vertaalfoutjes in de Bijbel of gewone fouten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 nov 2007 17:09

Je kunt je wel afvragen wat er exact onder groen valt, groen is hartstikke subjectief.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 18 nov 2007 17:10

zahra schreef:het is een beetje 50/50 denk ik, op het topic van denkertje21 geven veel Christenen aan die teksten anders te intepreteren(hoe ze dat anders kunnen intepreteren is me een raadsel)
Of sommige geven aan dat die teksten niet van belang zijn., maar welke teksten zijn dan wel van belang..en wie bepaald dat??
als ik zeg, ik hou van de kleur groen..dan kun je dat toch ook niet anders intpreteren dan dat ik van de kleur groen hou :)

Klopt, maar betreffende homoseksualiteit liggen de zaken toch wat gecompliceerder.

Overigens kun je nog een hele discussie houden of het wel groen is wat je ziet......
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2007 17:29

Om dan nog maar te zwijgen over de vele verschillende tinten groen. Het is allemaal groen maar toch zijn ze anders.

Zo is het met christendom ook. Allemaal christenen maar staan niet allemaal voor precies dezelfde principes
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 18 nov 2007 17:39

rafaell schreef:Je kunt je wel afvragen wat er exact onder groen valt, groen is hartstikke subjectief.

ja klopt, maar met groen bedoel ik dan alle soorten groen,dus olijfgroen, lichtgroen, donkergroen, legergroen

anders had ik wel gezegd ik hou van lichtgroen..maar goed, je snapt wat ik bedoel toch

als ik zeg ik hou van groen, dan kun je het niet intepreteren als dat ik niet van de kleur groen hou

Als in de Bijbel staat, God gruwelt van mannen die bij mannen liggen, dan kun je het niet intepreteren als God gruwelt er niet van dat mannen bij mannen liggen
.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2007 17:44

Het valt mij wel op dat jij een Bijbelgetrouwe moslima bent!

Om te weten wat voor kleur groen iets is, dan zul je verder moeten kijken naar welke soorten kleur groen er zijn en hoe dit heet. Jij kan zeggen: dit is liccht groen, maar straks leg ik er eits naast wat pas echt licht groen is.
Zo moet je ook de Bijbel na gaan, in welk verband deze teksten staan bijvoorbeeld

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 18 nov 2007 17:50

Gerdien B. schreef:Het valt mij wel op dat jij een Bijbelgetrouwe moslima bent!

Om te weten wat voor kleur groen iets is, dan zul je verder moeten kijken naar welke soorten kleur groen er zijn en hoe dit heet. Jij kan zeggen: dit is liccht groen, maar straks leg ik er eits naast wat pas echt licht groen is.
Zo moet je ook de Bijbel na gaan, in welk verband deze teksten staan bijvoorbeeld

de visie over homoseksualiteit is in de Islaam hetzelfde als het Christendom, wij moslims geloven ook in de profeten die dit verboden hebben verklaard(deze profeten staan ook in de Bijbel)
Zoals je denk ik wel weet, staat in de Koran ook over Sodom en Gomorra
Dus ja, op dat punt ben ik Bijbelgetrouw en Korangetrouw

Maar jij bent dus niet Bijbelgetrouw maak ik eruit op, God gruwelt dat mannen bij mannen liggen..intepreteer jij als God vind het niet erg(tenminste in het andere topic zeg jij dat het geen zonde is)

hoe intepreteer jij dit vers dan
1 Cor.6:10 "Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven
.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2007 17:54

zahra schreef:Maar jij bent dus niet Bijbelgetrouw maak ik eruit op, God gruwelt dat mannen bij mannen liggen..intepreteer jij als God vind het niet erg(tenminste in het andere topic zeg jij dat het geen zonde is)

1 Cor.6:10 "Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven

Hoe maak jij dat uit mijn posting op :roll:
Ik begrijp jou redenering echt niet, want ik zeg nergens dat ik voor of tegen ben. Dus ik ben heel benieuwd hoe jij dat er uit opmaakt

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 nov 2007 18:02

zahra schreef:Maar jij bent dus niet Bijbelgetrouw maak ik eruit op,

Jij maak er uit op! Jij geeft invulling van iets waar jij maar een slag naar slaat, zonder dat jij het kunt weten! Jij kent de persoon niet, het enige waar jij op af kunt gaan in deze is de persoon haar teksten.

Het is dat Gerdien haar zelf best kan verdedigen, dat hoef ik niet voor haar te doen. Wat mij deed schrijven, was dat ondanks het feit dat jij (zarah) op mijn negeerlijstje staat van mensen waar ik niet op nauwelijks op reageer, is jou vooringenomenheid en de grote mate van invulling van jouw idee en invulling van dingen die jij op mensen plakt.

Het is btw met de bijbel net zoals met koran (zoals ik jou al eens eerder schreef: iedereen leest en interpreteer op zijn of haar wijze. Zoveel kerken/moskeen zoveel meningen.

Prettige zondag verder Zahra.

*zet streepje onder de naam Zahra op het lijstje
Laatst gewijzigd door Harm-J op 18 nov 2007 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 18 nov 2007 18:03

Gerdien B. schreef:
zahra schreef:Maar jij bent dus niet Bijbelgetrouw maak ik eruit op, God gruwelt dat mannen bij mannen liggen..intepreteer jij als God vind het niet erg(tenminste in het andere topic zeg jij dat het geen zonde is)

Hoe maak jij dat uit mijn posting op :roll:
Ik begrijp jou redenering echt niet, want ik zeg nergens dat ik voor of tegen ben. Dus ik ben heel benieuwd hoe jij dat er uit opmaakt

je zei dat je homo zijn niet als iets fouts ziet, maar misschien bedoelde je alleen de homogevoelens..maar als iemand alleen die gevoelens heeft zou ik hem ook niet bestempelen als homo direct

maar goed nog een keer..hoe intepreteer jij dit vers

Laatst gewijzigd door zahra op 18 nov 2007 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 nov 2007 18:04

Nou dan zijn er veel zondige getrouwde vrouwen die liggen zomaar bij mannen :shock:

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 18 nov 2007 18:07

rafaell schreef:Nou dan zijn er veel zondige getrouwde vrouwen die liggen zomaar bij mannen :shock:

als ze getrouwd zijn is dat geen zonde, als ze niet getrouwd zijn dan wel uiteraard
en als je bedoeld met andere mannen die niet haar man zijn,is het uiteraard ook erg fout

maar in die andere teksten staat duidelijk mannen die bij mannen liggen
Laatst gewijzigd door zahra op 18 nov 2007 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2007 18:08

Idd rafaell, want er staat nergens dat die specifiek voor de mannen onder ons geschreven is.

Als je die gevoelens hebt ben je homo en niet pas als je een relatie aan gaat.
Ik neem neit aan dat je anderen ook pas hetro noemt zodra ze een relatie hebben

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 nov 2007 18:09

zahra schreef:
rafaell schreef:Nou dan zijn er veel zondige getrouwde vrouwen die liggen zomaar bij mannen :shock:

als ze getrouwd zijn is dat geen zonde, als ze niet getrouwd zijn dan wel uiteraard
en als je bedoeld met andere mannen die niet haar man zijn,is het uiteraard ook erg fout
Maar er staat mannen die bij mannen liggen

Waar zie jij 'mannen die bij mannen liggen' staan? Overigens is er niks fout aan enkel liggen hoor 8)

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 18 nov 2007 18:12

Gerdien B. schreef:Idd rafaell, want er staat nergens dat die specifiek voor de mannen onder ons geschreven is.

Als je die gevoelens hebt ben je homo en niet pas als je een relatie aan gaat.
Ik neem neit aan dat je anderen ook pas hetro noemt zodra ze een relatie hebben

Ik vraag je nog 1 keer hoe intepreteer jij deze versen
Er zijn nog meer versen..het gaat om mannen die bij mannen liggen
En waarom wil je niet zeggen of je voor of tegen homohuwelijk ben..je heb t nog geen antwoord gegeven

Leviticus 18:22 "Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel."

Romeinen 1:27 "En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende."
.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 nov 2007 18:40

zahra schreef:[

Dat geen enkele vrouw (behalve lesbiennes) het Koninkrijk Gods zullen beërven natuurlijk.

Terug naar “Archief”