Jongerenavond Doorn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

debutler

Berichtdoor debutler » 13 nov 2005 23:59

Corine schreef:
debutler schreef:
henkie schreef:
debutler schreef:Ten eerste; de Heere Jezus kun je overal tegenkomen. Hij zoekt juist waar de zonige mensen zijn.
Ten tweede; ga eens kijken naar party's waar mensen blij, lekker moegedanst en voldaan van wegkomen. Kijk eens naar de goede dingen, niet alleen wat er mis gaat.

Het is iedere keer weer een feest der herkenning, Butler:
Bijbels ongefundeerd, mierzoet en je weet niet waar je moet beginnen om te vertellen dat het kan noch wal raakt :-)

Ja, een feest der herkenning, Henkie. Geen wonder dat de leiding van het Flevo Forum jou verwijderd heeft. Jouw negativiteit, egocentrische opstelling en arrogantie werd iedereen daar teveel.
Leuk om te horen dat je nog steeds geniet van je selfkickende zelfbevrediging! :D

Volgens mij dwalen we af... Meneer Butler, ga anders even een frisse neus halen. En Henkie, foei, ook jij maakte je deze reis schuldig aan een one-liner wat duidelijk op één persoon gericht was. Dus, ga jij ook maar ff frisse neus halen dan.

On-topic maar weer. :arrow:

Mijn neus is weer fris. Dank je Corine!

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 14 nov 2005 00:03

Ik mag graag iemand van dienst zijn, dus graag gedaan. Hopelijk is niet alleen je neus fris. :wink:

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 14 nov 2005 00:41

debutler schreef:Ja, een feest der herkenning, Henkie. Geen wonder dat de leiding van het Flevo Forum jou verwijderd heeft. Jouw negativiteit, egocentrische opstelling en arrogantie werd iedereen daar teveel.
Leuk om te horen dat je nog steeds geniet van je selfkickende zelfbevrediging! :D

Haha...ja wat heb je je toen laten kennen heh. Ik weet dat je niet tegen kritiek kan maar dit overtrof mijn verwachtingen. [-X
Hier mag je overigens wel gewoon vrijuit praten hoor. Je weet je alleen niet geheel omringt door ja-knikkers ben ik bang. En mocht je weer een opmerking maken waar zelfs mijn pc van in de slaapstand sukkelt dan krijg je dat waarschijnlijk gewoon te horen :wink:

*Corine for mod! * o:=) :wink:

debutler

Berichtdoor debutler » 14 nov 2005 00:45

henkie schreef:
debutler schreef:Ja, een feest der herkenning, Henkie. Geen wonder dat de leiding van het Flevo Forum jou verwijderd heeft. Jouw negativiteit, egocentrische opstelling en arrogantie werd iedereen daar teveel.

Haha...ja wat heb je je toen laten kennen heh. Ik weet dat je niet tegen kritiek kan maar dit overtrof mijn verwachtingen. [-X
Hier mag je overigens wel gewoon vrijuit praten hoor. Je weet je alleen niet geheel omringt door ja-knikkers ben ik bang. En mocht je weer een opmerking maken waar zelfs mijn pc van in de slaapstand sukkelt dan krijg je dat waarschijnlijk gewoon te horen :wink:

Tja, De Flevo leiding heeft overigens geen overleg gepleegd met mij. Ze vonden zelf dat Henkie een zielig typetje was en beslisten zonder mij te raadplegen dat zijn asociale en negatieve praat niet paste op een christelijk forum. En ze hadden gelijk.
Discussieren gaat sinds het verwijderen van Henkie een stuk beter.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 14 nov 2005 01:08

debutler schreef:
henkie schreef:

Tja, De Flevo leiding heeft overigens geen overleg gepleegd met mij. Ze vonden zelf dat Henkie een zielig typetje was en beslisten zonder mij te raadplegen dat zijn asociale en negatieve praat niet paste op een christelijk forum. En ze hadden gelijk.

Ik heb geen overwicht Henkie, dat zie je, jullie gaan gewoon door.

Overgewicht wel, dus als jullie niet ophouden dan kom ik bij jullie even een verpletterende indruk maken. Grrr.

On topic, nu echt?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 14 nov 2005 01:09

debutler schreef:Tja, De Flevo leiding heeft overigens geen overleg gepleegd met mij. Ze vonden zelf dat Henkie een zielig typetje was en beslisten zonder mij te raadplegen dat zijn asociale en negatieve praat niet paste op een christelijk forum. En ze hadden gelijk.

ja, zo´n monoloog bevalt je stukken beter viel me al op :D
Ik bang dat je hier niet bij een moderator kunt uithuilen. Wij discussieren gewoon als man tegen man. Dat wendt vanzelf...ook voor jou ;-)

debutler

Berichtdoor debutler » 14 nov 2005 01:32

henkie schreef:
debutler schreef:Tja, De Flevo leiding heeft overigens geen overleg gepleegd met mij. Ze vonden zelf dat Henkie een zielig typetje was en beslisten zonder mij te raadplegen dat zijn asociale en negatieve praat niet paste op een christelijk forum. En ze hadden gelijk.

Ik bang dat je hier niet bij een moderator kunt uithuilen. Wij discussieren gewoon als man tegen man. Dat wendt vanzelf...ook voor jou ;-)

Mietje, met jouw rebelse opstelling veroordeelde je jezelf toen al.
Nu nog steeds. Hoezeer je je ook verschuilt achter je stoere moderator positie. Je bent een fake, Henkie.

debutler

Berichtdoor debutler » 14 nov 2005 01:33

Corine schreef:
debutler schreef:
henkie schreef:

Ik heb geen overwicht Henkie, dat zie je, jullie gaan gewoon door.

Overgewicht wel, dus als jullie niet ophouden dan kom ik bij jullie even een verpletterende indruk maken. Grrr.

On topic, nu echt?

Sorry :oops:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 14 nov 2005 03:49

Henk, Butler, doe eens lief tegen elkaar :|

(Henk, ff seri, ben jij écht van een forum gefl*kkerd? Terwijl je híer mod bent? toch wel een spectaculair gegeven...)

Maar zullen we weer even verdergaan met ópen discussiëren, terwijl we de ander niet uitmaken voor mietje of houder van eindeloze monologen? En als iemand niet zonder persoonlijke wrok kan discussiëren kan hij of zij zich beter buiten de discussie houden 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 nov 2005 03:51

henkie schreef:

Hm, het is idd man tegen man, maar of je het ook discussieren kunt noemen.. :roll: Dit valt me van ons aller oppermod toch een groot weinigje tegen, jij zou beter moeten weten dan op zo'n manier ruzie te maken en op de persoon te spelen ipv fatsoenlijk te argumenteren. (En ja, dat geldt natuurlijk ook voor debutler, maar die is geen mod)

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 14 nov 2005 07:38

Twee keer met naar House meegeweest, ook naar een relatief lieve party als "Sensation White", toch zijn ook op dat soort parties behoorlijk foute teksten te horen van de DJ's. zijn mensen bereid om half naakt naar binnen te gaan (ik was toch blij met mijn jas). Het is leegte alom.

We zijn te ongenuanceerd. Misschien, maar ik zie daar mensen die spotten met de Heere, die genieten van goede teksten over Satan, mensen die zichzelf de vernieling in helpen daarbij. Mensen die verloren gaan zonder de Heere. Cultuur of niet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 14 nov 2005 09:06

ik vindt het argument of de Heere wel gediend wordt of dat er mensen bekeerd worden in een discotheek totaal de plank mis slaan. In de supermarkt, restaurant of trein wordt de Heere ook niet gedient en komen er ook geen mensen tot bekering en daar mag je wel gewoon aan deelnemen....

Dus vindt ik dat ik ook feestje mag vieren in een discotheek.

Ik zie het verschil niet....

omega schreef:Ik heb mijn posting nog eens goed terug gelezen, maar ik zie nergens het woord misbruik in combinatie met jouw naam. Maar het kan natuurlijk zijn dat je je aangesproken voelt. Dat is natuurlijk niet verkeerd.

omega schreef:Ik heb daar ook van genoten. Maar heb ik daar de Heere mee gediend? Ben ik daarmee een voorbeeld voor anderen geweest? Ik heb jarenlang geprobeerd mijn geweten te sussen met dezelfde argumenten als die ik hier lees, maar ik schaam me nu nog steeds als ik daar aan terug denk. Echt, het is onmogelijk om twee heren te dienen. Ik hoop dat je dat zelf ook zult ontdekken.

hieruit concludeer ik dat je vindt dat wat voor jou geldt ook voor mij geldt. Je vergeet alleen dat God mensen verschillend geschapen heeft. Dat God jou daar niet wil hebben omdat je daar het idee hebt dat je twee heren dient, betekent niet automatisch dat dat voor mij ook geldt.
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 14 nov 2005 10:08

Omega schreef:
Er zijn een heleboel mooi dingen te vinden in de uitgaans scene. Je kan niet alles op een hoop vegen en zeggen dat het slecht is....

Ik vrees dat het toch een zoeken is om de genoegens van jezelf te bevredigen met niet Gods eer als doel. Ik ken die uitgaangswereld ook. Daar gebeuren de meest walgelijke dingen. Ik geloof er dus niets van dat het mogelijk is om zowel God als de Satan te dienen. Het is of de Eén of de ander. Het christelijk geloof is radicaal. De wijze waarop Grimbergen en De Jong dat gisteravond verwoordden sprak mij enorm aan. Dat alles zonder een belerend vingertje. Geweldig. Om jaloers op te worden!

woei, een paar dagen niet op het forum, anyway. Ook scape was er afgelopen donderdag. Ik heb zo mijn gedachten over hetgaan daar gezegd werd, maar die laat ik voor mij. De jongerenavond is op andere punten (open gesprek over geloof / getuigen) erg belangirjk.

In de discussie die nu gevoerd wordt vindt ik een ander punt belangrijk. Cultuur is namelijk een reflectie van de bezieling van een gemeenschap. De wortels en religie zijn van wezenlijk belang voor de plaats die bezieling inneemt in die cultuur. Deze bezieling zou de grondslag moeten zijn in de vormen waarin cultuur tot uiting komt, niet andersom.

Er wordt nu een discussie gevoerd over een uiting / vorm, nl housemuziek. Josti neemt het iets breder en spreekt over electronische muziek. M.i. is dit terecht. Electronische muziek is breder en betekend veel meer dan het extreem van de hardcore-cultuur. We moeten dus eigenlijk een gesprek voeren hoe wij invloed hebben op de electronische muziek. Hoe kunnen wij Christenen hier een plaats in hebben.
Ik vraag mij af welke reflectie dit op de uitgaanscultuur (in breedste zin) zou hebben. Maar goed, wat ik hier verder schrijf gaat eigenlijk over alle vormen waarin de cultuur tot uiting komt.

Er liep hier op het forum ook al een discussie over uitingsvormen van bevindelijke cultuur. Deze discussie loopt een beetje dood. Zien wij refo's daar niets in? Of nemen wij geen veratnwoording hiervoor? Of zijn de talenten om dit vorm te geven ondergewaardeerd in onze zuil? Geven wij support aan de denkers, dichters, muzikanten, docenten, producers, architecten, filmers en designers vanuit onze achterban? Allemaal vragen.

Cultuur mag niet onderschat worden. Blijven wij christenen het vormen van cultuur overlaten aan de commercie? Geven wij onze jongeren de 'gave van onderscheid' mee in hun opleiding? Zien wij de aanknopingspunten in onze cultuur die wel verwant zijn? Laten wij anderen nog steeds alleen staan als zij het wel aandurven om hedendaagse cultuur vorm te geven. Leidend te zijn, invloed te hebben en bezieling te geven aan Nederland!

pfft, dit wil ik in ieder geval kwijt . . . het gaat om je buurman, niet om mijn genoegens te bevredigen. Het gaat om God, Hij geeft ons allen talenten die gebruikt moeten worden ten behoeve van de gehele gemeenschap, niet alleen onze zuil. Dit is het stuk van de algemene genade, en dat is niet minder belangrijk dan de bijzondere of verlossende genade, het is genade.

vrede, Scape

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 nov 2005 11:17

Ik lees ook geregeld dat je als christenen daar niet of wel kunt komen. Maar er zijn vele soorten christenen. mensen die bzeggen dat ze christen zijn en daar van gasat de ene wel naar houseparty's de volgende gaat dagelijks in het zwart. Dan al die mensen die daar nog tussen zitten. Daarnaast nog 1 speciale groep christenen:Gods kinderen!

Wat mij verbaasd is het volgende:

Ik mag zeker weten dat God in mij woont. Hij is mijn alles, mijn toeverlaat. Naar een houseparty??? nee, of om te evangeliseren.
Hoe kan je, als je zeker mag weten dat je een kind van God bent op een houseparty mee staan feesten??
Wat is het doel van je leven?

De mijne is God grootmaken!
Iedereen duidelijk maken dat met God leven een veel grotere kick geeft dan een houseparty! Daarbij krijg je van God geen kater :wink:
Ik wou dat ik iedereen is kon laten mee maken hoe het is als God in je woont. Kan je wel verzekeren: Je wilt nooit meer zonder God verder.

Waarom ik dan niet naar een houseparty ga? omdat ik daar niet rustig in mijn Bijbel kan lezen en zie dat alles is gericht op vermaak van de wereld en niet tot het groot maken van God.
Bidden kan ik overal dus dat zou ik zelfs daar kunnen. Maar stel je is in de Jezus terug komt... Ik zou er niet over willen peinzen dat ik dan precies op een housepart ben. Staat er in de Bijbel niet dat we Hem elk moment moeten verwachten?
Leef daar dan ook naar.

Weet je niet of je een kind van God mag zijn ?
Zoek eerst het koningkrijk van God!!! Daar begint het mee.
Je kan niet en God en de wereld dienen. Straks als je sterft dan is het ook de hel of de hemel en niet een tussen station.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 14 nov 2005 11:53

Gerdien B. schreef:Ik mag zeker weten dat God in mij woont. Hij is mijn alles, mijn toeverlaat. Naar een houseparty??? nee, of om te evangeliseren.
Hoe kan je, als je zeker mag weten dat je een kind van God bent op een houseparty mee staan feesten??

hoe kom je erbij dat het niet mag? Omdat God daar niet geeerd wordt en omdat je daar alleen voor je eigen geneugten komt? Als dat zo is dan mag je alleen maar in de kerk komen en niets dan kerkliederen zingen. Dan mag je ook niet naar de supermarkt, restaurant of wat dan ook.....

Gerdien schreef:De mijne is God grootmaken!
Iedereen duidelijk maken dat met God leven een veel grotere kick geeft dan een houseparty! Daarbij krijg je van God geen kater :wink:
Ik wou dat ik iedereen is kon laten mee maken hoe het is als God in je woont. Kan je wel verzekeren: Je wilt nooit meer zonder God verder.

helemaal mee eens. maar dat zegt verder niets over een houseparty. God geeft ook een grotere kick dan een boterham met hagelslag.... dat betekent niet dat het daarom fout is om van te genieten.

Gerdien B schreef:Waarom ik dan niet naar een houseparty ga? omdat ik daar niet rustig in mijn Bijbel kan lezen en zie dat alles is gericht op vermaak van de wereld en niet tot het groot maken van God.
Bidden kan ik overal dus dat zou ik zelfs daar kunnen. Maar stel je is in de Jezus terug komt... Ik zou er niet over willen peinzen dat ik dan precies op een housepart ben. Staat er in de Bijbel niet dat we Hem elk moment moeten verwachten?
Leef daar dan ook naar.

En waarom precies zou je daar niet gevonden willen worden? Zou de Heere Jezus je dan veroordelen? Je houdt toch van Hem? Ik denk dat Hij naar je hart kijkt en waar je mee bezig bent, niet waar je bent. Als je bezig bent je te bezatten dan lijkt het me niet prettig om daar gevonden te worden. Ben je echter bezig met het genieten van de muziek en creativiteit die God ons gegeven heeft dan lijkt me daar niets mis mee...
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

Terug naar “Archief”