JialiKelly schreef:jas schreef:ik heb een heel lang stuk gequoot eergister geloof ik, daar komen die teksten ook allemaal aan bod. Het argument dat valse leringen veroordeelt moeten worden, en ook de personen die ze brengen staat nog steeds overeind. Lees eerst dat stuk maar eens door. Jij, en vele anderen verklaren de Bijbel selectief van toepassing. Dan kun je beter de Bijbel maar helemaal buiten beschouwing laten, daar doe je minder kwaad mee.
Je beschuldiging van de Bijbel selectief toepassen is ook aan mij gericht, dus daarom reageer ik ook nog even.
Wat wij doen, met al die teksten, is de tegenhanger zijn van jij met je teksten.
Want waar wij misschien teveel hameren op elkaar niet veroordelen, daar gooi jij alleen maar teksten in het midden die de andere kant op slaan.
Je moet het gewoon met elkaar in verband zien, en niet als selectief toepassen van de Bijbel.
Ik weet dat we in de tijd van de antichrist leven, of iig, dat het niet lang meer zal duren. En zeker, we moeten waakzaam zijn. En natuurlijk vind ik de leer van Collateral niet goed.
Máár: als Col nou op zoek is naar de waarheid. Dan kunnen we hem m.i. beter helpen met liefde. En iemand op de verkeerde leer wijzen kun je ook liefdevol doen, maar jij vergeet de liefde toch wel een beetje....
De antichrist is nooit op zoek naar de waarheid. De antichrist vindt nl. dat hijzelf de Waarheid is en wil dat vergiftigde slangenvenijn graag inspuiten bij al te naieve christenen. Ik vergeet de liefde niet,integendeel, ik ben diep bewogen met het lot van mijn medemensen buiten Christus. Let wel, medemensen.