*Annet* schreef:ik stelde deze vraag omdat er elke keer gereageerd word in de trant van dat je een kind niet mag slaan en dat ik opperde over de plantenspuit werd ook afgedaan als dat dat toch niet kon en mocht. En wat krijg ik nu voor meerdere reacties: koude douche en: ik had een tik voor mijn billen gehad.
Wat ik zei was mijn eigen ervaring. Wat ik nu zie, is dat er veel personen zijn die tegen het geven van een tik zijn. En wat ik nu op school zie, is dat kinderen niet vanzelfsprekend respect naar ouderen-gezaghebbenden hebben. Kinderen worden mondiger opgevoed, zijn brutaler dan vroeger. Ook zie ik kinderen van 4 jaar die de baas zijn over hun ouders. Dit staat helemaal buiten het geven van een tik, maar dit vind ik echt niet goed! Mijn mening is dat kinderen weten dat ouders de baas zijn en dat zij respect moeten hebben voor ouderen en gezaghebbenden.
In een discussie met studiegenoten dacht ik; als mensen eenmaal zelf kinderen opvoeden doen ze dit vrij als ze zelf streng zijn opgevoed en andersom ook. Daarom houd je altijd een soort golfbewegingen... Wat denken jullie daarvan