Moderator: Moderafo's
Boekenlezer schreef:jamillah schreef:Het hoeft ook niet de hele dag te kriebelen boekenlezerMaar gewoon de gezonde spanning en romantiek tussen twee echtelieden. Als je relatie goed zit mag het best een tijdje niet kriebelen maar betekent niet dat je dan meteen maar 'enkel maatje' van elkaar bent.
Maar zou het erg zijn, als het op een gegeven moment helemaal niet meer kriebelt, maar je nog wel goede maatjes van elkaar bent? Dat is immers denkbaar, toch? Ik bedoel: dat zal best in bepaalde huwelijken voorkomen.
Boekenlezer schreef:Als het om contacten gaat, voel ik wel wat voor de benadering van John Dewey: "dat wat werkt, is waar". (Ik ken hem verder niet, maar die spreuk las ik in mijn boek over denkers bij hem.)
Jo'tje schreef:Bestaat de ware?
Rolf schreef:De ware, dat zeg je niet zo gauw.
Als er oprechte liefde is, en de relatie uit het geloof ontstaan is, kun je dat denk ik zeggen.
Maar ook als dit niet gezegd kan worden, kan er denk ik wel een goede relatie ontstaan.
JialiKelly schreef:Eerst zeg je: De ware, dat zeg je niet zo gauw.
Vervolgens zeg je er wel gauw achteraan dat je het wél kunt zeggen als er oprechte liefde is en de relatie uit het geloof ontstaan is.
In dat geval zouden mensen die in jouw 'Heere God' geloven alleen de 'ware' tegen kunnen komen. Natuurlijk.
Daarna ontkracht je je eigen uitspraak weer door te zeggen dat als deze factoren niet aanwezig zijn er óok wel een goede relatie kan ontstaan.
Marnix schreef:Alsof de ware bestaat en je daar dus verkering mee moet krijgen. Vergeet het maar.
Maar als je iemand tegenkomt en daar krijg je een relatie mee kan die persoon wel de ware worden... en blijven.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten