Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Arco schreef:Omdat ik deze discussie over of het wel of niet Gods straf is klinkklare onzin vindt, zal ik niet meer met deze discussie bezig houden.
God is Liefde.
Arco
Alleen maar liefde?
Hij is ook rechtvaardig. Hij zal de zonden niet ongestraft laten. We moeten de Heere Jezus als Borg en Zaligmaker die de straf gedragen heeft kennen. Anders zullen wij die straf zelf moeten dragen.
mw schreef:caprice schreef:Arco schreef:Omdat ik deze discussie over of het wel of niet Gods straf is klinkklare onzin vindt, zal ik niet meer met deze discussie bezig houden.
God is Liefde.
Arco
Alleen maar liefde?
Hij is ook rechtvaardig. Hij zal de zonden niet ongestraft laten. We moeten de Heere Jezus als Borg en Zaligmaker die de straf gedragen heeft kennen. Anders zullen wij die straf zelf moeten dragen.
maar Hij straft uit liefde.
Riska schreef:In deze topic zal ik niet meer reageren.
Ik voel mij zeer misverstaan in veel dingen en ik denk dat onze gedachten zeer ver uit elkaar liggen.
De vraagstelling of het een natuurramp of een straf van God kan zijn was voor mij al een reden tot verbijstering.
Ik word op dit moment alleen maar ontzettend stil als ik kijk naar de schrikbarende cijfers van omgekomenen of de daklozen...
Ik kan en wil dit niet zien als een straf van God - ooit beloofde Hij dat er geen zondvloed meer zou zijn...
Ik kan God alleen maar ervaren als mijn Metgezel die nu mijn vertwijfeling en wanhoop ziet als ik me probeer te realiseren wat er gebeurd is, welk een groot en onoverkomelijk leed er over deze mensen gekomen is.
De Eindtijd? Ik houd me er nooit mee bezig en zal dat ook nu niet doen. Dat wil niet zeggen, dat ik er maar op los leef. Ik probeer iedere dag mijn leven te leggen in de hand van God, Hem mij te laten vormen tot wie ik in Zijn ogen bedoeld ben te zijn, kortom, om mijn lamp brandende te houden door mij afhankelijk te maken van God en meer kan ik niet doen...
Riska
Raptor schreef:Ik begrijp dat veel mensen een donatie storten op giro 555. Ik zou zeggen: NIET DOEN! Stort het op een rekening via de kerk of iets dergelijks, want bij 555 blijft de helft aan de strijkstok van (al rijken) hangen en komt niet alles op de plaats van bestemming!
Socrates schreef:één ding is zeker, de ramp tremt christenen, moslims, boeddhisten, hindoes en atheïsten dus geen enkele godsdienst kan deze ramp claimen als straf voor de ongelovigen.
dit in reactie op 'de uilster' in het reeds gesloten topic:god was blijkbaar boos op de aziaten........
valt het jullie ook op dat het geen christelijke gebieden zijn waar dit soort dingen gebeurt?
Aragorn schreef:Raptor schreef:Ik begrijp dat veel mensen een donatie storten op giro 555. Ik zou zeggen: NIET DOEN! Stort het op een rekening via de kerk of iets dergelijks, want bij 555 blijft de helft aan de strijkstok van (al rijken) hangen en komt niet alles op de plaats van bestemming!
Hoe weet je dat? Ik vraag het me zelf ook af hoor, hoe het precies zit met het CBF-keurmerk van 555, maar heb eigenlijk geen idee..
En wat voor rekening zou jij aanraden als alternatief?
Geachte heer/mevrouw,
Met ontsteltenis hebben u en ik kunnen horen en zien welke ramp er zich momenteel in het Verre Oosten voltrekt.
Met name Sri Lanka is erg getroffen. Op het moment dat ik dit schrijf, zijn er in Sri Lanka al meer dan 18000 doden en talloze gewonden.
Wanneer u in uw gemeente misschien deze weken extra aandacht besteedt aan het rampgebied, wil ik graag onze Stichting Lovecare Project Sri Lanka van harte bij u aanbevelen.
We zijn een stichting die, in samenwerking met de plaatselijke christelijke kerk in Moratuwa (ongeveer 20 kilometer onder de hoofdstad Colombo), zich inzet voor de allerarmste kinderen. En juist die kinderen wonen op het strand. We kregen vanmorgen een emailbericht uit Sri Lanka, dat alleen al in het gebied van Moratuwa 30.000 huisjes door de zee zijn weggespoeld.
Onze stichting werkt kleinschalig en zeer doelgericht. Iedere euro komt daadwerkelijk op de juiste plaats terecht. Ze hebben om onze steun gevraagd. Die steun vragen we nu aan u.
Tijdens het moment van de ramp vond juist de kerstdienst plaats, waardoor veel gemeenteleden gespaard zijn gebleven. Het weinige dat ze hadden is verdwenen.
Het liefst willen we hulp bieden op een meer structurele basis, zoals ons project ook is opgezet. Maar nu is iedere bijdrage welkom.
Mocht u verdere informatie willen, dan kunt u contact met mij opnemen. U kunt ook de brochure lezen.
Namens de kinderen uit Sri Lanka alvast hartelijk dank!
Met vriendelijke groet,
namens het bestuur,
Richard Visser, penningmeester
richardpvisser@hotmail.com
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten