Moderator: Moderafo's
coupe soleil schreef:Bij ons nam op een gegeven moment een jochie een kleed mee en een tas met lego en autootjes. Daar was hij dan heel de dienst zoet mee tussen de banken. Maar na verloop van tijd kwam het kleed in het gangpad te liggen. Dat gaf nogal rare situaties met een er overheen stappende diaken tijdens het collecteren enzo. Enorme afleiding ook voor ieder die daar in de buurt zat. Ik denk dat de ouders zijn aangesproken; dergelijke taferelen zijn inmiddels verleden tijd. Wel zie je boekjes, kleurboekjes, autootjes en dergelijke voor de kids. Volgens mij hebben ze daar een creche en nevendienst voor...
TheKeimpe schreef:Als het werkelijk aan het afwijzen van een broek ligt, is het schandelijk dat je niet gegroet wordt. Een andere kant is dat ik meiden uit de kerk door de weeks soms echt serieus niet herken in hun kleding, omdat het nogal een kloof is met de zondag... Sorry dat ik dan niet groet, maar dat ligt dan volgens mij niet aan mij.
TheKeimpe schreef:Daar zit 's zondags bij ons een hoed bovenop... En verder ken ik niet iedereen heel erg goed. 1000 mensen is een beetje te veel voor een heel betrokken gemeente. Dan is iemand in "osm"-kleding makkelijker te herkennen dan in "niet-osm"kleding
En verder: jullie hoeven mij niet te geloven dat ik dit meemaak, en ik beschuldig jullie ook niet van een grote kloof, maar ik wil alleen maar aangeven dat er niet altijd sprake is van veroordeling en onwil om te groeten.
TheKeimpe schreef:gemeenschap der (schijn)heiligen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten