Moderator: Moderafo's
ajl schreef:Het leren praten heeft wel degelijk met duim-speengedrag te maken. Daardoor krijg je een luie mondmotoriek, waardoor je slechter kan eten (smakken), bellen blazen etc en woorden verkeerd uit blijft spreken. Mijn oudste twee duimen en met name nr 2 heeft daar een luie mondmotoriek en loopt hiervoor bij de logopedie.
Evelien schreef:Het is moeilijk om S. beschrijven/omschrijven. Iets zegt in mij dat er met hem toch iets aan de hand is.
En op het KDV (kleinschalig, dus 1 groep hij is 1 van de jongste), we hebben erg nauw contact met haar (ook in ons prive leven).
Memmem schreef:Kan hij ook alleen de ochtenden naar school zodat hij wel in contact met anderen komt, met hen kan spelen maar ook de veiligheid van thuis nog heeft.
Hier is onze jongste heel erg opgeknapt nu ze naar school mag (alleen de ochtenden). Ze hing en hangt heel erg aan mij maar is in de paar weken dat ze naar school gaat heel erg gegroeid.
juf89 schreef:@654321
Heb je een beetje vertrouwen in de school waar je kind straks heen gaat, en is het een optie om het met hen te bespreken?
zou het bijvoorbeeld een optie zijn dat je gewoon rustig aan begint, met 2 dagdelen per week zodat hij rustig aan kan gaan wennen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten