Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jan 2009 20:19

Ik vind het 's avonds werken als mijn man thuis is juist ideaal. Ik heb er wel m'n koor - avondje voor laten vallen, omdat ik anders vond dat er teveel avonden bezet waren. Maar ik vind het zo lekker rustig dat ik lekker een paar uurtjes kan gaan werken zonder me druk te hoeven maken over waar ik m'n kind moet laten.

@TJ, ik zou idd alle zorginstellingen in je omgeving eens bellen/schrijven. Desnoods begin je met een invalcontract. Ze hebben toch vast wel ergens behoefte aan een verpleegkundige?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 jan 2009 20:20

kwebbel schreef:als ik parttime ga werken als wij kinderen mogen krijgen, blijf ik in de zorg werken maar dan avonddiensten. Als mijn man thuis is dan ga ik weg. Zo hoeven we de kids niet weg te brengen. Mijn man is het weekend altijd vrij, dus dan kan ik wel overdag gaan werken! Klinkt allemaal erg makkelijk en ik hoop ook dat het dan doorgaat.

Hm, dus jij en je man zien elkaar dan nooit meer.. Gezellig. :puh:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jan 2009 20:34

Als je twee kinderen heb en je werkt drie dagen in de week (in de zorg) kan dat best wel en zie je elkaar echt wel!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jan 2009 20:41

Haai schreef:Ik vind het 's avonds werken als mijn man thuis is juist ideaal. Ik heb er wel m'n koor - avondje voor laten vallen, omdat ik anders vond dat er teveel avonden bezet waren. Maar ik vind het zo lekker rustig dat ik lekker een paar uurtjes kan gaan werken zonder me druk te hoeven maken over waar ik m'n kind moet laten.

@TJ, ik zou idd alle zorginstellingen in je omgeving eens bellen/schrijven. Desnoods begin je met een invalcontract. Ze hebben toch vast wel ergens behoefte aan een verpleegkundige?

inval contract is niet echt handig.. want hoe doe je het dan met de opvang? dan moet je ineens werken.. en hoe vang je dat dan op.. er is hier gewoon niemand in de buurt die ik kan vragen dan ineens op te passen...

hier in de buurt is niet veel te vinden in de zorg.. bovendien zit ik met vervoer.. juist als je laat werkt.. dan moet ik ook weer thuis zien te komen...

het lijkt mij heerlijk om nachtdiensten te werken... maar ja vindt maar eens zoiets, waarbij je alleen nachtdiensten draait..

@annet.. met die enquetes invullen enzo schiet het niet erg op.. daar krijg je maar heeeeeel weinig voor...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jan 2009 20:42

Evelien schreef:Als je twee kinderen heb en je werkt drie dagen in de week (in de zorg) kan dat best wel en zie je elkaar echt wel!

ja precies.. ik denk dat dat best wel meevalt... dan blijven er nog 4 avonden per week over :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jan 2009 20:51

trijntjejohanna schreef:
Haai schreef:Ik vind het 's avonds werken als mijn man thuis is juist ideaal. Ik heb er wel m'n koor - avondje voor laten vallen, omdat ik anders vond dat er teveel avonden bezet waren. Maar ik vind het zo lekker rustig dat ik lekker een paar uurtjes kan gaan werken zonder me druk te hoeven maken over waar ik m'n kind moet laten.

inval contract is niet echt handig.. want hoe doe je het dan met de opvang? dan moet je ineens werken.. en hoe vang je dat dan op.. er is hier gewoon niemand in de buurt die ik kan vragen dan ineens op te passen...

hier in de buurt is niet veel te vinden in de zorg.. bovendien zit ik met vervoer.. juist als je laat werkt.. dan moet ik ook weer thuis zien te komen...
het lijkt mij heerlijk om nachtdiensten te werken... maar ja vindt maar eens zoiets, waarbij je alleen nachtdiensten draait..

@annet.. met die enquetes invullen enzo schiet het niet erg op.. daar krijg je maar heeeeeel weinig voor...

Instellingen hebben heel graag vaste mensen voor de nachtdienst ik zou het zeker proberen.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 jan 2009 21:49

TJ:
Als ik jou was zou ik gewoon eens bellen naar verschillende werkplaatsen, heb je denk ik meer aan als maar dingen verzinnen waardoor het evt niet zou kunnen ofzo, gewoon bellen en dan hoor je vanzelf wel van die mensen wat kan en niet kan, dit ook zo met een kdv.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jan 2009 22:08

ik heb hier in de buurt al eens gevraagd over de nachtdiensten.. maar dat hadden ze hier niet... geen vaste mensen daarvoor bedoel ik...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 jan 2009 08:45

trijntjejohanna schreef:
Evelien schreef:Als je twee kinderen heb en je werkt drie dagen in de week (in de zorg) kan dat best wel en zie je elkaar echt wel!

ja precies.. ik denk dat dat best wel meevalt... dan blijven er nog 4 avonden per week over :D

Klopt. Het kan ook best hoor!
Maar zoals Kwebbel het zei, was het net alsof ze altijd weg zou zijn als haar man er was. :)

Best lastig TJ.. Thuiswerk zou ideaal zijn, maar inderdaad, vind maar eens een goed bedrijf.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jan 2009 10:05

Tjonge, wat had mijn moeder het geweldig. Zij werkte 2 of 3 avonden in de week van 6 tot half 12 in het verzorgingshuis om de hoek. Ze kon er zo lopend heen. En op die avonden was mijn vader thuis.
Als het dan bijna half 12 was, haalde hij haar vaak even op, voor de gezelligheid en om de dag door te spreken. Dat ging altijd best. Er zijn dan nog 4 avonden en het weekend over waarin ze elkaar zagen hoor. Ideaal.
Nu werkt ze gewoon 4 dagen overdag omdat ze geen oppas meer nodig heeft, maar dan nog heeft ze werk waar ze heel makkelijk eerder weg kan en vrij kan krijgen. Als mijn zusje belt dat ze ziek is ofzo, dan stapt ze zo in e auto en rijdt weer naar huis.

Nouja, zo'n ideale baan heb ik ook niet hoor. En ik wil heel graag 1 auto wegdoen, maar het idd onmogelijk, door de afstanden van ons werk. Maar als je geen rijbewijs hebt is dat helemaal lastig!

Ik hoop echt dat je snel iets leuks vindt!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jan 2009 10:38

Sterretje schreef:@kwebbel: dat lijkt mij (en dat vind ik) niets: is je man thuis, dan zelf gaan werken. Zie dat om mij heen ook. Papa's die heel het weekend met de kids alleen thuis zijn omdat mama moet werken en zo ook 's avonds. Het is toch juist goed om ook als gezin veel tijd door te brengen.
En in de zorg is het toch vaak zo dat je dan om het weekend werkt en dus niet beschikbaar bent voor je gezin.
Het is niet dat ik 5 avonden dan ga werken :shock: gewoon 1 of 2 avonden en het weekend overdag. Dan werk je of van 7.30 t/m 14.00 uur of tot 16.00 uur ofzo. Dan heb je nog de hele avond voor de kinderen. t Is net hoeveel uur je wilt werken! Maar ja zover is het nog niet bij ons!
En ik werk idd om het weekend maar als het 6 a 8 uurtjes per weekend valt het nog reuze mee!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 08 jan 2009 11:57

mijn man en ik werken allebei parttime, daardoor is er altijd 1 thuis voor de kleine. zo nodig kunnen we iemand vragen om op te passen!
@TJ is het niet om bij iemand thuis de zorg te bieden, zoiets als thuiszorg maar dan prive? hier in de buurt wordt het veel gedaan en het schijnt goed te verdienen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 jan 2009 13:10

hoe schrijf je ook al weer een sollicitatiebrief :lol:

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 08 jan 2009 13:20

ehm..................misschien DIT

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 08 jan 2009 13:57

Misschien wat gevonden TJ? Hoop het voor je :lol:!

Succes in ieder geval!
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”