeg je op een gegeven moment: tot hier en niet verder? En wat als je al zó ver bent in een proces? Daar moet ik nog even over nadenken.
Maar leven met onzekerheid is ook moeilijk en daarom probeer ik ons leven in Gods hand te leggen: Vader wat Gij doet is goed. Leer mij slechts het heden dragen met een rustig kalme moed! Alleen daarom kan ik soms verder, en ja soms ook zelfs weken zonder verdriet.

Beste Julieta,

Al is de drempel naar de MM voor jullie heel hoog, ik weet zeker dat het jullie wel een stukje rust zal geven als jullie weten of er iets bij één van jullie beiden niet goed zit.
Je zegt dat je een poos heel erg bezig bent geweest met temperaturen en slijmanalyse. Stel je voor dat je man onvruchtbaar zou zijn. Dan doe je deze moeite echt voor niks.
Het scheelt je echt een hele hoop spanning en teleurstelling doot de stap naar de arts te maken. Jullie moeten daar wel aan toe zijn natuurlijk, maar ik vind 4 jaar proberen zwanger te worden echt lang!
Al krijg je een verdrietige boodschap, je weet dan waar je aan toe ben. Jullie kunnen dan ook na gaan denken hoe nu verder.
En wie weet, valt het allemaal reuze mee...
Sterkte met alles!

Intussen hebben m'n man en ik alles nog eens alles overwogen. Volgend jaar juni zijn we 5 jaar getrouwd....We hopen in februari naar de huisarts te gaan. We gaan nu 3 maanden temperaturen zodat we daar niet mee naar huis gestuurd kunnen worden... :wink:
Toch spannend....zou ik volgend jaar misschien zwanger zijn? Of hoor ik misschien al voor we 5 jaar getrouwd zijn dat ik nooit zwanger zal zijn?....als ik over alles nadenk voel ik zoveel kriebels en emoties en dan vooral hele tegenstrijdige.....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 okt 2010 16:20

@Julieta: Ik hoorde op 21 jarige leeftijd na 2 jaar huwelijk dat ik naar de mens geproken nooit zwanger zal worden. Ja, dat is een klap, zeker als je, als de Heere het wil geven, een heel leven voor je hebt. Maar tegelijkertijd vind ik het zo fijn niet iedere maand weer getergerd te worden door 'zal het wel zal het niet'-gevoelens!
Heel veel sterkte in ieder geval de komende maanden!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 okt 2010 19:40

Heb je echt niet elke maand nog een klein sprankje hoop Laura? Het lijkt mij namelijk heel verdrietig om geen enkele hoop meer te hebben.

Zo ken ik een stel die ook absoluut geen kinderen konden krijgen. Man was onvruchtbaar, wisten ze al voor het trouwen ( volgens mij door de de Bof gekomen), waren al 14 jaar getrouwd en opeens was zij zwanger ( blijkbaar deed toch nog 1 zaadje het :wink: ). Kindje geboren en het ongeloofelijke gebeurde weer, 4 jaar later weer zwanger. Zij was inmiddels al 37.

(Hiermee wil ik niet het verdriet en de boodschap van de arts bagatelliseren)

Heel veel sterkte iedereen die met een kinderwens te maken heeft!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 okt 2010 19:46

Weet ik wel hoor ajl ;) Ik vind zulke verhalen mooi om te horen maar ik kan er zelf weinig mee :? Nee, ik heb helemaal geen hoop meer, maar dat vind ik beter dan iedere maand een klein beetje en dan elke keer weer teleurgesteld te worden. Want zo maak je jezelf gek.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 okt 2010 19:51

Natuurlijk kan je hier weinig mee! Ook wel heel logisch. Het zijn allemaal van die wonder verhalen die je vast uit alle hoeken wel eens gehoord hebt :wink: . Ik begrijp ook wel dat het anders elke maand een teleurstelling is, al is de diepte van de teleurstelling voor mij als moeder natuurlijk niet te begrijpen ( of juist wel, want ik weet wat iemand kan missen) Het lijkt mij alleen zo intens verdrietig als er zelfs geen hoop meer is. Net of er dan definitief een gouden randje weg is. Snap je wat ik bedoel?

Terug naar “Archief”