Het probleem was dus verkeerde interpretatie van je ouders en niet het belijdenisgeschrift. Nou ja, dat kan ook als je geen belijdenisgeschriften kent.Strijder schreef:Wat mij gewoon opvalt en in mijn geval ook heel dicht bij huis n.l. mijn ouders is dat ze de Bijbel heus wel serieus nemen maar dat ze door wat ze geleerd hebben vanuit ''de leer'' dingen gewoon verkeerd hebben geïnterpreteerd en daar zelf ook nooit meer over na hebben gedacht omdat ze dachten dat wat er in de HC stond de volledige waarheid was.
Door de verkondiging van het Evangelie vanuit het Woord.schaapje schreef:Maar ik vraag me wel eens af als die HC nou werkelijk zo belangrijk is hoe komen mensen vanuit de wereld dan tot geloof?
We moeten ons bedenken dat de catechismus is opgesteld als leerboekje: om de kernpunten van het Evangelie op een korte manier samen te vatten om ze met name aan jongeren te onderwijzen. De catechismus is nooit bedoeld als vervanging van de Bijbel of als iets naast (op dezelfde hoogte als) de Bijbel. Het is wel bedoeld om het Bijbelse onderwijs kort samen te vatten.