even een korte vraag: Als je een link plaatst, doe het dan op de juiste manier, zodat niet de hele paginaopmaak naar de haaien gaat.
dus laat een onderstreept "link" verschijnen in plaats van de hele url
Moderator: Moderafo's
Dus informatie is dus erfelijke eigenschappen.
martien schreef:
De stelling is, als ik het goed heb "er kan geen "informatie" bijkomen.
Ik kan de stelling dus ook als volgt schrijven:
"Er kunnen geen erfelijke eigenschappen bijkomen".
Eens?
martien schreef:Immers, deze hele discussie heeft als achtergrond om soortvorming voor onmogelijk te verklaren.
martien schreef:De aanname is dan dat het nodig is om extra erfelijke eigenschappen te ontwikkelen om van soort A naar soort B te evolueren.
Eens?
kirdneh schreef:martien schreef:De stelling is, als ik het goed heb "er kan geen "informatie" bijkomen.
Ik kan de stelling dus ook als volgt schrijven:
"Er kunnen geen erfelijke eigenschappen bijkomen".
Eens?
Ja en ook geen dna en chromosonen.
kirdneh schreef:martien schreef:Immers, deze hele discussie heeft als achtergrond om soortvorming voor onmogelijk te verklaren.
Nee om toename van 'informatie' erfelijkheid, dna en chromosonen, te verklaren waarom dat niet kan.
kirdneh schreef:martien schreef:De aanname is dan dat het nodig is om extra erfelijke eigenschappen te ontwikkelen om van soort A naar soort B te evolueren.
Eens?
Ook, maar ook dna chromosonen ed.
kirdneh schreef:Maar een vraagje aan jouw, waarom spreek de genetische wetenschap wel over informatie volgens jouw?
zie maar http://nl.wikipedia.org/wiki/Genetica
Kirdneh schreef:Hettys schreef:Wakefields punt staat aan de basis van Gentry's werk: Als zijn monsters niet uit de primitiefste aardlagen komen, of zelfs uit fossielhoudende aardlagen, dat heeft Gentry's hele werk weinig waarde.
Hoe komt die aan dr gentry zn monsters?
martien schreef:@Kirdneh:
Een goed verhaal over hoe uit onze genen de gemeenschappelijke voorouder gevonden kan worden (op moleculair niveau) staat hier:
hier
De schrijver heeft een M.D. en Ph.D. dus zeker geen "amateur", lijkt me.
(Op zich is een wetenschappelijke titel allerminst een garantie, maar je deed de talkorigins site af als "amateurs")
The Scriptures do state clearly that God does not deceive us (Titus 1:2), but they also make it clear that we are naturally prone to make wrong conclusions (Romans 11:33-36). The Scriptures reveal the truth about history. When God tells us in Scripture that he created in a certain way, we need not be deceived by what we believe to be appearances to the contrary. (Gibson, 100.)
martien schreef:link?
martien schreef:
Ok. Nu komen we verder.
Dit is een "witte raaf" redenatie.
De stelling "alle raven zijn zwart" kan verworpen worden door het laten zien van slechts 1 witte raaf.
Dus de stelling "er kan geen DNA bijkomen en er kunnen geen chromosomen bijkomen" kan verworpen worden door het aantonen dat dat in 1 geval wel is gebeurd. Eens?
martien schreef:
Nou lees ik af en toe best slordig, maar voor zover ik me kan herinneren heb je nog geen enkel argument aangedragen WAAROM dat niet kan, alleen gesteld DAT het niet kan (in verschillende bewoordingen). WAAROM kan dat niet?
martien schreef:De crux zit in het woord "extra". Wat ik al eerder probeerde aan te geven, is dat de entropie van bijv. het menselijk erfelijk materiaal heel erg ruim voldoende is om vele andere soorten dan alleen de "homo erectus" te coderen.
Dus met hetzelfde AANTAL genen kunnen vele andere soorten gevormd worden. Dat blijkt ook uit het feit dat er voor alle dieren minder dan 100 chromosomen nodig zijn.
Dus WAAROP is die aanname gebaseerd?
martien schreef:
Punt is dat volgens jou er "geen informatie BIJ kan komen". Die stelling heb ik samen met jou omgevormd tot "er kunnen geen erfelijke eigenschappen bijkomen". De reden daarvoor is dat daarmee de stelling helder wordt en blijft in het domein van de biochemie en (moleculaire) erfelijkheidsleer, waar ie thuishoort. Mocht je dat willen, dan zal ik met plezier uit de doeken doen hoe ik aankijk tegen de begrippen "genen" en "informatie". De vergelijking met een computer (dank Danny) is heel illustratief.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten