Lont stapt uit ChristenUnie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 jun 2008 22:17

Het is dat dit kleine partijtje nodig was voor een meerderheid...

*zucht*
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 jun 2008 23:00

Whooooo!!! No way! Dit kleine partijtje IS nodig om een heel pragmatisch Bijbels geluid te laten horen!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 jun 2008 23:11

Dat betekent "omzien naar mensen die het niet breed hebben", toch?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 17 jun 2008 02:46

Denkertje21 schreef:Whooooo!!! No way! Dit kleine partijtje IS nodig om een heel pragmatisch Bijbels geluid te laten horen!
Pragmatisch en bijbels?

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 17 jun 2008 15:47

Denkertje21 schreef:Ok, Lont stapt dus uit de partij. Ze heeft zichzelf dus gestopt...

Ik kan geen respect meer opbrengen voor deze vrouw. Natuurlijk wist ze zaterdag al datz e de partij zou verlaten. Maar ze wachtte op haar eigen media moment: vandaag dus.
Vorige maand kondigde ze al aan te gaan stoppen bij de CU als het homostandpunt erdoor zou komen.

En ik maar denken dat je met "wie stopt Yvette Lont" Volkert van der G. praktijken voor ogen had.

Of ze respect verdient voor haar beslissing zou niet afhankelijk moeten zijn van of je het met haar eens bent of niet. Ze verdient respect voor het feit dat ze is blijven staan voor haar overtuiging ondanks de flinke tegenwind die ze gehad heeft en zelfs bedreigingen aan haar adres vanuit de homo-scene. En niet doen alsof die mening zo afwijkend is, een volkspartij als het CDA was tot voor kort nog een zelfde mening toegedaan. Helaas moeten we nu concluderen dat alleen de Bijbelgetrouwe SGP nog voor dit standpunt staat. Het wachten is nu op het volgende zwaar-gesubsidieerde anti-discriminatiebureautje (zoals het Clara Wichmanninstituut al eerder heeft gedaan) om een nieuwe aanval te doen op de vrijheid van Godsdienst. Het zou mooi zijn als het verval van de CU de aanzet zou zijn tot de vorming van een nieuwe Evangelische Volkspartij (NEVP). Ik concludeer dat een Christen die compromissen sluit met de 'wereld' maar een halflauwe Christen is!

Haar aantijgingen jegens de CU zijn onheus en onwaarachtig.

Zonder alle 'Evangelischen' over één kam te willen scheren, is dit wel zeer typerend gedrag dat in veel evangelische clubs voorkomt: óf je zin doordrukken en krijgen óf splitsen zodra je het ergens niet mee eens bent. En daarna weer splitsen en splitsen en splitsen... Daarmee vergeleken zijn de reformatorischen met een paar 'herstelde buitenverbandjes' heilig.

Ik kan me niet voorstellen dat ze écht denkt dat ze hier een licht opsteekt voor het Koninkrijk van God!
Moddergooierij en een hysterische reactie.

Ik vind dat de CU heel ver gegaan is afgelopen zaterdag met het luisteren naar de achterban. dat laat ook de stemverhouding wel zien: Minder dan 1% stemde tegen...
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, volgens mij heb je het nu over een stemming over een gedragscode en niet allees over het homostandpunt waarvoor veel meer tegenstand te vinden is binnen de CU.

Gelukkig heeft Yvette Lont zelf ook al een antwoord geformuleerd.

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 17 jun 2008 18:49

Denkertje21 schreef:Ok, Lont stapt dus uit de partij. Ze heeft zichzelf dus gestopt...

Ik kan geen respect meer opbrengen voor deze vrouw. Natuurlijk wist ze zaterdag al datz e de partij zou verlaten. Maar ze wachtte op haar eigen media moment: vandaag dus.

Ach, zo'n moment, als iedereen weet hoe je erover denkt, is natuurlijk het beste tactisch te bepalen.

Haar aantijgingen jegens de CU zijn onheus en onwaarachtig.

Zonder alle 'Evangelischen' over één kam te willen scheren, is dit wel zeer typerend gedrag dat in veel evangelische clubs voorkomt: óf je zin doordrukken en krijgen óf splitsen zodra je het ergens niet mee eens bent. En daarna weer splitsen en splitsen en splitsen... Daarmee vergeleken zijn de reformatorischen met een paar 'herstelde buitenverbandjes' heilig.

Stel, ik ben net zo'n figuur, en ik zit in de reformatorische hoek... :mrgreen:
"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?"

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 jun 2008 19:15

goshen schreef: Ze verdient respect voor het feit dat ze is blijven staan voor haar overtuiging ondanks de flinke tegenwind die ze gehad heeft en zelfs bedreigingen aan haar adres vanuit de homo-scene.

Respect? Voor geen meter meer. Ze heeft een document ondertekend, net als iedere CU vertegenwoordiger datz e haar zetel beschikbaar stelt, zodra ze uit de partij stapt. Maar nee hoor, ze gaat Lijst Lont neerzetten en steelt de stemmen die op de CU zijn uitgebracht.

Als an de 429 afgevaardigden op het partijcongres in Zwolle slechts een vijftal leden tegen stemde moet je je conclusies trekken maar niet "twisten en muiterijen in kerkelijke of wereldlijke regeringen begeren aan te richtem" door nu een partijtje op te richten...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 jun 2008 04:55

Ze heeft een bepaald verleden hè...

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 18 jun 2008 08:45

Denkertje21 schreef:
goshen schreef: Ze verdient respect voor het feit dat ze is blijven staan voor haar overtuiging ondanks de flinke tegenwind die ze gehad heeft en zelfs bedreigingen aan haar adres vanuit de homo-scene.

Respect? Voor geen meter meer. Ze heeft een document ondertekend, net als iedere CU vertegenwoordiger datz e haar zetel beschikbaar stelt, zodra ze uit de partij stapt. Maar nee hoor, ze gaat Lijst Lont neerzetten en steelt de stemmen die op de CU zijn uitgebracht.
Je leest niet goed, ik zeg dat ze respect verdient voor het feit dat ze is blijven staan voor haar overtuiging.

Dat ze haar gemeenteraadszetel (deelraad Amsterdam ZO) niet inlevert is niet netjes en inderdaad tegen de afspraken, van stelen is echter totaal geen sprake! Ze heeft hard gewerkt en gelobbyed om de CU een zetel te geven, haar verdienste en voor het eerst in Amsterdam heb ik begrepen. Daarbij heeft ze nooit haar Bijbelse visie op homoseksualiteit onder stoelen of banken gestoken en dat is gewaardeerd door het electoraat. Dat de Christenunie onder druk van de 'wereld' plots een ander standpunt gaat innemen is kiezersbedrog (alhoewel ik me niet kan herinneren dat de CU daar ooit een duidelijk standpunt over heeft gehad). Ik kan me dus voorstellen dat Lont niet akkoord kan gaan met het inleveren van haar zetel, ik zou het zelf ook niet doen het is salaris naar werken en in dit geval is er sprake van 'contractbreuk' van twee kanten.

Als an de 429 afgevaardigden op het partijcongres in Zwolle slechts een vijftal leden tegen stemde moet je je conclusies trekken maar niet "twisten en muiterijen in kerkelijke of wereldlijke regeringen begeren aan te richtem" door nu een partijtje op te richten...
Nogmaals dit ging over het totaal aan afspraken in de gedragscode. Over het onderwerp zelf is niet rechtstreeks gestemd!

Enne, Optimatus met je referentie aan haar verleden: in Nederland is nu wel genoeg bagger neegedaald op het hoofd van Lont, ga jij ook nog eens beginnen?

Riska

Berichtdoor Riska » 18 jun 2008 15:45

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 18 jun 2008 16:46

Denkertje21 schreef:Whooooo!!! No way! Dit kleine partijtje IS nodig om een heel pragmatisch Bijbels geluid te laten horen!

Ow zitten ze daarom in de regering? Waarom laten dat Bijbelse geluid dan zo weinig horen?

Ze lopen nu maar mee te hollen met de meute. Alleen in de embryo kwestie vond ik dat ze goed reageerden. Maar toch heeft het optreden van de CU me zeer terleurgesteld.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 jun 2008 17:52

keessie schreef:

Ow zitten ze daarom in de regering? Waarom laten dat Bijbelse geluid dan zo weinig horen?

'Bijbels' is natuurlijk relatief.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 19 jun 2008 14:10

Optimatus schreef:Ze heeft een bepaald verleden hè...
Wat laat jij je hiermee kennen zeg. :roll: Zum kotsen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 jun 2008 14:26

Jij snapt het (weer) niet, maar dan ook weer totaal niet.

Mensen die een 180 graden draai maken, worden in hun nieuwe opvatting vaak even radicaal als zij in hun oude opvatting waren. Dit is geen wet van Meden en Perzen, maar wel bijna.

Je ziet het ook bij gelovigen die streng gelovig zijn opgevoed en dan vervolgens radicaal breken met alles wat daarmee te maken heeft en omgekeerd komt het ook voor: van atheïst worden sommigen diepgelovig.

De juiste uitdrukking is overigens Zum Kotzen.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 19 jun 2008 14:28

Machiavelli schreef:
Optimatus schreef:Ze heeft een bepaald verleden hè...
Wat laat jij je hiermee kennen zeg. :roll: Zum kotsen.
Ik dacht dat hij hier een valkuil had gemaakt, op het moment dat iemand reageerde met de voor de hand liggende opmerking 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen' dan was het antwoord geweest dat dan ook niets gezegd mag worden over homoseksuele neigingen.

Uiteraard kan zij aangesproken worden op haar verleden en zullen degenen die haar willen treffen haar daar zeker aan herinneren. Als wedergeboren Christen heeft zij er afstand van gedaan en daarom is haar die zonde vergeven door onze Hemelse Vader Christus. Halleluja.

Terug naar “Archief”