Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jul 2008 13:18

Max schreef:Ik heb gehoord dat als er ontlasting meekomt dat juist een goed teken is: het kind is er bijna want hij/zij duwt dan met het hoofdje de endeldarm leeg...

en dat is weer goed voor het eerste afweersysteem van het kindje! die krijgt meteen al een test als dat goed is.. dorodat het meteen veel bacterien om zich heen heeft!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 26 jul 2008 21:39

een ander voordeel (heb ik me laten vertellen) van het poepen tijdens de bevalling: de eerste dage heb je je daar niet meer druk om te maken, want de darm is voor een deel leeg. Lijkt me niet lekker om de eerste dag na de bevalling te moeten poepen met een pijnlijk onderkantje :?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 26 jul 2008 22:45

Daarom komt 't meestal pas rond de 4e dag op gang :roll:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 27 jul 2008 03:00

*|Scatie schreef:Daarom komt 't meestal pas rond de 4e dag op gang :roll:

Ja wat een verschrikking. Alsof je weer moet bevallen, maar dan anders :shock:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 jul 2008 09:00

ik heb 2 keer gehad dat ik de dag voor de bevalling aldoor op de wc zat en al helemaal leeg was. Achteraf gezien was dat een voorbode
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jul 2008 13:12

Ja hallo, kunnen we niet alleen positieve verhalen ophangen hier? Ik moet nog hoor ;) ;)

Nee, ik kan me totaal niet druk maken om de bevalling. Mijn moeder en schoonmoeder deden het ook zonder krijsen en schreeuwen en jammeren, dan doe ik dat ook gewoon. En zo niet, dan zie ik dat dan wel weer. 100000000 mensen krijgen een kind, waarom zou ik dat dan niet kunnen? En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet echt kleinzerig ben. Mijn zus zit zich nu al druk te maken voor als ze heel misschien over 10 jaar een kind zou krijgen. Kom op zeg... ;)

Hier gaat trouwens alles best. Ik ben echt dik geworden, maar dat schijnt erbij te horen. Mijn moeder was 22 weken toen iedereen al vroeg of ze op het eind liep. Het zal best, ik vind het soms bijna leuk, die buik.
De misselijkheid is wel vervelend. En dat met bijna 16 weken nog. Gelukkig had ik het tot 11 weken amper, maar zo op vakantie word ik er weleens moe van, zeker als mijn man langs de kant van de weg moest stoppen omdat mijn eten er weer uit kwam. Bah. Maar ach, ook dat hoort erbij.

En ik zit bovenop een roze wolk. We praten elke avond even met ons kindje, en het hoort er al helemaal bij. Nooit geweten dat dit zo enorm mooi zou zijn.

Maar al die aandacht en zorg vind ik irritant. Laat me gewoon op die harde bank zitten, laat mij gewoon op de achterbank opgepropt zitten, laat me gewoon de trap aflopen zoals ik het wil. Maar dat lukte allemaal niet echt, want ik werd als prinses behandeld door mijn familie toen we er een paar dagen op vakantie waren. Het is allemaal lief bedoeld :)

Binnenkort naar mijn oma, die voor het eerst overgrootoma wordt. Die had al een hele babyuitzet gekocht voor me, begreep ik. En daar ga ik ook de kinderwagen en het bedje halen. LEUK :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jul 2008 17:04

Vervelend miss f dat je misselijk blijft. Gewoon blijven denken dat het voor een goed doel is. :wink:
Dat dikker worden hoort er jammer genoeg bij.....bij mij kon iedereen het ook snel zien, maar ik moet zeggen dat mn buik na week 32 niet zoveel meer gegroeid is. Ook qua kilo's blijf ik al weken steken op 16 kg erbij...dat valt mij eigenlijk was mee als je nagaat dat ik in de eerste 10 weken al 5 kg was gegroeid!

De bevalling zag ik eigenlijk mn hele zwangerschap niet tegen op.Moet zeggen dat dat de laatste weken wel zo is. Dat komt denk ik mede door een aantal recente bevallingen in mn omgeving. Buurvrouw heeft een totaal ruptuur gehad, bij mensen die ik ken is het kindje vlak na de bevalling overleden etc. De pijn interesseert mij niet zo,ben meer bang wat er allemaal mis kan gaan!

Moet zeggen dat ik aan de andere kant ook wel uitkijk naar de bevalling, ben gewoon heel benieuwd wie er in mij groeit! Daarbij merk ik de laatste weken dat ik lichamelijk ook minder kan,slaap slechter en heb enorme voeten en handen. Dus hoop eigenlijk dat de kleine deze week wel komt.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 28 jul 2008 17:10

Hou je 't met de warmte nog wel een beetje vol?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jul 2008 17:30

*|Scatie schreef:Hou je 't met de warmte nog wel een beetje vol?

Eigenlijk niet,maar probeer er niet te veel aan te denken. En dat terwijl ik voormn zwangerschap het altijd koud had en het nooit te warm vond.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 29 jul 2008 13:42

paprikameisje2 schreef:
Max schreef:Ik heb gehoord dat als er ontlasting meekomt dat juist een goed teken is: het kind is er bijna want hij/zij duwt dan met het hoofdje de endeldarm leeg...

en dat is weer goed voor het eerste afweersysteem van het kindje! die krijgt meteen al een test als dat goed is.. dorodat het meteen veel bacterien om zich heen heeft!

Das idd zo, het schijnt statistisch zo te zijn dat kinderen die met een keizersnee geboren worden vatbaarder zijn voor allergieen e.d. dan kinderen die langs de natuurlijke weg geboren worden. Dat verschil zit 'm juist in die darmbacterieen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 jul 2008 18:55

Heidebloem schreef:
paprikameisje2 schreef:

Das idd zo, het schijnt statistisch zo te zijn dat kinderen die met een keizersnee geboren worden vatbaarder zijn voor allergieen e.d. dan kinderen die langs de natuurlijke weg geboren worden. Dat verschil zit 'm juist in die darmbacterieen.

vandaar dat mijn kinderen zo vaak ziek zijn :wink: niet dat ze met de keizersnede geboren zijn, maar ik heb bij beide bevallingen (gelukkig!) niet gepoept.

Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met Annet, dat was dus ook mijn angst, kan me niet zo veel schelen dat iedereen dat normaal vind, maar ik niet :wink: .

Op de cursus fit bevallen is ons ook geleerd hoe je moet persen zeg maar en dat dus op de voorkant en niet op de achterkant, want dan ga je juist poepen. oke voorzover.

alle zwangeren nog een goede zwangerschap gewenst.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jul 2008 19:01

Hebben jullie dat allemaal gedaan trouwens, al die cursussen enzo?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 jul 2008 19:05

ik heb tweemaal de cursus fit bevallen gevolgd van Rivas, de tweede keer was neit nodig hoor, maar een vriendin was ook zwanger en die durfde niet alleen :mrgreen: .
Ik heb er echt wel wat aan gehad, je weet een beetje wat je te wachten staat en vooral heb ik wat aan het puffen gehad. voor de rest als je een leuke groep hebt, hou je er misschien nog wat contacten aan over. Met de vrouwen van de 1e groep klikte het onwijs en we komen nog steeds regelmatig bij elkaar. de 2e groep wat minder, maar die was ook een stuk groter en dat scheelt ook wel.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jul 2008 19:08

ik heb beide keren geen cursus gedaan.. is niks voor mij..

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 jul 2008 20:27

Ik zou denk ik voor een cursus als Samen Bevallen gaan. Ik weet inmiddels wel 't een en ander via mn werk maar mijn man bijv. staat daar veel verder vanaf. En ik zou het juist mooi vinden dat hij er ook bij betrokken wordt.

Terug naar “Archief”