Maar wij gaan niet samenwonen hoor. Om dat te overleven, moeten we eerst met elkaar trouwen

Moderator: Moderafo's
Misschien is jou reactie ook niet zinnig? In de tijd van de Bijbel trouwden ze ook laat. Kan me trouwens niet herinneren dat in de tijd van izaäk iemand nog 900 werd.
Want wat heeft het zogenaamd klaar zijn voor seks te maken met het moeten doen van seks?
En wie zegt dat ze in die tijd ook niet al op jonge leeftijd "klaar" waren voor seksualiteit.
En het is nog maar de vraag of kinderen er dan dus ook wel echt "klaar" voor zijn.
Hoe kom je er trouwens bij dat je iets natuurlijks moet "onderdrukken".
We zijn toch geen beesten.
Als God in de tijd van de Bijbel al die regels moest geven duid dat er toch wel op dat er tegenwordig echt niks nieuws onder de zon is wat dat betrefd. We zijn nog steeds gericht op het doen van zonde en het proberen goed te praten. Maar we zijn niets anders dan in de tijd van de Bijbel of vergeleken met jaren geleden toen mensen eerder trouwden. Ze gingen toen trouwens ook eerder dood.
Marnix schreef:Misschien is jou reactie ook niet zinnig? In de tijd van de Bijbel trouwden ze ook laat. Kan me trouwens niet herinneren dat in de tijd van izaäk iemand nog 900 werd.
Want wat heeft het zogenaamd klaar zijn voor seks te maken met het moeten doen van seks?
En wie zegt dat ze in die tijd ook niet al op jonge leeftijd "klaar" waren voor seksualiteit.
En het is nog maar de vraag of kinderen er dan dus ook wel echt "klaar" voor zijn.
Hoe kom je er trouwens bij dat je iets natuurlijks moet "onderdrukken".
We zijn toch geen beesten.
Als God in de tijd van de Bijbel al die regels moest geven duid dat er toch wel op dat er tegenwordig echt niks nieuws onder de zon is wat dat betrefd. We zijn nog steeds gericht op het doen van zonde en het proberen goed te praten. Maar we zijn niets anders dan in de tijd van de Bijbel of vergeleken met jaren geleden toen mensen eerder trouwden. Ze gingen toen trouwens ook eerder dood.
Dat was omdat de mensen toen ook veel ouder werden. Relatief waren ze toen op hun 50e nog heel jong. Misshien waren ze toen op hun 18e nog niet volwassen, omdat het verouderingsproces toen niet zo snel ging? Dat mensen eerder dood gingen lag daar niet aan, dat kwam onder andere doordat er eel minder mogelijkheden op medisch gebied waren...
Wat het onderdrukken betreft, we zijn geen dieren... maar hebben wel behoeften en verlangens, dat is puur natuurlijk. Sex zit wel in onze natuur, daarom is "geen sex voor het huwelijk hebben" niet iets waar je je gemakkelijk aan kunt houden, het is vaak best wel een strijd. Dat geeft al wel aan dat we iets moeten nalaten wat we wel best graag willen.
Marnix schreef:In je huwelijk hoef je je toch niet in te houden?
Verder denk ik dat het beste dan is om geen gemeenschap te hebben... of je 's nachts bij elkaar bent of niet, daar zou ik niet een uitspraak over doen. Als je dat aankunt en er volledig achter staat kun je ook samen zijn en geen sex hebben, en dan maakt dat je denk ik sterker dan wanneer je preventief te werk gaat.... Als je echter op dit punt nogal zwak bent kun je beter preventief te werk gaan dan de fout in gaan.
Kaw schreef:Marnix schreef:Als je getrouwd bent zal het ook wel es moeten... Het "nee sorry ik heb hoofdpijn" zul je dan best wel es horen denk ikMaar ja... dan moet je gewoon inschatten of het wel klopt, zo niet, dan moet je daar gewoon doorheen prikken
Foei!
Lalage schreef:
Dan zeg je toch gewoon dat er in de bijbel staat dat je elkaar niet mag onthouden. Ik denk dat dat best belangrijk is voor een man. Als je getrouwd bent, hoor je je lichaam ook aan hem te geven. Je mag hem niet in de verleiding brengen vreemd te gaan, door geen seks te willen. Nouja ik bedoel regelmatig, als hij 10x per dag wil dan is het natuurlijk wat anders
Marnix schreef:Tja, als je jezelf niet in verzoeking wil brengen is die Burka van de islamieten toch niet zo'n slecht ideeIk had het overigens niet over samenwonen... maar over samen zijn... dat lijkt me nog wel ff wat anders
Noe lijkt me niet echt wat!En dan nog dan zou het zijn dat jij niet zien hoe knap de mijne is!
![]()
![]()
En dat je als man je een beetje moet leren inhouden snap ik... dat leer je als het goed is ook wel voordat je getrouwd bent...
Als je getrouwd bent zal het ook wel es moeten... Het "nee sorry ik heb hoofdpijn" zul je dan best wel es horen denk ikMaar ja... dan moet je gewoon inschatten of het wel klopt....
Echt, ik geloof dat je kunt volhouden om geen echte seks met elkaar te hebben. Maar wat is dat ene, seks, nou als je verder als getrouwd stel leeft.
Je bent getrouwd, en dan leef je samen en doe je veel samen en dan heb je seks samen, heb je eeuwige touw belooft aan de ander, SAMEN....
of je bent dat niet.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten