alexander91 schreef:Nu komt de aap uit de mauw...
1) Aha, dus toch je eigen interpretatie. En blijkbaar een foute interpretatie, wat ook je interpretatie voor de waarheid uit de Bijbel minder onfeilbaar maakt.
2) Ok, nu komt het "beroep op een autoriteit"-argument. Niet een erg sterke, en gezien het slappe eerste argument komt het nu wat lachwekkend over. Als Ouweneel het aanraakt dan moet het wel goed zijn? Kennis van zaken moet voortkomen uit wat je inhoudelijk zegt, en niet uit een opsomming van wat je allemaal bereikt hebt... Het vermelden van het laatste is in mijn ogen vaak eerder verdacht. Waarheid wordt niet bepaald door hoeveel tijd en moeite je ergens in steekt...
3) Het komt als roepen over bij mij , ook deze reactie weer. Of misschien wel overschreeuwen...
4) Nee, je beantwoord niet andermans standpunten; je interpreteert ze eerst, drukt ze (m.i. verkeerd) in eigen woorden uit, en reageert dan op je eigen interpretatie van andermans standpunten.
5) Als jij geen standpunten aan mij toeschrijft die ik niet heb, zal ik ook mijn aannames niet uiten. Ik ben een mens, en denk ook wat verder na over de achterliggende redenen voor waarom je mijn standpunt verkeerd neerzet. Je kunt ook eerst vragen naar het standpunt voor je het zelf invult...
1. Die aap was er lang uit hoor poppie
Iedereen heeft eigen interpretaties, dat is al een poosje bekent. Toch
2. Die fout maak je wel meer, het is geen
argument, maar een
feit en mededeling.
Als je het verschil niet kent wil ik het wel nader uitleggen, ik hoor het wel.
Wat ik er mee zeggen wilde is dat Ouweneel altijd de visies die hij kent meeneemt in zijn uitleg, en daar hoort zeker de gereformeerde reformatorische bij.
3. Je zit er wel meer naast.
4. Niet iedereen gebruikt jouw tactiek.
5. Verrassing: ik ben ook een mens. En verder moet je eerst maar eens concreet worden.
Als ik je verkeerd begrepen heb kun je dat op een normale manier zeggen, net zoals je normaal kunt vragen wat ik bedoel als je mij niet begrijpt.
(je was toch zo voor naastenliefde enzo

)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)