Wat is de definitie van volmaakt zijn? Dat je alles weet?
Ik denk eigenlijk meer aan zonder zonden zijn. Want zonder zonden ben je volmaakt

Ik denk dat daar best wel iets als werk zal zijn, hoewel ik het niet net zekerheid kan zeggen Maar is werk niet tot eer van God? Of school? En zo ja, ligt dat aan het werk of aan school? Of aan hoe we er mee omgaan? Zouden we in dit leven naar school kunnen gaan of werken, en dat tot eer van God doen? Geven we God niet juist de eer als we onze talenten inzetten, ons ontwikkelen, dingen leren en vooral, in het dagelijks leven Zijn liefde uitstralen naar en doorgeven aan anderen?
Als er werk is, gaan er toch ook verschillen bestaan tussen mensen? Als de een "beter" werk vidn dan de ander, krijg je toch weer dat status idee van de aarde. Natuurlijk kun je werk doen tot eer van God en dus heb je wel gelijk dat er werk zou kunnen zijn in de hemel. Ik weet het verder ook niet omdat ik er nog nooit ben geweest, maar toch kijk ik er wel naar uit. Ben best wel benieuwd hoe het daar is

Kijk en hier ga je de fout in. Je gaat heel menselijk dit benaderen. Je zegt: Ik geloof niet dat er herkenning is want dat doet je aan aardse dingen denken. Maar dat is absoluut geen argument. Want zou God zo groot kunnen zijn, zou die vergeving zo echt kunnen zijn, dat we daar elkaar herkennen maar die negatieve herinneringen totaal verdwenen zijn?
Je hebt hier idd gelijk in. Gods macht gaat zo ver dat die negatieve herinneringen wel kunnen verdwijnen. Maar toch vraag ik me nog steeds af wat dan het nut is van herkenning in de hemel. Natuurlijk denk je nu, zou fijn zijn om je geliefden daar weer terug te zien. Maar als een geliefde niet in de hemel is, mis je die dan? Of ben je die dan opeens helemaal vergeten?
Daarnaast valt het me op wat een ontzettend vertekend beeld je hebt van Gods eer. Mag je in de hemel niet van anderen houden omdat het dan niet om Gods eer zou gaan?
Ik heb niet gezegd dat je niet van mensen mag houden. Ik denk juist dat dat een plicht is. Je dient daar ook met elkaar de Heere en dus zal er een goede band moeten zijn. Maar die zal daar niet zo ver kunnen gaan dat je meer van je naasten houdt dan van God. Want het eerste gebod is toch ook, heb God lief boven alles. Dat sluit niet uit dat je niet van je naasten mag houden natuurlijk

Ik begin steeds meer nieuwsgierig te worden naar hoe jij de nieuwe hemel en aarde je voorstelt. Als een eeuwigdurende kerkdienst?
hehe

Maar eerlijk gezegd kan ik me nog niet echt goed voorstellen hoe het er daar uit zal zien. Er is in feite ook te weinig informatie om te weten hoe het er daar precies uit zal zien. Hetgene wat we zeker weten is dat er nooit meer verdriet, pijn, angst, moeite etc. zal zijn, en dat maakt het voor mij al aantrekkelijk genoeg.
Je kan werken tot Gods eer, van je naaste houden tot Gods eer, muziek maken tot Gods eer, genieten van het ontdekken van nieuwe dingen tot Gods eer etcetera.
Ben ik het helemaal met je eens! Het probleem is alleen dat ieder mens dit anders ziet. De een vind het alleen goed om God met psalmen te prijzen, de ander doet dit weer met stevige rock muziek. En wie zal zeggen welke manier goed is?
De rijke man herkent Lazarus als Lazarus in de hemel is en de rijke man in de hel.
Dit is een gelijkenis, dus ik ben er niet zeker van of je hiermee kunt bewijzen dat er herkenning is in de hemel.
En als sadduceen Jezus vragen hoe het gaat als iemand die 7 mannen heeft gehad die alleen vroegtijdig overleden, in de hemel komt, met welke man ze dan zal leven. Jezus antwoordt niet met: Daar herken je elkaar niet maar zegt: In de hemel wordt niet gehuwd en niet ten huwelijk genomen. Blijkbaar is er dus wel herkenning maar leidt dat niet tot problemen.
als er staat dat er niet gehuwd en niet ten huwelijk genomen word, geeft dat nog niet persee aan dat er herkenning is in de hemel. Ik vond het al een moeilijk punt, maar ben er nu wel achter gekomen dat er voor allebei wat te zeggen valt. Ik kan niets met zekerheid zeggen omdat ik er gewoonweg niet ben geweest. Daarom vind ik het ook moeilijk om er wat over te zeggen want het zijn allemaal gedachtes die misschien geeneens kloppen met de werkelijkheid. Ik denk dat we maar gewoon af moeten wachten