Lorijntje schreef:CvdBerg schreef:Lorijntje schreef:Bij mij is een huwelijk niet in zicht maar ik wil alles chique haha. Liefst kasteel/landgoed met zon oude zaal, een modern bruidsboeket en klassieke dure jurk. Lijkt me vreselijk om geld uit te moeten sparen op mn bruiloft. Nog even tien jaar sparen dus

Dat snap ik dus niet, en HBH gelukkig ook niet

, maar waarom zou je enorme bedragen uit gaan geven op een dag, ik vind het zonde van mijn geld. Ik heb liever een gezellige bruiloft, en daarna een lekkere huwelijks reis. Op zo'n dag word je toch alleen maar geleefd en ben je kapot.
Ik ben gewoon luxe ingesteld

Het moet gewoon echt mooi worden en niet een soort van verjaardagsfeest ofzo

Ik wil niet achteraf balen dat ik denk: had ik toch maar dit of dat genomen. Als ik het geld tezijnertijd heb vind ik het ook prima. Huwelijksreis hoeft dan weer niet zo spectaculair te zijn. Vind een vuurtoren op Ameland ofzo wel leuk haha.
Het punt is, dat je bij een bruiloft altijd afhankelijk bent van dingen waaraan je niets kunt doen. Het kan voorkomen dat je je op je bruiloft niet lekker voelt, iemand een rotopmerking maakt, het regent, er wijn over je jurk valt, enz. Dan kun je duizenden euro's aan je bruiloft hebben uitgegeven, maar aan de 'sfeer' kun je niets doen; dat is iets wat buiten geld om gaat.
En bovendien zou ik een tuinfeest met veel bloemen, lampionnen, slingers, drank en vrienden een stuk sfeervoller willen dan een 'feest' in een dure locatie waar allemaal mensen aan tafeltjes sociaal gewenst zitten te blaten.
Buiten dat vind ik het gewoon zonde om zoveel geld uit te geven voor één dag - ik vind zelfs de meest goedkope bruiloft (je moet het wel heel sober doen wil je minder dan 1000 euro kwijt zijn) al onwijs veel geld voor één dag