Wat gebruiken jullie allemaal aan cosmetica, welke merken??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 01 nov 2008 18:07

Volgens mij moet dat er onder ja. Dus eerst de witte en dan gewone. Ik dacht dat het voor langere/vollere wimpers is. Maar 'k weet 't niet helemaal zeker.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 01 nov 2008 22:39

kirsten schreef:Ik hou niet van make-up. Soms vind ik het wel leuk om mascara op te doen, maar dat is maar heel af en toe. Verder ben ik gewoon puur natuur. Ik ben niet zo'n make-up mens.

Hier nog zo eentje. Allereerst houd ik er ook niet van, ten tweede vind ik het zo'n gedoe om het er weer af te poetsen... pfff
AfbeeldingAfbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 01 nov 2008 23:26

Inderdaad. 's Avonds wil ik gewoon gaan slapen en niet eerst nog een keer te gaan poetsen. Als ik echt een keer iets bijzonders heb, dan doe ik wel wat op, maar ik hou er helemaal niet van.

Eerlijk gezegd heb ik wel roze nagellak op mijn tenen, maar die slijt er maar niet af. :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 nov 2008 23:39

ik douche me altijd 's avonds en dan gaat dat beetje make up wat ik gebruik er wel af zo te zien.
ja, dat is mijn mening dan he.....

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 nov 2008 12:54

Inderdaad, zo ingewikkeld is dat niet hoor! Gewoon wat facewash of scrub in je handen en door je gezicht halen en afdrogen en klaar! (trouwens: je wast toch sowieso je gezicht s avonds voor je gaat slapen? :| :) )
Alleen als je erg veel mascara opgedaan hebt, dan moet je dat met en wattenschijfje + lotion er af halen.

Ik gebruik altijd wel iets van make-up. Niet veel, maar helemaal niks, nee zo ongezellig. Gewoon, wat mascara, beetje lipgloss met een kleurtje, beetje foundation waar nodig. En voor een feestje bv nog wat oogschaduw...ik vind het ook leuk om te doen eigenlijk, lekker tutten :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 nov 2008 13:00

mijn collega raadde mij aan (vanwege m'n bleke huid) dove bruinende lotion. Je hebt het ook van nivea.

Iemand ervaring ermee ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 nov 2008 13:15

Ja, ik smeerde me helemaal bruin. Je moet het heel goed uitsmeren en daarna goed je handen wassen. Zeker ook bij je nagels anders word dat heel vies bruinig. Nadat ik zo mooi bruin was geworden werd ik ziek. (niet van dat spul) en zweette me ongans en heel mijn beddegoed zag er niet meer uit. Het werkt dus wel. Goedkopere (eigen) merk ook geprobeerd, voor mijng gezicht maar daarmee zag ik geen resultaat.
ja, dat is mijn mening dan he.....

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 nov 2008 13:15

Dat heb ik ook weleens gekocht maar ik gebruik het nooit.
Heb het van Oil of Olaz. Je moet het een paar dagen achtereen op je gezicht smeren en dan zie je dat je iets getinter bent. Het is wel makkelijk, maar je moet het wel goed uitsmeren want anders kan het vlekkerig worden.

Je kan het eens proberen!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 03 nov 2008 16:12

Tuurlijk was ik 's avonds mijn gezicht, maar wel alleen met water. Maar als ik dan make-up gebruik is het mascara en dat gaat er echt niet af met een plonsje water. En voor meer wil ik de moeite niet nemen... :wink:

Overigens heb ik ook vaak droge, jeukende ogen. En dat is helemaal niet handig met mascara 8)
AfbeeldingAfbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 nov 2008 16:52

Ik gebruik tegenwoordig wel speciaal gezichtsspul onder de douche. Een mevrouw van een party vertelde eens dat je gezicht met water helemaal niet schoon wordt. En eigenlijk klonk dat wel heel logisch. Handen was je ook met zeep :)
Sindsdien gebruik ik er maar spul voor (wat ik al een jaar in de kast had staan). Het is meer het idee volgens mij, want ik zie geen verschil ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 nov 2008 16:55

Dat klopt wel want brildragers krijgen een vieze bril dat krijg je ook op je huid. En een bril krijg je ook niet netjes schoon met alleen water (ik in elk geval niet)
Ik gebruik spullen van Mylene

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 nov 2008 17:10

Dat bruiningsspul vind ik echt rommel, ik heb dat jááááren geleden eens gebruikt toen ik een pubermeisje was en baalde van m'n bleke huid. Mensenlief, als je dat niet goed uitsmeert krijg je echt rare vlekken of je ziet juist het lijntje waar je bent opgehouden met smeren.
Toen ben ik 's winters eens in de week een kwartiertje onder de zonnebank gaan liggen. Ik zag er niet alleen iets gezonder uit, maar voelde me ook een stuk beter!

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 nov 2008 17:15

Zeep is eigenlijk niet zo goed voor je huid. Maar met alleen water krijg je huidvet + vuil er niet af en dat moet wel anders gaat je huid op een gegeven moment 'dicht' zitten en er dof uitzien.
Maar je hebt dus speciale producten waar geen echte zeep inzit (die je huid uitdroogt) maar andere bestanddelen die het vet en vuildeeltjes oplossen.
Dan maakt het ook nog wel uit of je een vette of droge huid hebt. Als je een droge huid hebt en een gave huid, dan zou ik het denk ik ook met wat lauw water wassen en af en toe met zo'n wasgel reinigen. Maar ik heb zelf een vette huid en dan helpt alleen water niet. Een vette huid wordt veel viezer, want daar blijft eerder vuil aan plakken zegmaar. 's Avonds was ik het goed, en smorgens met warm water. 2 maal per week een scrub.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 nov 2008 17:22

Saskia schreef:Dat bruiningsspul vind ik echt rommel, ik heb dat jááááren geleden eens gebruikt toen ik een pubermeisje was en baalde van m'n bleke huid. Mensenlief, als je dat niet goed uitsmeert krijg je echt rare vlekken of je ziet juist het lijntje waar je bent opgehouden met smeren.
Toen ben ik 's winters eens in de week een kwartiertje onder de zonnebank gaan liggen. Ik zag er niet alleen iets gezonder uit, maar voelde me ook een stuk beter!

Belangrijk is ook dat je eerst je huid lekker insmeert met een goede creme. Dan heb je dat al een stúk minder :)
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 nov 2008 17:34

ChupaChups schreef:Zeep is eigenlijk niet zo goed voor je huid. Maar met alleen water krijg je huidvet + vuil er niet af en dat moet wel anders gaat je huid op een gegeven moment 'dicht' zitten en er dof uitzien.
Maar je hebt dus speciale producten waar geen echte zeep inzit (die je huid uitdroogt) maar andere bestanddelen die het vet en vuildeeltjes oplossen.
Dan maakt het ook nog wel uit of je een vette of droge huid hebt. Als je een droge huid hebt en een gave huid, dan zou ik het denk ik ook met wat lauw water wassen en af en toe met zo'n wasgel reinigen. Maar ik heb zelf een vette huid en dan helpt alleen water niet. Een vette huid wordt veel viezer, want daar blijft eerder vuil aan plakken zegmaar. 's Avonds was ik het goed, en smorgens met warm water. 2 maal per week een scrub.

Elke huid wordt sowieso vies. Of het nu vet of droog is. Dat is met je hele lijf zo. Dus ik denk dat iedereen speciaal gezichtsreiniger zou moeten gebruiken, wil je het echt schoon houden. Zeep op je gezicht is idd niet zo handig, je huid is daar anders dan op je handen zeg maar.
Maargoed, soms proberen ze je ook spul aan te smeren volgens mij. Ik kan zo de DA inlopen en er met bergen producten uitlopen. Ik hoef het allemaal gewoon niet :) Alleen dan dat wasspul voor 's avonds, en ik heb nu ook een scrub, voor eens per week. Verder hoef ik niets. Ik geloof echt dat je huid eerder oud gaat lijken al sje je elke dag onder de rommel smeert. En nu heb ik wel de mazzel om een gave huid te hebben, en toen ik puber was vond ik die paar puistjes totaal niet erg. Dus ik heb er zelden iets op gesmeerd. Ik hoop dat ik er later gemak van heb :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”