Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 jun 2007 15:55

Alvast sorry want lichtelijk off topique-smile , maar vanaf het begin van dit topic loop ik te denken aan een voorval van jaren geleden. Wij waren aan het kamperen in Frankrijk en m'n ouders raakten m'n broertje nog al eens kwijt in het bos. Toen zei m'n vader op een gegeven moment: 'Ik wil je even waarschuwen, je moet nooit alleen dit bos in gaan hoor, want er wonen masturberen, en die zijn heel gevaarlijk!' We hebben hem niet meer in het bos gezien :mrgreen:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 13 jun 2007 16:05

Jantjes schreef:Tja, weet iemand waarom de islamitische vrouwen een ‘chador’ dragen?
Zie hier voor chador > http://nl.wikipedia.org/wiki/Chador
De chador maakt vrouwelijke vormen onzichtbaar.
Zou het zijn voor haarzelf of voor de man?
De seksualiteit van een man is altijd levendig! terwijl die van de vrouw sluimerend is.
Jammer dat veel vrouwen dat niet weten en dat mannen niet weten dat zij zichzelf hierin dienen te beheersen en op te voeden.

Juist, en wat heeft dit met zelfbevrediging te maken? <:)

Misschien moet je toch eensch een afspraak maken met de sexuoloog, i.p.v. te wensen dat heel vrouwelijk Nederland voor jou in een pinguingevaarte gaat lopen. -:)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 jun 2007 16:09

Jantjes schreef:De seksualiteit van een man is altijd levendig! terwijl die van de vrouw sluimerend is.[/i]

Nu, met die zin ben ik het niet zo eens. Ik denk dat vrouwen ook een levendige seksualiteit hebben! Alleen weten zij er misschien iets discreter mee om te gaan. Bovendien kun je aan ons vrouwen niet altijd meteen zien dat iets ons prikkelt, waar dat bij de man natuurlijk wel vaak het geval is (bewust of onbewust).

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 13 jun 2007 16:28

Inderdaad LauraC!

*ik had zelf geen zin meer om weer tegen zulke opmerkingen in te gaan*

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 13 jun 2007 17:12

marina87 schreef:
Juist, en wat heeft dit met zelfbevrediging te maken?

Jantjes schreef:
Jammer dat veel vrouwen dat niet weten

marina87 schreef:
Misschien moet je toch eensch een afspraak maken met de sexuoloog, i.p.v. te wensen dat heel vrouwelijk Nederland voor jou in een pinguingevaarte gaat lopen.

Waar zeg ik dat dat moet?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 jun 2007 17:56

Dus jij weet beter dan de vrouwen zelf dat zij een sluimerende seksualiteit hebben? :roll:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 13 jun 2007 21:58

slui·me·ren (onov.ww.)
1 dommelen
2 verborgen aanwezig zijn, niet actief zijn => broeien

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 jun 2007 00:02

Jantjes schreef:De seksualiteit van een man is altijd levendig! terwijl die van de vrouw sluimerend is.

Er zijn ook stellen waarbij de vrouw meer behoefte aan seks heeft dan de man.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 jun 2007 00:14

Inderdaad, alsof alleen mannen bepaalde sexuele behoeften hebben :roll: Ik vind ook dat veel mensen er nogal schijnheilig over doen, onderzoek toont aan dat vrijwel iedereen soms aan zelfbevrediging doet maar hier doen veel mensen alsof men zelf nooit die behoefte heeft. Ik vind het helemaal niet raar Idat is iets anders als goed of niet goed) dat je als vrijgezel, en ook als niet vrijgezel, soms aan zelfbevrediging doet. Ook denk ik dat er hier niemand iets aan heeft om je hierover anders voor te doen dan je bent :)

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 14 jun 2007 00:19

pfff.

dat seksuele verlangens bij de mens horen, wil niet zeggen dat dit het hoogste goed is.
dat onze niet-christelijke broeder of zuster seks als het hoogste genot ziet, kan ik begrijpen. maar dat christenen zich zorgen maken over de kwaliteit van hun seks(leven) vind ik, en dat is een persoonlijke mening, erg afleiden van de hoofdzaak.
Nou zeg ik niet dat seks iets onbelangrijks is! absoluut niet! maar de kwaliteit daarvan is wel onbelangrijk. het gaat bij seks niet om het genot, het orgasme, bevrediging, maar het gaat om liefde, om jezelf geven aan de ander. daar heb je geen kwaliteit voor nodig, alleen elkaar maar.

wat is het mooi als een man en een vrouw samen bij het bed op de knieen God aanbidden om daarna volledig tot Zijn eer seks hebben?

en nu ik dit schrijf besef ik pas hoe banaal dit klinkt, maar toch is het zo bedoelt.

bah. dan klinkt "gemeenschap" nog beter.

terug naar zelfbevrediging, ik vind het erg moeilijk om daar een uitspraak over te doen, maar een ding is zeker, je eigen genot is bijna nooit tot eer van God, maar de eer van God moet je genot zijn!
Jezus zegt, zelfs de gedachte aan overspel is overspel. en zelfbevrediging zonder "stimulerende fantasieën" is als tennissen in je eentje. dus, is zelfbevrediging vaak gepaard met overspelige gedachten, of gedachten op lust gericht. En mijn mening is, dat seks gegeven is om aan een ander te geven.

nou ja een warrig verhaal, het komt er op neer dat ik denk dat het niet goed is om jezelf (stelselmatig) te bevredigen. maar als ik de mogelijkheid had om het te laten, deed ik het, al is het maar voor de zekerheid, om me te bewaren voor de zonden.

ps, ik ga niet meer reageren op dit bericht, dus een vraag aan mij ztellen heeft geen nut, dan per pb.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 jun 2007 00:31

Mwa, waarom is streven naar kwalitatief goede seks in een relatie verkeerd? Ik denk dat een slecht seksleven invloed heeft op je relatie, net zoals een slechte geestelijke relatie een slechte invloed heeft op je lichamelijke relatie, dat is denk ik gewoon een wisselwerking.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2007 00:41

DesertRose schreef:Nou zeg ik niet dat seks iets onbelangrijks is! absoluut niet! maar de kwaliteit daarvan is wel onbelangrijk. het gaat bij seks niet om het genot, het orgasme, bevrediging, maar het gaat om liefde, om jezelf geven aan de ander. daar heb je geen kwaliteit voor nodig, alleen elkaar maar.

Kwaliteit is juist het belangrijkste, belangrijker dan bijvoorbeeld kwantiteit. Alleen is kwaliteit natuurlijk veel meer dan alleen maar het orgasme, dat heeft alles te maken met de mate waarin je ook geestelijk één wordt. De grap is wel weer dat dat eerder gebeurt als de 'fysieke' kwaliteit er ook is.

Ik las ooit dat seks als het kwalitatief goed is voor 10% van invloed is op je totale relatie, en als het niet goed is voor 90%. Ik denk dat daar best wel wat in zit.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 14 jun 2007 01:41

Mij is altijd geleerd (ik las het hier al eerder) dat zelfbevrediging haast onmogelijk is zonder fantasieen. Naar mijn idee is het daarom niet zoals het hoort.

En seks is zeker wel belangrijk (ook gewoon een behoefte), ik kan me de behoefte tot masturbatie wel voorstellen voor mensen die allen zijn of alleen zijn komen te staan.
A smile costs nothing, but gives much

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 jun 2007 07:25

LauraC schreef:Alvast sorry want lichtelijk off topique-smile , maar vanaf het begin van dit topic loop ik te denken aan een voorval van jaren geleden. Wij waren aan het kamperen in Frankrijk en m'n ouders raakten m'n broertje nog al eens kwijt in het bos. Toen zei m'n vader op een gegeven moment: 'Ik wil je even waarschuwen, je moet nooit alleen dit bos in gaan hoor, want er wonen masturberen, en die zijn heel gevaarlijk!' We hebben hem niet meer in het bos gezien :mrgreen:

hysterisch-smile

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 jun 2007 07:26

DesertRose schreef:wat is het mooi als een man en een vrouw samen bij het bed op de knieen God aanbidden om daarna volledig tot Zijn eer seks hebben?

en nu ik dit schrijf besef ik pas hoe banaal dit klinkt, maar toch is het zo bedoelt.

bah. dan klinkt "gemeenschap" nog beter.

Waarom nou weer 'bah'? Dit geeft mijns inziens aan dat veel mensen in een kramp leven als het om seks gaat. Zelfs het woord vind men 'bah'.

Terug naar “Archief”