Verliefd - Verloofd - Getrouwd - Termijnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 aug 2008 12:49

Sabra schreef:
bloempie schreef:Ik ken ook veel meer starters die zogenaamd een hypotheek hebben op twee salarissen, maar het op één salaris doen.

Je zult toch echt bij het afsluiten van een hypotheek je gezamenlijke inkomen kenbaar moeten maken.

Nee hoor, wij hebben dat toen we de hypotheek namen niet gedaan. Toen had ik wel gewoon nog een bijbaantje, maar dat hebben we er niet in betrokken of benoemd.
Met twee lonen krijg je sowieso al wel meer hypotheek, al verdient de ‚‚n nog zo weinig, omdat je dan gespreide risicodekking hebt ofzoiets. En met spaargeld krijg je weer meer (je krijgt meestal meer erbovenop dan je spaargeld is), omdat dat ook weer minder risico's geeft. Maar als je wilt mag je echt wel 1 loon doorgeven hoor. Al krijg je dan meestal wel een stuk minder.
Het verschilt ook enorm met welke bank je in zee gaat. De Rabo was hier niks, we kregen volgens mij op 1 loon amper 140.000, nu hebben we toch echt op 1 loon een iets prijziger huis. (wel met deels spaargeld, maar toch kregen we op 1 loon echt wel meer hypotheek bij de bank waar we nu zitten (vraag me niet welke, dat weet ik niet :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 aug 2008 12:52

tante-tortel: het lijkt me toch wel handig om eerst een huis te zoeken voor je kinderen krijgt. Je moet toch ergens wonen. Of zou jij dan liever gaan huren, terwijl dat vaak evenveel kost als kopen, omdat je die hypotheek toevallig niet op een salaris kan krijgen? Het is ook maar een momentopname waar ze naar kijken.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 29 aug 2008 14:12

Ik denk dat mijn verwachtigen anders zijn dan de meeste jongelui van tegenwordig.
Wij woonden op een bovenwoning met twee slaapkamers. En hebben echt ons geen zorgen gemaakt waar wij onze kinderen (als God ons die wilde geven) zouden moeten laten. Voor ons gold en geld nog steeds: wees in geen ding bezorgt, zie op de lelyen des velds......enz
Als ik bedenk ik hoe een klein huis wij met onze ouders hebben gewoont, dan kan ik niet anders zeggen dan: er gaan veel makke schapen in een hok.
Dus nee, ik zou niet eerst een huis regelen met voldoende slaapkamers om kinderen kwijt te kunnen.
Wij hebben ook gewoon gehuurd tot voor 1987 en toen waren we inmiddels 10 jaar getrouwd.
We staan nu trouwens ook weer ingeschreven bij een woningbouwvereniging om in de nabije toekomst weer gewoon te gaan huren.
Geeft minder kopzorg en het onderhoud wordt door de verhuurder gedaan. Lekker makkelijk voor als ouder wordt. :mrgreen:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 29 aug 2008 15:57

Eerlijk gezegd snap ik wel aardig waarom mensen tegenwoordig niet meer in een appartement willen wonen. Hier in de buurt is de Vereniging van Eigenaren vaak rond de 150-200 euro. Echt belachelijk veel.

Wij moeten wel een hypotheek op 1 loon zetten aangezien ik nog student ben zonder werk. Het is allemaal mogelijk, maar je moet wel creatief en veilig er mee omgaan. Dus een huis/appartement van 180.000 zal er voor ons zeker niet inzitten, ook al zouden wij daarvan een hypotheek kunnen afsluiten.

Wat trouwens bij ons bij de hypotheker verteld was, was dat als je een auto van de zaak hebt, dat je daarvoor zelfs een hogere hypotheek kan afsluiten. Geen idee hoe het precies zit. Misschien dat iemand dat hier weet?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 aug 2008 17:01

kirsten schreef:Eerlijk gezegd snap ik wel aardig waarom mensen tegenwoordig niet meer in een appartement willen wonen. Hier in de buurt is de Vereniging van Eigenaren vaak rond de 150-200 euro. Echt belachelijk veel.

Volgens mij zijn de serviceskosten voor de VvE meestal rond de 1 euro per vierkante meter. Wij betalen 86 euro voor een appartement van 82 m^2. Dan heb je een opstalverzekering, onderhoud van het hele gebouwencomplex, schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimte, onderhoud van de lift, al dat soort dingen. Als je een rijtjeshuis hebt ben je vast ook flink wat geld kwijt aan onderhoud van het huis en de tuin, vergis je daarin dus niet.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 29 aug 2008 17:12

Lalage schreef:
kirsten schreef:Eerlijk gezegd snap ik wel aardig waarom mensen tegenwoordig niet meer in een appartement willen wonen. Hier in de buurt is de Vereniging van Eigenaren vaak rond de 150-200 euro. Echt belachelijk veel.

Volgens mij zijn de serviceskosten voor de VvE meestal rond de 1 euro per vierkante meter. Wij betalen 86 euro voor een appartement van 82 m^2. Dan heb je een opstalverzekering, onderhoud van het hele gebouwencomplex, schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimte, onderhoud van de lift, al dat soort dingen. Als je een rijtjeshuis hebt ben je vast ook flink wat geld kwijt aan onderhoud van het huis en de tuin, vergis je daarin dus niet.

Als je een appartement hebt hoef je toch geen opstalverzekering af te sluiten? Dat zit toch bij de servicekosten in? Tenminste, dat was bij mij ook zo en ik heb op een assurantiekantoor gewerkt en daar sloten we voor appartementen ook geen opstalverzekeringen af. Dat moet alleen bij woonhuizen.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 29 aug 2008 17:16

Lalage schreef:

Uiteraard. 86 euro vind ik wel meevallen voor een huis van 82 m2, maar nu heb ik het over huizen van 60-80 m2 en om daar 200 euro voor te betalen, vind ik eerlijk gezegd best veel (vooral omdat het vaak gaat van een relatief goedkope woning).

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 aug 2008 17:42

Ansje schreef:
Lalage schreef:

Als je een appartement hebt hoef je toch geen opstalverzekering af te sluiten? Dat zit toch bij de servicekosten in? Tenminste, dat was bij mij ook zo en ik heb op een assurantiekantoor gewerkt en daar sloten we voor appartementen ook geen opstalverzekeringen af. Dat moet alleen bij woonhuizen.

Dat zeg ik toch ook, dat dat er allemaal bij in zit ;)

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 29 aug 2008 17:57

Owja...haha...te snel gelezen denk ik :oops: :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 29 aug 2008 20:18

Wij moeten wel een hypotheek op 1 loon zetten aangezien ik nog student ben zonder werk. Het is allemaal mogelijk, maar je moet wel creatief en veilig er mee omgaan. Dus een huis/appartement van 180.000 zal er voor ons zeker niet inzitten, ook al zouden wij daarvan een hypotheek kunnen afsluiten.

Wat trouwens bij ons bij de hypotheker verteld was, was dat als je een auto van de zaak hebt, dat je daarvoor zelfs een hogere hypotheek kan afsluiten. Geen idee hoe het precies zit. Misschien dat iemand dat hier weet?

Het enige dat ik bedenken kan, is dat je een deel van de waarde van de auto bij je inkomen moet optellen (bijtelling). Volgens mij is dit alleen voor de belastingdienst en kun je niet echt veel meer hypotheek krijgen over de bijtelling van je auto. Tenzij je natuurlijk een ontzettend dure auto rijdt........ Stel je rijdt in een auto van € 30.000,--. De bijtelling is 25%, dus je kunt € 7.500,-- bij je bruto-jaarsalaris optellen.........

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 29 aug 2008 23:11

Nou ik ben vanavond dus verloofd. Tijd tussen verkering en verloofd is bij mij dus 2 jaar en bijna 3 maanden 8)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 29 aug 2008 23:18

Gefeliciteerd!
Afbeelding

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 30 aug 2008 07:03

Gefeliciteerd.

Wij betalen voor 100 vierkante meter aan VVe € 155,00.
En als ze er nu iets goeds mee deden?
Maar we dwalen wel erg af.

Wij zijn verloofd na 10 maanden verkering en getrouwd na 19 maanden verkering.
Mijn man was toen we trouwden 27 en ik 22.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 30 aug 2008 07:10

Ik heb 5 jaar een relatie gehad voordat we zonder te verloven gingen trouwen toen we beiden 27 waren.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 aug 2008 08:11

sinds 27 maart 2007 verkering en gaan in januari 2009 trouwen (hij is dan 31 en ik 25)

Terug naar “Archief”