Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 nov 2006 11:05

L'être extraterrestre schreef: Wist je dat er hier op refoweb heel wat discussies zijn over liefde, en dat er maar 1 topic is over homoseksualiteit?

Maar wist jij dan dat het een van de meest bezochte en bekeken topics van het hele forum is?
Ik heb het even voor je nagekeken, maar tot nu toe kun je op de topics over homofilie noteren:

73.452 bezoeken
3418 berichten

Zet dat even in verhouding tot de rest met topics over hoedjes en lange broeken... :lol:
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 03 nov 2006 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 03 nov 2006 11:06

sela schreef:misschien wel omdat de discussie zich centreert?
Ik vind best dat je hier een discussie over mag voeren, ik gooi me ook in andere discussies, hier zelfs weinig, denkertje doet dat ook...

Die statistieken zeggen niets.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 03 nov 2006 11:12

rosalie83 schreef:Dit kwam ik ergens tegen op internet:

Wist je dat:

-de Bijbel 31.103 verzen heeft
-daarvan 7 verzen gaan over zaken die met homoseksualiteit te maken lijken te hebben
-bijbeldeskundigen van mening verschillen over wat deze 7 verzen nu werkelijk betekenen
-gelovigen blijkbaar liever daarover vechten dan aandacht schenken aan de andere 99,9% van de verzen die gaan over belangrijke zaken zoals liefde, vergeving, hoogmoed en het omgaan met de armen?

........

Ik plaatste bovenstaande niet omdat ik vind dat we geen discussie over homofilie/-seksualiteit (hoe je het ook wilt noemen) mogen hebben, maar meer omdat de manier waarop het soms gaat echt buitensporig is. En daarbij wilde ik er ook mee zeggen dat we ons wel eens met meer liefde mogen wenden tot homo's.

sela

Berichtdoor sela » 03 nov 2006 11:33

L'être extraterrestre schreef:
sela schreef:misschien wel omdat de discussie zich centreert?
Ik vind best dat je hier een discussie over mag voeren, ik gooi me ook in andere discussies, hier zelfs weinig, denkertje doet dat ook...

Die statistieken zeggen niets.

nu, dan zijn we het met elkaar eens.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 03 nov 2006 12:45

meboy schreef:
Wullimpie schreef:
meboy schreef:@ refoanders

Doen hetero's wat God's bedoeling is?

Nee want wij leven door de zondeval allemaal in zonde, je kunt er echter voor kiezen om tegen die zonde te strijden, of om ze uit te leven.

hoe strijden hetero's tegen de zonden en met welk succes? wat levert het ze op?

Een voorbeeld en ik ga daarbij wat kort door de bocht om mijn punt duidelijk te maken.

Het 8e gebod, gij zult niet stelen.
Nu kun je zeggen, door de zondeval leven we toch al in zonde, dus een briefje van 5 euro stelen van die rijke tante kan er nog wel bij.

Je kunt ook zeggen, stelen mag niet, ook al kom ik in de verleiding ik wil er niet aan toegeven.

Kunnen wij dit uit onszelf? nee, want van nature zijn wij geneigt tot alle kwaad.
God wil ons echter de kracht geven om te strijden tegen de zonden, maar willen wij die kracht ook aannemen???

Wat levert dit ons op? niets.
Dat is ook het mooie, we doen het niet om er iets mee te verdienen, maar uit dankbaarheid tot God, Hij wil ons die kracht geven en wij mogen die kracht gebruiken tot Zijn eer.

Nee dat gaat niet altijd goed, dat gaat met vallen en opstaan, maar hoe moeilijk het soms ook is, God wil ons weer oprichten als we zijn gevallen, en dan mogen we weer verder op De weg.
Maar dat moeten we dan ook wel doen, niet stil gaan staan, niet berusten in de val, we moeten de loopbaan uitlopen

1 Korinthiërs 9
24 Weet gijlieden niet, dat die in de loopbaan lopen, allen wel lopen, maar [dat] een den prijs ontvangt? Loopt alzo, dat gij [dien] moogt verkrijgen.

En zo is het ook met verkeerde sexsueele gevoelens (hetro en homo) daar moeten we tegen strijden, hoe moeilijk soms ook.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 03 nov 2006 13:01

Wullimpie schreef:En zo is het ook met verkeerde sexsueele gevoelens (hetro en homo) daar moeten we tegen strijden, hoe moeilijk soms ook.

ja en dan wordt de vraag na 300 pagina's: wat zijn verkeerde seksuele gevoels. Voor hetero's kan ik het wel beantwoorden: elke begeerte naar iemand die niet bij jou hoort.

meboy

Berichtdoor meboy » 03 nov 2006 13:01

heb je het idee dat een homo met een relatie niet strijd?

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 03 nov 2006 13:22

meboy schreef:heb je het idee dat een homo met een relatie niet strijd?

Dat is wat zwart-wit gesteld, maar ik denk inderdaad dat veel homo's die na wikken en wegen een relatie aangaan een deel van de strijd van zich af hebben gegooid. En dat is maar goed ook denk ik, want je hele leven hevig strijden tegen dat soort gevoelens is ook niet wat lijkt me.

Toch zullen er uiteraard ik weet niet hoeveel stellen zijn die dat wel doen, omdat ze er uiteindelijk toch weer op worden aangesproken.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

meboy

Berichtdoor meboy » 03 nov 2006 13:52

Dat is wat zwart-wit gesteld, maar ik denk inderdaad dat veel homo's die na wikken en wegen een relatie aangaan een deel van de strijd van zich af hebben gegooid.

Ok, mag ik dan uit ervaring dat misverstand uit de wereld helpen? Als je al een deel van je afgooid dan pak je er minstens een evengroot portie bij.

En dat is maar goed ook denk ik, want je hele leven hevig strijden tegen dat soort gevoelens is ook niet wat lijkt me.

Het in het juiste perspectief plaatsen van (noem dat "strijden tegen" zo je wil) je gevoelens is niet meer of minder moeilijk dan de strijd die hetero's hebben. De zwaarheid van de strijd wordt primair veroorzaakt door omgevingsfactoren. Althans dat is bij mij het geval.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 03 nov 2006 14:10

meboy schreef:
Dat is wat zwart-wit gesteld, maar ik denk inderdaad dat veel homo's die na wikken en wegen een relatie aangaan een deel van de strijd van zich af hebben gegooid.

Ok, mag ik dan uit ervaring dat misverstand uit de wereld helpen? Als je al een deel van je afgooid dan pak je er minstens een evengroot portie bij.

Ik wil dat graag geloven. Je kunt alle opmerkingen van links en rechts wel afslaan, het één en ander blijft toch onbewust tussen de oren hangen. Mag ik dan vragen welke portie je erbij pakt? Het lijkt mij dat de grootste strijd gestreden is als je hebt besloten al dan niet een relatie aan te gaan.

En dat is maar goed ook denk ik, want je hele leven hevig strijden tegen dat soort gevoelens is ook niet wat lijkt me.

Het in het juiste perspectief plaatsen van (noem dat "strijden tegen" zo je wil) je gevoelens is niet meer of minder moeilijk dan de strijd die hetero's hebben. De zwaarheid van de strijd wordt primair veroorzaakt door omgevingsfactoren. Althans dat is bij mij het geval.[/quote]

Weet ik niet, tegen homo-relaties wordt geregeld anders aangekeken dan tegen hetero-relaties lijkt me. Laat ik het zo zeggen: Ik kijk vreemder op als ik vrienden/bekenden een homo-relatie zie aangaan, dan een hetero-relatie. Niet omdat ik dat niet zou verwachten van hem of haar, maar meer omdat hij/zij dat ook daadwerkelijk uitvoert.
In de zin van: Past hij/zij bij mij, dan heb je uiteraard wel helemaal gelijk. Dat is voor iedereen een zeer belangrijke overweging. We praten immers over een leven lang durende relatie. Of dat nou in een homo- of een heterorelatie is, is niet van belang.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 03 nov 2006 14:43

Campagnes over homofobie in sport

Een nieuwe organisatie gaat met campagnes proberen homoseksualiteit in de sport bespreekbaar te maken, te beginnen bij het voetbal.

Het gaat om de John Blankenstein Foundation, vernoemd naar de recent overleden homoseksuele ex-scheidsrechter in het betaald voetbal. De stichting praat vrijdag met de voetbalorganisatie KNVB, zo lieten homo-organisatie COC Nederland en Karin Nederpelt, de zus van Blankenstein, donderdag weten. De stichting en de KNVB willen op korte termijn een grote campagne opzetten. In Engeland en Frankrijk zijn onlangs met veel succes in het betaald voetbal acties gestart om homoseksualiteit bespreekbaar te maken.
Homoseksualiteit is volgens belangenvereniging COC in de sport nog altijd een taboe, en zeker in de voetbalwereld. Uit het onlangs gepresenteerde onderzoek Gewoon Doen van het Sociaal en Cultureel Planbureau blijkt dat de helft van de homoseksuele en lesbische sporters zijn of haar geaardheid om die reden verborgen houdt voor medesporters. “We hebben geen behoefte homo's te dwingen uit de kast te komen in de voetbalwereld,'' zegt COC-voorzitter Frank van Dalen. “Maar de negatieve sfeer die rond homoseksualiteit hangt, moet wel verdwijnen. Op het veld en op de tribune is homo een scheldwoord.'' De KNVB moet zich er volgens het COC hard voor maken dat dat niet normaal is. “Het belemmert jonge homo's ook zelf te gaan sporten,'' aldus Van Dalen. (ANP)

meboy

Berichtdoor meboy » 03 nov 2006 15:52

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ik wil dat graag geloven. Je kunt alle opmerkingen van links en rechts wel afslaan, het één en ander blijft toch onbewust tussen de oren hangen. Mag ik dan vragen welke portie je erbij pakt? Het lijkt mij dat de grootste strijd gestreden is als je hebt besloten al dan niet een relatie aan te gaan.

We hebben het over de strijd tegen de zonde toch? denk je echt dat die strijd afgelopen is met het hebben van een relatie? Ik denk dat dit ook voor een hetero relatie geld; samen leven is ook een dubbele strijd, je hebt immers niet alleen met je eigen portie te maken. Het voordeel is alleen dat je het strijden ook samen doet.

Abdijbiertje om 1:00 schreef: Weet ik niet, tegen homo-relaties wordt geregeld anders aangekeken dan tegen hetero-relaties lijkt me. Laat ik het zo zeggen: Ik kijk vreemder op als ik vrienden/bekenden een homo-relatie zie aangaan, dan een hetero-relatie. Niet omdat ik dat niet zou verwachten van hem of haar, maar meer omdat hij/zij dat ook daadwerkelijk uitvoert.

Dat bedoelde ik met omgevingsfactoren :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 nov 2006 17:03

tweetietwee schreef:
Wullimpie schreef:En zo is het ook met verkeerde sexsueele gevoelens (hetro en homo) daar moeten we tegen strijden, hoe moeilijk soms ook.

ja en dan wordt de vraag na 300 pagina's: wat zijn verkeerde seksuele gevoels. Voor hetero's kan ik het wel beantwoorden: elke begeerte naar iemand die niet bij jou hoort.

Hoe moet ik me dat voorstellen? Mag ik geen gevoelens hebben voor iemand die nog niet bij me hoort maar waarvan ik toch graag zou willen dat dat in de toekomst verandert?

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 03 nov 2006 18:43

tweetietwee schreef:

Tja, ik kan op grond van de bijbel niet anders concluderen dat homosexuele gevoelens niet goed zijn en dat wij daar dus tegen moeten strijden, hoe moeilijk dat dan ook zal wezen.

Er aan toegeven is volgens mij geen optie.

Ik realiseer me dat het kringetje nu weer rond is, want er zijn er natuurlijk die andere conclusies trekken uit de bijbel, ik kan dat echter niet.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 03 nov 2006 18:56

Tja, ik kan op grond van de bijbel niet anders concluderen dat homosexuele gevoelens niet goed zijn en dat wij daar dus tegen moeten strijden, hoe moeilijk dat dan ook zal wezen.

Er aan toegeven is volgens mij geen optie.

Maar hoe zie jij dat dan?

Iemand die homofiel is zal die gevoelens toch houden, ook al zou die er tegen strijden. Ergens zal diegene toch die gevoelens moeten accepteren en ermee leren omgaan, anders is het geen doen. Hetero's hebben net zo goed recht om gevoelens te hebben.

Uitleven is dan pas de volgende stap en daar liggen de meningen over verdeelt :wink:
- Home is in my head -

Terug naar “Archief”