Houden van een vrouw, hoe moet dat?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 feb 2005 15:17

Acire schreef:
Aragorn schreef:Waar ik aan dacht is meer als vrouwen bewust allemaal hints geven om iets duidelijk maken terwijl het over iets gaat dat ze net zo goed gewoon kunnen zeggen.

Wie ben jij om dat te bepalen?

In de hypothetische situatie waar we het nu over hebben hun vriend/partner die ze iets duidelijk willen maken. :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 feb 2005 16:41

wozz schreef:...

Sorry als ik cynisch, sarcastisch of boos overkom. Zo bedoel ik het absolúút niet maar ik voelde me als vrouw wat aangevallen en ik laat de mogelijkheid niet onbenut om dan ook maar mijn gedachten te ventileren (daar is het per slot van rekening een forum voor dacht ik zo).

Groet! :wink:

Nee hoor, je komt niet cynisch of sarcastisch over. Je hebt gewoon je mening gegeven, en dat waardeer ik. :)

Inmiddels ben ik overigens wel in een wat andere stemming dan toen ik al mijn gal eens uitspuwde bij de opening van deze discussie, afgelopen zaterdag. (Ik ben m'n felheid kwijt op dit moment.) Dus ik zal nu onvermijdelijk anders reageren dan toen.
Ik voel me ook niet verschrikkelijk helder aangaande dit onderwerp, op dit moment. M'n hoofd staat nu meer naar andere dingen. Desondanks doe ik een poging.

Om het overzichtelijk en laagdrempelig te houden deel ik je reactie wel even op in kleine stukjes, en reageer ik afzonderlijk op die stukjes.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 feb 2005 16:43

wozz schreef:1) Ik lees ‘recalcitrant’, ‘tegendraads’ en ‘argwanend’. Heb je al gedacht aan het feit dat de ene vrouw zich makkelijker bloot geeft dan de ander? Kom je aan het innerlijk van een vrouw, dan raak je haar gevoeligste punt en dat wil ze beschermen. Dat zit er nu eenmaal in.

Wat ik verwoorde kwam weer voort uit een grote mengeling van ervaring, zowel met dames waar mijn hormonen opspeelden als waarin dat wat minder het geval was.
Maar een wat opener houding? Ja, ik heb nogal eens gedacht: van mij zou het wel mogen!
Gewoon wat nuchterder tegen het fenomeen contact aankijken, en de gewone kant er wat meer van zien. Dat liever dan: 'o help, daar heb je weer zo'n jongen, en wat wil die allemaal wel van me!' Nou, meestal valt dat wel mee hoor. Meestal is dat echt niet zo idioot veel. Wat ik alleen wel vaak graag wil is: sociale en gezellige omgang met elkaar. Iets mis mee? :|
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 17 feb 2005 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 feb 2005 16:50

wozz schreef:2) Voor de gek houden, om de tuin leiden. Ik heb de ervaring dat dit omgekeerd hetzelfde geval kan zijn. Je bent leuk om eens wat mee te gaan drinken, maar verder… Kortom: hierin houden zowel mannen als vrouwen denk ik soms elkaar voor de gek.

Verwoord jij hier misschien precies hetzelfde als wat ik heb verwoord als?:
Gewoon lekker nuchter en gezellig? (Waar m.i. alle reden voor is, aangezien een werkelijk bijzondere vrouw die werkelijk de moeite is voor een huwelijk zeer zeldzaam is.) Daarin geldt voor de dames: nooit van gehoord!

(...op enkele gunstige uitzonderingen na dan. :roll: )

Daar zit ik dus wel eens mee: ik zou het best gezellig vinden om eens met een leuke meid uit te gaan. Ik ken er genoeg met wie dat leuk kan zijn. Maar ik voel daarin een forse drempel, want dan ben ik er bang voor dat ik bij die ander verwachtingen wek m.b.t. verliefdheid en zo. Daarom komt het er nooit van.
Als ik echter moet gaan wachten tot dat ik eens een keer iemand tegenkom bij wie ik de overtuiging heb dat ik haar bijzonder vind en wel een relatie wil, dan kan ik lang wachten!

Wat jij hier formuleert levert mij de volgende gedachten op:
- Zo'n meisje voor wie ik zo iets voel, en dan wel zo dat het tijdsbestendig blijkt te zijn - want vóór dat dat gebleken is ben ik niet overtuigd! - is heel zeldzaam! Als ik op mijn leven terugkijk kan ik ze op de vingers van één hand tellen, en dan houd ik nog vingers over!
- Zou ik zo braaf zijn om op zo iemand te gaan wachten om dàn pas aan gezelligheid te gaan doen, dan vrees ik de kans groot dat het mij zal ontbreken aan sociale vaardigheden.

Kortom: het spreekt mij helemáál niet aan om pas met een meisje wat gezelligs te mogen doen - zoals ergens wat gaan drinken voor de gezelligheid - als ik er van overtuigd ben dat ik een serieuze relatie met haar wil!
Maar ik wil wel sociale omgang en gezelligheid. En dat moet ook kunnen buiten het fenomeen verliefdheid om. Ik heb het al verwoord: Waar m.i. alle reden voor is, aangezien een werkelijk bijzondere vrouw die werkelijk de moeite is voor een huwelijk zeer zeldzaam is.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 feb 2005 16:53

wozz schreef:3) Ervaring is belangrijker dan de objectieve werkelijkheid. Accept it. Als een vrouw zich er niet goed bij voelt wordt het voor haar een crime om te doen alsof. Bekijk het ook eens anders. Hoe denk je dat het voor een vrouw is als een man zijn ‘nuchtere’ kijk op de zaken geeft terwijl je daar net niet op zat te wachten. Niet álles hoeft vanuit het nuchtere oogpunt bekeken te worden. Wat betreft relaties: de één voelt zich aangetrokken tot een mooie man die goed in zijn slappe was zit en de ander voelt zich juist aangetrokken tot een eerlijke, ‘down-to-earth’ jongen. Dat is m.i. gewoon het verschil in mensen, dus ook in vrouwen onderling. Het is beslist niet zo dat iedereen voor die goed uitziende vent gaat.

Ervaring is belangrijk voor een mens. Je wilt je op je gemak voelen.
Maar het objectieve vind ik juist heel geschikt om het subjectieve te corrigeren. Als je je beroerd voelt, maar het heeft objectief gezien een ongeldige reden, laat ik me graag van dat beroerde gevoel afhelpen door de objectieve realiteit.
Of om een vervelende situatie op te lossen die je met iemand hebt, maar wat objectief bekeken net zo goed anders kan. Nl. op een prettigere manier.
Dus nee, ervaring is zéér zeker niet altijd belangrijker dan objectieve werkelijkheid!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 feb 2005 16:57

wozz schreef:4) Ik citeer: “Er kunnen allerlei dingen een rol spelen, en merkbaar aan ze zijn, die naar mijn besef nergens over gaan.” Daar zeg je inderdaad wat bij, naar jóuw besef. Besef ook even dat het naar óns besef wel belangrijk is.

Concreet geval: je kent als jongen een meisje waar je niet ongevoelig voor bent. Uiteraard heeft dat meisje dat door.
Natuurlijk probeer je als jongen wel contact met haar te krijgen. Zij reageert echter niet zo heel open. Ja, soms ook weer wel, maar heel vaak ook niet.
Na verloop van tijd vind je dat het niet erg opschiet. Dus? Dat ene geval gaat wat vervelen, en je kijkt eens om je heen. Tja, dan zie je ook andere meisjes zitten.
Dat ziet het eerste meisje, en ze reageert jaloers en zo.
Tijden later is het nog niks geworden, en heeft ze een andere jongen.
Kijk, dan heb ik ook zoiets van: 'Wat heb je je aangesteld! Je wou me nooit echt. Zo kwam je nooit op mij over als ik erop terug kijk.'

wozz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wozz » 17 feb 2005 16:59

Boekenlezer schreef:Wat ik alleen wel vaak graag wil is: sociale en gezellige omgang met elkaar. Iets mis mee? :|

Helemaal niets! Dat is juist erg prettig.
Maar bekijk het ook eens zo: soms wordt het als 'eng' ervaren dat je aandacht aan haar schenkt. Niet dat ze bang is dat je wat van haar wilt, maar ze weet zich gewoon geen houding te geven (dat weet ik tenminste echt niet altijd). Natuurlijk begrijp ik dat je ervaring hebt met meerdere vrouwen, en ik weet eigenlijk niets beters te zeggen dan dat ik vind dat er niets mis mee is, maar sommige vrouwen daar anders over denken?

Warrig verhaal... tja, vrouw hè. :wink:
Identificatie

Ik denk eerlijk gezegd dat u niet eens wilt weten wie ik ben

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 feb 2005 17:00

wozz schreef:5) en 6) Niet zeggen wat ze denken. Hmm. Dat is zo ja. Vrouwen geven dus (zoals eerder genoemd) hints. Die worden niet altijd opgepikt door mannen. Of soms wel maar dan wordt er bewust niet op ingegaan (zoals ik ook las) want ‘dan moeten ze het maar gewoon zeggen’. De liefde moet echter wel van twee kanten komen, dus als jij die hints een keer oppikt kun je er toch op ingaan? En als de vrouw merkt dat hij de hints niet oppikt kun je hem toch zeggen wat je bedoelt? Mijn ervaring is dat het op deze manier prima kan werken. Waarom meteen zo kritisch reageren? Een vrouw is niet onschendbaar, maar het ligt soms gewoon aan de manier waarop je iets brengt. Dat geldt voor vrouwen net zo goed, je moet natuurlijk niet kribbig worden als een man die hints niet oppikt.

Dus hints oppikken en dat laten merken is: de liefde van jouw kant laten komen?
Als ik gek ben op iemand wil ik best de liefde van mijn kant laten komen! Maar om dat te doen door een hint terug te geven...? Ik vrees dat ik daar veel te onhandig in ben om dat zo te doen.
Maar vooral ook: ik zal er niet altijd direct op reageren. Er kan best wel reactie op komen, maar dan een tijdje later bijvoorbeeld. Wat moet ik er immers mee als ik op dat moment er niet klaar voor ben?
(Ik vraag me een beetje af of ik dat oorspronkelijk bedoelde. Maar goed, bij gebrek aan helderheid doe ik maar even zo.)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 feb 2005 17:02

wozz schreef:7) Ze lijken niet te weten wat ze willen. Als ik naar mezelf kijk ben ik wel spontaan, maar ik wacht wel tot een man het initiatief neemt ja. Noem het gêne, ik weet het niet. En tegen hem zeggen dat ik hem leuk vind? Dat vind ik moeilijk. Ik kijk hem liever eens wat ‘te lang’ aan. Ogen zeggen soms meer dan woorden. Overigens: ideeën corrigeren? Ik geloof niet dat alleen vrouwen hun ideeën moeten corrigeren omdat nou toevallig een man rationeel denkt. Je kunt proberen je voor te stellen hoe de ander redeneert, maar helemaal zo gaan redeneren: daar geloof ik niet in.

Wat dat eerste betreft: een vrouw met flink wat pit en lef kan ik wel sexy vinden. Iemand die durft te zeggen wat ze denkt spreekt me stukken meer aan dan een bang konijn, die in een hoek kruipt. Ik heb zoiets van: 'laat maar merken wat je wilt! Van mij mag het!'

Wat je hier verwoordt heeft denk ik te maken met:
- vrouwen zijn goed in non-verbaal communiceren,
- mannen zijn goed in verbaal commineren.
Vandaar dat de voorkeuren op dat gebied anders liggen.
Wat ideeën corrigeren betreft: ik pas mijn ideeën graag aan de realiteit aan! Ik loop immers niet graag rond met waandenkbeelden.

Zo, dat was het even.
Ga ik nu even een afdeling op dit forum opzoeken, waar ik mijn verbazing en frustratie over het feit kan luchten dat het pak drinken wat ik geopend heb zó strak dicht zat, dat ik het niet open kon krijgen zonder de bovenkant van het pak bij de schenkopening kapot te maken, zodat ik er nou niet fatsoenlijk mee overweg kan: hij lekt als een mandje.
En dat onder het berichtentypen, omdat ik even wat wou doen aan mijn droge keel!

wozz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wozz » 17 feb 2005 19:15

Boekenlezer schreef:
wozz schreef:4) Ik citeer: “Er kunnen allerlei dingen een rol spelen, en merkbaar aan ze zijn, die naar mijn besef nergens over gaan.” Daar zeg je inderdaad wat bij, naar jóuw besef. Besef ook even dat het naar óns besef wel belangrijk is.

Concreet geval: je kent als jongen een meisje waar je niet ongevoelig voor bent. Uiteraard heeft dat meisje dat door.
Natuurlijk probeer je als jongen wel contact met haar te krijgen. Zij reageert echter niet zo heel open. Ja, soms ook weer wel, maar heel vaak ook niet.
Na verloop van tijd vind je dat het niet erg opschiet. Dus? Dat ene geval gaat wat vervelen, en je kijkt eens om je heen. Tja, dan zie je ook andere meisjes zitten.
Kijk, dan heb ik ook zoiets van: 'Wat heb je je aangesteld! Je wou me nooit echt. Zo kwam je nooit op mij over als ik erop terug kijk.'

Hmm... ik heb je wellicht verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat voor een vrouw bepaalde dingen van veel waarde zijn, terwijl de man dat absoluut niet zo ziet. In dat geval bedoel ik dus dat je moet beseffen dat het dan verschillend ligt, wat voor de één waarde heeft heeft voor de ander geen waarde. Punt.
Maar jouw concrete voorbeeld laat iets anders zien. Ik vind je reactie logisch (héb je dat woord weer trouwens ;)) maar het geeft wel weer dat het meisje niet wist wat ze moest. Je kunt heel besluiteloos zjin, je geeft zelf ook al aan dat liefde op het eerste gezicht in een hoop gevallen niet aan de orde is. Dus dat meisje is waarschijnlijk op een punt waarop ze nadenkt over wat ze wil. Waarom neem je haar dat kwalijk? Als ze je dat zou zeggen zou je het vast niet fijn vinden om te horen. Daarom reageert ze jaloers als jij naar anderen kijkt, omdat er natuurlijk wel 'iets meer' is tussen jullie. Als ze dan ziet dat jij je interesse verliest, tja: dan heeft zij dat ook niet meer. Denk ik (ik redeneer nu even als vrouw hè).

Misschien dat dit is wat je bedoelde?
Identificatie

wozz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wozz » 17 feb 2005 19:24

Boekenlezer schreef:
wozz schreef:3) Ervaring is belangrijker dan de objectieve werkelijkheid. Accept it. Als een vrouw zich er niet goed bij voelt wordt het voor haar een crime om te doen alsof.

Dus nee, ervaring is zéér zeker niet altijd belangrijker dan objectieve werkelijkheid!

Ik probeerde eigenlijk samen te vatten wat jij in je verhaaltje had gezet maar dat heb ik dus niet zo daverend gedaan. :| Hoe dan ook: voor een vrouw is het gevoel vaak belangrijker dan voor een man. Dat wil niet zeggen dat een objectieve gedachtengang de boel niet kan relativeren, integendeel. Daarom zeggen ze volgens mij ook dat man en vrouw elkaar zo mooi kunnen aanvullen.
Identificatie

wozz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wozz » 17 feb 2005 19:33

Boekenlezer schreef:Dus hints oppikken en dat laten merken is: de liefde van jouw kant laten komen?

Nee, ik bedoel dat als je weet dat vrouwen bepaalde gevoelens communiceren via 'hints' dat je dan ook kunt proberen hierop in te gaan. Anders vormt zich een brok irritatie bij zowel vrouw als man en dat moet toch niet de bedoeling zijn? Andersom: de vrouw slikt ook de 'nuchtere' opmerkingen van een man terwijl ze daar niet op zat te wachten.

Maar om dat te doen door een hint terug te geven...? Ik vrees dat ik daar veel te onhandig in ben om dat zo te doen.

Begin er dan ook maar niet aan. Je moet wel man blijven! ;) Maar als je haar laat merken dat je om haar geeft en dat het jouw interesseert hoe ze zich voelt doet haar dat goed, omdat ze weet dat je het meent. Het doet haar niet goed wanneer je haar eens kribbig vertelt dat ze het 'net zo goed gewoon kan zeggen want dat ze daar een mond voor heeft gekregen'. Dan begrijp je haar niet.
Identificatie

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 feb 2005 20:27

Boekenlezer schreef:Daar zit ik dus wel eens mee: ik zou het best gezellig vinden om eens met een leuke meid uit te gaan. Ik ken er genoeg met wie dat leuk kan zijn. Maar ik voel daarin een forse drempel, want dan ben ik er bang voor dat ik bij die ander verwachtingen wek m.b.t. verliefdheid en zo. Daarom komt het er nooit van.

Gewoon doen! Door het niet te doen help je zelf alleen maar mee aan het creeeren van die verwachtingen.. dat kun je best eens doorbreken. En mocht het dan toch bepaalde verwachtingen wekken, dan kun je die gemakkelijk teniet doen door gewoon gezellig te zijn en haar niet de week erna nog een keer mee uit te vragen. :) Of het gewoon zeggen, maar dat is meestal pas 'mogelijk' als je elkaar redelijk goed kent en goede vrienden bent.
Een vriend en een vriendin van mij hadden ook zoiets. Vinden het gewoon leuk om met elkaar uit te gaan af en toe, maar verder niets en zij heeft ook gewoon gezegd dat het niet handig en leuk zou zijn als hij verliefd op haar zou worden omdat zij niks in die richting wil en hij dacht daar hetzelfde over. Lekker duidelijk dus. :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 feb 2005 22:38

wozz schreef:
Boekenlezer schreef:

Hmm... ik heb je wellicht verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat voor een vrouw bepaalde dingen van veel waarde zijn, terwijl de man dat absoluut niet zo ziet. In dat geval bedoel ik dus dat je moet beseffen dat het dan verschillend ligt, wat voor de één waarde heeft heeft voor de ander geen waarde. Punt.
Maar jouw concrete voorbeeld laat iets anders zien. Ik vind je reactie logisch (héb je dat woord weer trouwens ;)) maar het geeft wel weer dat het meisje niet wist wat ze moest. Je kunt heel besluiteloos zjin, je geeft zelf ook al aan dat liefde op het eerste gezicht in een hoop gevallen niet aan de orde is. Dus dat meisje is waarschijnlijk op een punt waarop ze nadenkt over wat ze wil. Waarom neem je haar dat kwalijk? Als ze je dat zou zeggen zou je het vast niet fijn vinden om te horen. Daarom reageert ze jaloers als jij naar anderen kijkt, omdat er natuurlijk wel 'iets meer' is tussen jullie. Als ze dan ziet dat jij je interesse verliest, tja: dan heeft zij dat ook niet meer. Denk ik (ik redeneer nu even als vrouw hè).

Misschien dat dit is wat je bedoelde?

Hmmm, al lezend en overdenkend begrijp lijk ik inderdaad te begrijpen wat je bedoelt en zie ik de lijnen. Maar ik vond het wel ingewikkeld.
Vooral de vraag "Waarom neem je haar dat kwalijk?" kon ik even niet plaatsen, m.b.t. de zin ervoor. Maar ik zie de logica er nu toch wel van: waarom ik het haar kwalijk nam dat zij niet wist wat ze moest, maar wel zover gekomen was dat ze over haar gevoelens nadenkt. Nou, op zich neem ik dat haar niet kwalijk. Dat kan nu eenmaal: niet weten wat je precies wilt, maar wel iets voelen wat je een beetje bezig houdt. Heb ik zelf ook wel gehad.
Ik ga daar zelf echter wat anders mee om. Dan heb ik zoiets van: de liefde is niet zo echt, is niet van de hoogste prioriteit. Als je een ware liefde ontmoet hebt, is dat zó duidelijk voor je dat je niet meer twijfelt. (Waarmee ik overigens niet zeg dat je daar geen tijd voor nodig hebt om daar achter te komen. Bij de eerste van dat soort die ik tegenkwam was ik er inderdaad héél snel achter, en voelde ik gewoon: alles in mij zegt hier 'ja' tegen. Maar bij de tweede was dat niet zo. Bij haar duurde dat even, een half jaar of zo, en in dat eerste half jaar had zij voor mijn idee nog een tamelijk betrekkelijke waarde voor mij.) Dus? Als mijn gevoelens niet van dat pure echte soort zijn, dan mag ze van mij ook wel naar anderen kijken, met hen omgaan. Ik maak dat wel mee: ik ken iemand voor wie ik op zich niet ongevoelig ben, maar ik heb nog nooit de overtuiging gevoeld dat zij een ware liefde voor mij kan zijn. Als andere jongens/mannen zich met haar bezig houden trek ik daar voor mezelf de logische consequenties uit: ik leg ze geen strobreed in de weg, en bemoei me er totaal niet mee. Ik ga me er ook helemaal niet mee bezig houden. Laat maar leker waaien, het is mijn zaak niet.
Ik moet hierbij wel zeggen: dit is een kijk op de zaak, die ik ontwikkeld heb. Ik ben niet altijd zo nuchter geweest. Ik heb best wel gehad - en dat is op zich ook zo onlogisch nog niet - dat die zelfde persoon me wèl vreselijk bezighield - is overigens wel aardig wat jaartjes terug - en dat ik bang kon worden als zij erg vriendschappelijk werd met andere jongens. Toen zag ik de betrekkelijkheid van mijn gevoelens nog wat minder. Ze waren overigens wel heftig! Nou! Maar ja, het gaat niet slechts om de kwantiteit van de gevoelens, maar ook om de kwaliteit. Als de kwantiteit enorm is, maar de kwaliteit laat te wensen over, houd dan maar op. Dan heeft het geen zin.
(Dat ging dus weer over iemand anders dan in de vorige bijdrage van mij, waarop jij gereageerd hebt. Ik wil uiteraard geen namen noemen, maar dat kan het ingewikkeld maken.)

"Als ze je dat zou zeggen zou je het vast niet fijn vinden om te horen." Je bedoelt dus: om te horen te krijgen wat ze denkt.
Ik vermoed overigens dat ze dan zoiets gezegd zou hebben van: 'ik vind je wel een aardige jongen, maar ik ben niet verliefd op jou.' (Maar ja, dat weet je natuurlijk nooit echt.) Dat soort antwoord is immers mijn ervaring bij de dames aan wie je merkt dat ze wel op een bepaalde manier wat aan je lijken te zien, waardoor je vaak naar je kijken, en aardig zijn ze op zich ook wel, maar die nou niet direct zo toehappen op je contactpogingen.

Overigens is mijn grootste frustratie bij het genoemde voorbeeld, waar jij op ingegaan bent, nog niet eens haar voor mij wat onduidelijke gedrag. Sterker nog, ik denk dat dat nog best wel een beetje meevalt. Want ik herinner mij, dat ik mezelf voorhield: 'Als je héél eerlijk bent, moet je vaststellen dat je niet kunt zeggen dat ze zich echt verliefd gedragen heeft vandaag. Ja, ze had sociale belangstelling, en deed dat vrij nadrukkelijk.' Dat zegt mijn verstand dan in zo objectief mogelijke toestand. Maar ook al zegt mijn verstand dat, het overgebracht krijgen op je gevoel als je een beetje dronken bent van iemand... NOT!! Maar ik ben wel zo verstandig geworden om zo te denken: 'als ik denk dat een meisje verliefd op me is, is dat mijn eigen besluit geweest om dat te denken. Heb ik me vergist? Dan kan ik dat haar nooit kwalijk nemen. Het is mijn daad geweest om dat te denken.'
Mijn grootste frustratie is: er speelde iemand anders een rol voor mij, die ik achteraf véél interessanter vond, maar van wie ik sterk het gevoel heb dat ik haar door die ingewikkelde toestanden definitief ben kwijtgeraakt! :cry: :cry: :cry: Het allervreselijkste: die véél interessantere, daarvan had ik op een gegeven moment zo'n gevoel bij van: zij is héél bijzonder, een ware liefde! (Op het moment dat dat ècht tot mij doordrong was het al te laat.) En dat ik me ook véél te veel van de wijs heb laten brengen. Want die dame over wie wij het hadden, trok in die tijd dus wel aan mijn mouw met haar charmes. Dat merkte ik heel duidelijk. Ik had onverstoorbaar en onbeïnvloedbaar moeten zijn.

(Tsjonge, wat een lang verhaal is het geworden!)

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 18 feb 2005 00:57

Het is 1 uur en ik heb een paar biertjes op dus ik ben al wat draaierig. Maar ik wordt van deze hele lange verhalen nog draaieriger. Misschien moet je er wat minder over nadenken :?:
Dat is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan maar toch. Het lijkt me een overweging waard. :)

Terug naar “Archief”