Houden van een vrouw, hoe moet dat?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 apr 2005 15:34

André schreef:
joepie schreef:Dan nog even voor de duidelijkheid: Als een vrouw nee zegt, is het altijd nee, zegt ze ja, dan is het ja.
Dat het andersom zou zijn heeft al veel mannen op het verkeerde been gezet, en ze de gedachte gegeven dat ze wel hun gang konden gaan, want als een vrouw nee zegt bedoelt ze ja, was hun geleerd.
Maar geloof me: dat is dus niet zo.
Tsjonge jonge, is er dan helemaal geen humor mogelijk, maar dat jij dat zo doet nee is nee enz. wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet.
Gelukkig maar dat ik om die reden niet op het verkeerde been ben gezet dan ooit :P
Anders zouden mij ook nog verkeerde dingen zijn geleerd. :shock:

Ik heb ook wel eens een meisje meegemaakt, met wie ik het erover had. Die vertelde mij dat ze me wel een aardige jongen vond, maar voor de rest een gewone jongen, niet bijzonder of zo. Ondertussen merkte ik wel aan haar dat ze best wel contact met me wilde. Het voelde voor mij een beetje als: een deur openhouden.
In zo'n geval weet ik wel wat ik moet doen: haar 'nee' serieus nemen, maar datgene wat ze dan wel wil, met beide handen aangrijpen. Maar tegelijk is dat natuurlijk best eng: zou ze in de loop van de tijd dan wel verliefd op me worden? Of zou ik me dan dromen voor de geest halen die nooit uitkomen? Dat weet je dan dus niet!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

André

Berichtdoor André » 05 apr 2005 15:34

joepie schreef:Misschien reageer ik er wat te fel op. Maar geloof me, zodra je een dochter hebt die misbruikt is door een jongen, die doodleuk zei: maar als een meisje nee zegt bedoelt ze toch ja!
Vanaf die tijd vind ik zulke grapjes geen grapjes meer.
Juist, dat kon ik niet weten sorry dat ik je gekwetst heb.

joepie

Berichtdoor joepie » 05 apr 2005 15:51

Is al goed, je kon het ook niet weten. En het is niet echt kwetsen, maar meer een vreemd buikgevoel zal ik maar zeggen.

Maar het lijkt me inderdaad lastig als een meisje aan de ene kant wel wil en aan de andere kant weer niet. De opendeurrelatie zal ik maar zeggen.
Je blijft dan toch enigzins een soort van hoop houden en steeds blijf je haar gedachten en gevoelens afmeten. Zou ze wel, zou ze niet.
Ik zou denk ik in zo een geval helemaal even niets met haar willen, als bescherming van jezelf.
Zeker als jij wel gevoelens hebt.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 apr 2005 16:32

Boekenlezer, als je 32 bent, dan kom je heus nog wel een vrouw tegen waarbij je een gevoel krijgt waarvan je denkt: ja, zij is het.
Je bent nog jong genoeg, maar je kunt het niet afdwingen. Ze komt op je pad, maar wanneer weet je nooit, kan morgen zijn, maar ook over 5 jaar.
En vrouwen zijn rare wezens, je kunt er vaak moeilijk hoogte van krijgen.
Groetjes Magda

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 apr 2005 17:26

joepie schreef:Maar het lijkt me inderdaad lastig als een meisje aan de ene kant wel wil en aan de andere kant weer niet. De opendeurrelatie zal ik maar zeggen.
Je blijft dan toch enigzins een soort van hoop houden en steeds blijf je haar gedachten en gevoelens afmeten. Zou ze wel, zou ze niet.
Ik zou denk ik in zo een geval helemaal even niets met haar willen, als bescherming van jezelf.
Zeker als jij wel gevoelens hebt.

Hoe lastig dat precies is, hangt ook af van de empathische vermogens die dat meisje heeft (+ nog een portie nuchterheid natuurlijk). Het ene meisje is het andere niet. Ieder meisje heeft zo haar sterke en zwakke punten. Als het gaat om het doorhebben van bepaalde dingen, zijn dames daar vaak erg sterk in. Maar in wijsheid met zoiets omgaan is weer een andere gave.
Helaas speelde daarbij ook nog eens een verschrikkelijk complexe situatie. Gevoelsmatig kwam het op mij over alsof ze er uiteindelijk niet meer tegen kon, en op die manier uit mijn sociale horizon is geraakt. Daarbij heb ik denk ik ook wel paniekreacties vertoont, die niet bevorderend hebben gewerkt. Eigenlijk kreeg ik met dingen te maken waar ik nog helemaal niet aan toe was.
Afijn, over die situatie heb ik op pagina 7 van deze discussie mijn verhaal gedaan. (Zie http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=545059#545059 bij die 3 huilende gezichtjes. Het getal 3 heb ik daar bewust gekozen!)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2005 17:41

joepie schreef:En Aragorn, Ik ga ervan uit dat niemand volmaakt is. Uniek, zijn we allemaal, maar volmaakt pas na dit leven hier op aarde.
Vandaar dat je lang kan zoeken naar de volmaakte persoon.
Als je denkt die gevonden te hebben blijkt er altijd toch nog wel iets te zijn waar jij je aan kunt ergeren.
En er staat b.v. in 1 Cor. 13 over de liefde: zij verdraagt veel,zij rekend het kwade niet toe......

Ja, dat begrijp ik en daar ben ik het ook wel mee eens. Maar dat wil niet zeggen dat je met iedereen wel een relatie kunt beginnen. Er zijn meer en minder overkomelijke onvolmaaktheden.. overigens vind ik onvolmaaktheden in dit verband misleidend, het gaat niet eens perse om onvolmaaktheid; meer om eigenschappen die niet bij jou passen en waar je je echt aan ergert.

En volmaakt persoon (heb eigenlijk geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen) lijkt me nu ook weer niet geweldig.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 06 apr 2005 11:02

En als ik zo iemand nooit tegenkom, dan trouw ik toch gewoon niet? Of ben ik soms verplicht tot een relatie?
Ik ga echt niet dood zonder vrouw, hoor!

Haha, waarom dan deze hele discussie? Mij bekruipt het angstige gevoel (na het lezen van ongeveer 7 pagina's in deze discussie) dat je wel zegt dat je niet veeleisend bent, maar dat die vrouw eigenlijk precies moet passen in jouw straatje. Volgens mij begrijp je niet wat liefde is. Zoals Joepie al zei: houden van, dat doe je gewoon.
Je zegt toch niet, je moet eerst dat zijn en dan dit zijn en dan kan ik echt van je houden.
De gevoelens van alles voor de ander over hebben zullen echt niet zo megaheftig zijn in het begin. Tenminste, laat ik het zo zeggen: dat was bij mij niet zo. Pas na een tijd denk je opeens: wow, diegene is echt niet meer uit mijn leven weg te denken. Dan gaat je verliefdheid als t goed is over in een ontzetend veel houden van en geven om.
Ja, en dat is t beste gevoel wat er is, maar je kunt niet verw88 dat je dat meteen weet na een week of wat.
Ja, en in de liefde ga je nou eenmaal regelmatig op je b*k, en dat is pijnlijk. Naja, dan sta je weer op en ga je weer verder. De ware kom je vanzelf tegen. Zoek er niet naar, het vind je vanzelf.
Engaged @ 07-01-2005

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 06 apr 2005 11:04

ik wordt echt gek van vrouwen die schoenen verzamelen!!! ga iets nuttigs doen denk ik dan...

nee mannen hebben lekkere hobby's.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Engaged @ 07-01-2005

AssiFv
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor AssiFv » 06 apr 2005 11:07

M@rije schreef:
ik wordt echt gek van vrouwen die schoenen verzamelen!!! ga iets nuttigs doen denk ik dan...

nee mannen hebben lekkere hobby's.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

met treintjes spelen op zolder :mrgreen:

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 06 apr 2005 11:47

Bijvoorbeeld....
of euh:
- computerspelltjes spelen
- eeuwig achter de nintendo zitten
- mobiele telefoontjes
- onzinnige topics openen :mrgreen:
Engaged @ 07-01-2005

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 apr 2005 11:55

je vergeet:
-voetbal kijken
-wapens verzamelen
-formule 1 kijken
-auto's en vrachtwagens
-etc. :P

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 06 apr 2005 12:03

eeeuh die klopt niet helemaal want ik vind formule 1 kijken veeel leuker dan mijn lievie...

wapens verzamelen
WHUH? Van die wist ik nog niet...
Kan je nagaan.. denk je na 1 man alle mannen te kennen...
Engaged @ 07-01-2005

André

Berichtdoor André » 06 apr 2005 12:12

M@rije schreef:eeeuh die klopt niet helemaal want ik vind formule 1 kijken veeel leuker dan mijn lievie...
Maak je niet ongerust, er zijn vrouwen die mannen hobby's hebben en andersom ook zo. :wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 apr 2005 12:24

Wat je ook vooral niet moet vergeten: motorfietsen, en het rijden daarop!
Doordat ik het al anderhalf jaar niet meer gedaan heb, ben ik het gevoel wat kwijt. Maar als je er eenmaal aan begint... wow!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 06 apr 2005 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 apr 2005 12:25

M@rije schreef:
En als ik zo iemand nooit tegenkom, dan trouw ik toch gewoon niet? Of ben ik soms verplicht tot een relatie?
Ik ga echt niet dood zonder vrouw, hoor!

Haha, waarom dan deze hele discussie? Mij bekruipt het angstige gevoel (na het lezen van ongeveer 7 pagina's in deze discussie) dat je wel zegt dat je niet veeleisend bent, maar dat die vrouw eigenlijk precies moet passen in jouw straatje. Volgens mij begrijp je niet wat liefde is. Zoals Joepie al zei: houden van, dat doe je gewoon.
Je zegt toch niet, je moet eerst dat zijn en dan dit zijn en dan kan ik echt van je houden.
De gevoelens van alles voor de ander over hebben zullen echt niet zo megaheftig zijn in het begin. Tenminste, laat ik het zo zeggen: dat was bij mij niet zo. Pas na een tijd denk je opeens: wow, diegene is echt niet meer uit mijn leven weg te denken. Dan gaat je verliefdheid als t goed is over in een ontzetend veel houden van en geven om.
Ja, en dat is t beste gevoel wat er is, maar je kunt niet verw88 dat je dat meteen weet na een week of wat.
Ja, en in de liefde ga je nou eenmaal regelmatig op je b*k, en dat is pijnlijk. Naja, dan sta je weer op en ga je weer verder. De ware kom je vanzelf tegen. Zoek er niet naar, het vind je vanzelf.

Waarom de discussie. Het is begonnen als een ventilatie van frustraties. Maar ja, na verloop van tijd is die bron leeg, en ben je je felheid dus kwijt.
Toch blijft het een leuk onderwerp om over van gedachten te wisselen. Het is nou eenmaal een leuk onderwerp, om daar met de hersens mee bezig te zijn. En daar zal ik de enige niet in zijn.

En wat die ware betreft: ik geloof pas dat iemand de ware is, als ik dat voor mijzelf duidelijk kan bevestigen. Dat gaat dus niet zo van: 'o, ik heb nou met deze te maken, en ik voel me wel verliefd... nou, dan moet zij maar de ware heten.' Zolang die bevestiging er niet is, vind ik het slimmer om een beetje nuchter (proberen) te blijven. Als een meisje een gewoon meisje is met wie ik omga is dat echt niet iets negatiefs. Waarom zou ik me zo gauw overgeven in een huwelijk? Als je daaraan begint zit je wel voor de rest van je leven aan elkaar vast, en moet je het door dik en dun heen volhouden, hoor! Dat betekent: je moet er héél wat voor over hebben. Dan moet die persoon wel van héél bijzondere waarde voor je zijn.
En als dat er eerst niet is, maar pas na verloop van tijd merk je dat? Geen probleem, dat is ook prima.
I.i.g. is een ware duidelijk veel meer dan 'een lekker ding'.
Ze is ook meer dan 'wel een lief meisje'.

En wat is: niet meer uit je leven weg te denken? Je kan ook in de waan verkeren dat die persoon niet is weg te denken, maar dat als je die persoon kwijt bent, dat je het eigenlijk ook wel prima vindt.
Het gevoel van het moment zegt lang niet alles. Hoe voelt het na een half jaar of een jaar om iemand kwijt te zijn? Dat zegt mij veel meer.

Terug naar “Archief”