Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jan 2009 10:40

Even een vraagje aan werkende ouders:

Het ziet er naar uit dat ik zal moeten werken.. het kan zo niet langer :cry:

Maar mijn vraag is: hoe doen jullie het als jullie kinderen ziek zijn en je moet dus allebei werken..

Milan en Matteo zijn eigenlijk best regelmatig ziek...dus ja altijd vrij nemen gaat ook niet... Ik heb geen goede oppas hier in de buurt...

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 07 jan 2009 10:43

Mijn moeder werkt ook en als mn zusjes ziek zijn, dan gaan ze naar familie.. als ze zegmaar 'van tevoren al ziek zijn', brengt mn moeder ze voordat ze gaat werken bij iemand langs en liggen ze daar een dagje op de bank :wink: Worden ze ziek terwijl ze op school zijn, dan probeert ze iemand uit de kerk te vinden die ze even ophaalt en probeert ze wat sneller naar huis te komen door bijv. werk mee te nemen. Voordeel is wel dat ze dagen maakt van half 9 - 4 uur, dus niet heel lang.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 jan 2009 10:45

Je kunt een gastouderbureau proberen.
Veel oppasgezinnen vinden het niet erg als je het kind ziek bij ze brengt.
Ik weet, dat is echt een lastige keuze. Want je wilt dan het liefst zelf thuis zijn. Maar ik vind, dat wanneer je kiest voor werken, je niet kunt maken t.o. van baas en collegea dat je steeds vrij neemt voor zulke dingen.

Ikzelf had toen ik zwanger geen moeite met het idee Anna Sofie weg te moeten brengen. Maar nu madam er is zie ik er tendele tegenop om te gaan werken. (over 4 weken). Ik heb eigenlijk wel veel zin in het werk zelf, maar haar wegbrengen vind ik minder. Ze gaan 1 dag naar mijn schoonmoeder, dus daar breng ik haar met plezier heen. Maar 1,5 dag naar gastouder, en we weten niet niet wie... En dat geeft beetje rotgevoel.

TJ: Kan je man niet 4 keer 9 of 10 uur weken bv. Dan heeft hij 1 dag in de week vrij. Dat scheelt al weer. Jammergenoeg kan mijn man dat niet, anders zou het ideaal zijn. Vind het belachelijk hoor dat het niet kan. Want hij werkt wel vanuit huis 's avonds of in het weekend als hij moet overwerken. Maar dan 1 dag in week voor vast, dat vinden ze niet goed. Want volgens de manager wil iedereen het dan.
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jan 2009 10:50

ik denk niet dat dat kan...

gastouderschap begin ik liever niet aan omdat het onzeker is hoe het in 2010 gaat..

verder is er hier geen familie in de buurt die kan oppassen... sowieso werkt iedereen nog..

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 jan 2009 10:52

trijntjejohanna schreef:Even een vraagje aan werkende ouders:

Het ziet er naar uit dat ik zal moeten werken.. het kan zo niet langer :cry:

Maar mijn vraag is: hoe doen jullie het als jullie kinderen ziek zijn en je moet dus allebei werken..

Milan en Matteo zijn eigenlijk best regelmatig ziek...dus ja altijd vrij nemen gaat ook niet... Ik heb geen goede oppas hier in de buurt...
als ik parttime ga werken als wij kinderen mogen krijgen, blijf ik in de zorg werken maar dan avonddiensten. Als mijn man thuis is dan ga ik weg. Zo hoeven we de kids niet weg te brengen. Mijn man is het weekend altijd vrij, dus dan kan ik wel overdag gaan werken! Klinkt allemaal erg makkelijk en ik hoop ook dat het dan doorgaat. Zo niet, zien we wel weer verder. Maar nu heb ik er nog niets mee te maken.

Wat vervelend TJ dat het niet anders kan :( lijkt mij een moeilijke beslissing :(
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 07 jan 2009 10:53

trijntjejohanna schreef:ik denk niet dat dat kan...

gastouderschap begin ik liever niet aan omdat het onzeker is hoe het in 2010 gaat..

verder is er hier geen familie in de buurt die kan oppassen... sowieso werkt iedereen nog..

Vervelend Tj, kan je niet vanuit huis werken, of iets waar je je kinderen mee naar toe kan nemen :roll: hier fietst weleens een postbode met een kleine achterop ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2009 11:14

Pff, wat lastig TJ!
Ik heb erg makkelijk werk, want ik mag gewoon vrij nemen als ons kindje ziek is. Ik persoonlijk zou mijn kindje niet ziek naar de gastouder (daar zal het maximaal 2 dagen per week heen gaan) brengen. Misschien wel naar mijn moeder, maar die is er ook alleen op vrijdag in geval van nood.
Maar doordat ik geen ouderschapsverlof opneem, mag ik die verspreid opnemen, als ons kindje ziek is. Dus ik kan me dan gewoon afmelden 's ochtends, en krijg dan wel niet betaald (want mezelf ziekmelden vind ik niet eerlijk), maar ik ben wel lekker vrij. Tenminste, zo legde mijn teamleidster die zelf ook 3 kids heeft het uit. Maargoed, ouderschapsverlof is maar voor een bepaalde tijd, 2 jaar ofzo? Dus daarna moeten we verder kijken, maar dat duurt nog even.

Sterkte! En succes met het vinden van een baan!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 jan 2009 11:23

Tj:
Wat lastig voor jullie!
Maar wie denk je dat de meeste moeite zal hebben als je kinderen ziek zijn om ze dan weg te brengen?
Denk alleen jij en je man, geloof niet dat jullie jongens er een probleem van zullen maken.
Zie dat hier wel, heb regelmatig zieke oppaskinderen en die kinderen hebben het hier heel goed naar hun zin ook al hebben ze koorst, overgeven of wat dan ook, alleen de moeders vinden het vervelend dat ze moeten gaan werken terwijl hun zieke kind hier is.
Voor een gastouder of iets is het geen probleem als je een ziek kind brengt, hoort er ook bij hoor.
Het is natuurlijk anders als je kind echt doodziek is, dan is het niet meer als normaal dat je thuis blijft, maar wanneer zijn ze dat nu? meestal valt het allemaal nog wel mee.
Succes met alles!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jan 2009 11:35

Tuinfluiter schreef:Tj:
Wat lastig voor jullie!
Maar wie denk je dat de meeste moeite zal hebben als je kinderen ziek zijn om ze dan weg te brengen?
Denk alleen jij en je man, geloof niet dat jullie jongens er een probleem van zullen maken.
Zie dat hier wel, heb regelmatig zieke oppaskinderen en die kinderen hebben het hier heel goed naar hun zin ook al hebben ze koorst, overgeven of wat dan ook, alleen de moeders vinden het vervelend dat ze moeten gaan werken terwijl hun zieke kind hier is.
Voor een gastouder of iets is het geen probleem als je een ziek kind brengt, hoort er ook bij hoor.
Het is natuurlijk anders als je kind echt doodziek is, dan is het niet meer als normaal dat je thuis blijft, maar wanneer zijn ze dat nu? meestal valt het allemaal nog wel mee.
Succes met alles!!

naar het KDV mogen ze vaak niet als ze koorts hebben/ziek zijn

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 jan 2009 11:49

Tj:
Bij een gastouder of gewoon een oppas wel hoor.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jan 2009 11:52

ja maar ik wil daar niet aan beginnen... want in 2010 is het allemaal nog zo onzeker.. en dan heb je kans dat veel gastouders stoppen.. omdat je of zoveel kinderen moet.. of maar heel weinig verdient..

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 07 jan 2009 11:53

Hoe vaak zijn ze nou echt ziek dat ze echt niet kunnen? Vaak zijn ze hangerig enzo maar dan mogen ze daar gewoon komen!
Hier ook kdv, maar nog nooit thuisgebleven.. En anders de afspraak dat ik dagen om kan wisselen, misschien kun je dat regelen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2009 11:53

en toch zou ik dat niet zo snel doen, ons zieke kindje wegbrengen. Misschien als het heel klein is wel, maar niet als het besef heeft van ziek zijn.
Als ik vroeger eens een keertje buikgriep ofzo had, was de enige die dichtbij mocht zijn mijn eigen moeder. Die een beschuitje voor me maakte en een kopje thee, en een elly en rikkert bandje opzette, en een bedje op de bank maakte. Ik had niet aan een oppas moeten denken ;)
maargoed, soms moet het, en dan zal het vast wel meevallen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 jan 2009 12:33

off topique-smile Verdient een gastouder nu wel veel dan, wil het een beetje rendabel zijn dan moet je wel minstens 5 kinderen op een dag hebben, als je er echt een mooi loon van wilt hebben.

TJ:
Kun je het niet gewoon proberen een gastouder? heb zoiets met dat verhaal van in 2010 dat dit van latere zorg is, jij moet nu zo spoedig mogelijk aan het werk begrijp ik wel, tegen die tijd heb je heus wel een andere oplossing.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jan 2009 12:41

Mijn kinderen moeten altijd heel lang ergens wennen voordat ze een beetje loskomen.. dus ik wil meteen een goede opvang hebben... en niet dat ze weer moeten wisselen..

maar goed we moeten maar even zien.. ik zit nu ook te zoeken of ik ergens een baantje voor in de avond ofzo kan vinden.. dat zou helemaal ideaal zijn!

Terug naar “Archief”