Gedrag in de kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Re: Gedrag in de kerk

Berichtdoor coupe soleil » 21 jun 2009 19:36

Bij ons nam op een gegeven moment een jochie een kleed mee en een tas met lego en autootjes. Daar was hij dan heel de dienst zoet mee tussen de banken. Maar na verloop van tijd kwam het kleed in het gangpad te liggen. Dat gaf nogal rare situaties met een er overheen stappende diaken tijdens het collecteren enzo. Enorme afleiding ook voor ieder die daar in de buurt zat. Ik denk dat de ouders zijn aangesproken; dergelijke taferelen zijn inmiddels verleden tijd. Wel zie je boekjes, kleurboekjes, autootjes en dergelijke voor de kids. Volgens mij hebben ze daar een creche en nevendienst voor...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 jun 2009 20:07

Gerdien heel herkenbaar hoor! Met een broek hoor je er niet meer bij. Een punker in een driedelig pak is natuurlijk ook geen echte punker.....
Maar je moet er gewoon boven gaan staan, al is het makkelijker gezegd dan gedaan en het zit bij mij ingebakken dat je een ander niet wil kwetsen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jun 2009 11:17

coupe soleil schreef:Bij ons nam op een gegeven moment een jochie een kleed mee en een tas met lego en autootjes. Daar was hij dan heel de dienst zoet mee tussen de banken. Maar na verloop van tijd kwam het kleed in het gangpad te liggen. Dat gaf nogal rare situaties met een er overheen stappende diaken tijdens het collecteren enzo. Enorme afleiding ook voor ieder die daar in de buurt zat. Ik denk dat de ouders zijn aangesproken; dergelijke taferelen zijn inmiddels verleden tijd. Wel zie je boekjes, kleurboekjes, autootjes en dergelijke voor de kids. Volgens mij hebben ze daar een creche en nevendienst voor...

bij ons zie je genoeg kinderen/baby's/dreumessen in de kerk. Gisteren ook, lag heerlijk bij opa te slapen op schoot.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 jun 2009 12:56

Ik heb liever dat ze kleuren o.i.d. dan dat ze steeds zitten te praten of te schuifelen omdat ze per se mee moeten en al te oud zijn voor de crèche. Bij ons krijgen ze regelmatig 'de Rode draad', daar staan puzzels en meeschrijfpuntjes en rebussen etc in voor de kids die betrekking hebben op het onderwerp van die dag. Hartstikke leuk en nog leerzaam ook, kun je na de dienst over hetzelfde napraten!
pobody's nerfect

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 22 jun 2009 18:27

Als het werkelijk aan het afwijzen van een broek ligt, is het schandelijk dat je niet gegroet wordt. Een andere kant is dat ik meiden uit de kerk door de weeks soms echt serieus niet herken in hun kleding, omdat het nogal een kloof is met de zondag... Sorry dat ik dan niet groet, maar dat ligt dan volgens mij niet aan mij.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 jun 2009 19:56

Nou zon verschil is er niet hoor met mij door de week of op zondag. Soms draag ik door de week ook kleding die ik op zondag naar de kerk aanheb. Het is puur omdat je afvallig bent van hun geloof!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 jun 2009 22:40

Hier idem dito. Het verschil tussen zondag en door de weeks is er niet bij mij.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 23 jun 2009 08:51

TheKeimpe schreef:Als het werkelijk aan het afwijzen van een broek ligt, is het schandelijk dat je niet gegroet wordt. Een andere kant is dat ik meiden uit de kerk door de weeks soms echt serieus niet herken in hun kleding, omdat het nogal een kloof is met de zondag... Sorry dat ik dan niet groet, maar dat ligt dan volgens mij niet aan mij.

Als je doordeweek een broek aanhebt ipv een rok verandert je gezicht toch niet...?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 23 jun 2009 09:53

Daar zit 's zondags bij ons een hoed bovenop... En verder ken ik niet iedereen heel erg goed. 1000 mensen is een beetje te veel voor een heel betrokken gemeente. Dan is iemand in "osm"-kleding makkelijker te herkennen dan in "niet-osm"kleding

En verder: jullie hoeven mij niet te geloven dat ik dit meemaak, en ik beschuldig jullie ook niet van een grote kloof, maar ik wil alleen maar aangeven dat er niet altijd sprake is van veroordeling en onwil om te groeten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jun 2009 09:58

ik heb best wel een opvallende kleur haar.... die zie je heus niet zo maar over het hoofd. En zondags had ik geen hoed op m'n hoofd.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 23 jun 2009 09:59

Ik ken je niet, maar dan zou ik je dus wel herkennen.
En groeten.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 jun 2009 10:05

Maar het is wel gek. als ik met een rok aan door een winkelcentrum hier vlak bij loop,knikken alle o-s-m-ers mij keurig toe. Een dag later met een broek aan lopen ze me straal voorbij......

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jun 2009 10:31

TheKeimpe schreef:Daar zit 's zondags bij ons een hoed bovenop... En verder ken ik niet iedereen heel erg goed. 1000 mensen is een beetje te veel voor een heel betrokken gemeente. Dan is iemand in "osm"-kleding makkelijker te herkennen dan in "niet-osm"kleding

En verder: jullie hoeven mij niet te geloven dat ik dit meemaak, en ik beschuldig jullie ook niet van een grote kloof, maar ik wil alleen maar aangeven dat er niet altijd sprake is van veroordeling en onwil om te groeten.

Het is waar dat sommige door de weeks half onherkenbaar zijn, omdat ze dan totaal anders kledeen en veel meer make-up gebruiken dan zondags.

Dat geld niet voor mij. Daarbij is het raar dat mensen je 'niet herkennen' terwijl je daar over de vloer bent geweest, hun kind bij je in de klas heeft gezeten e.d.
Echt kolder dat ze mij niet zouden herkennen omdat ik door de weeks geen hoed op heb.

@Pol, dat soort mensen kan ik nou niet echt mijn soort mensen noemen. OSMmensen vind ik ook een enorme iditote term. Zo dat zijn wij en de rest telt niet mee. Mensen die zich net zo kleden als mij groet ik en anderen niet. Ongeacht of ik ze ken of niet. Want als ik in een rok in een voor mij vreemde stad ga lopen, dan groeten alle andere rokken mij ook terwijl ik ze echt niet ken. Heel vreemd!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 23 jun 2009 10:40

gemeenschap der (schijn)heiligen

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 23 jun 2009 14:15

TheKeimpe schreef:gemeenschap der (schijn)heiligen

Kun je dit uitleggen? Hoe werkt dat dan volgens jou voor mannen?

Terug naar “Archief”