jamillah schreef:En dit?
Ook, niks. Laten we on-topic gaan

Moderator: Moderafo's
Jo'tje schreef:Weet je wat ook goede relatietesten zijn? Weekenden met elkaar doorbrengen, samen op vakantie, etc. Daar hoef je echt niet voor samen te wonen.
Ik moet zeggen dat ik ook niet voor dat supersnelle trouwen ben, maar je mag toch op den duur ook wel een béétje het vertrouwen hebben dat het gewoon goed zit. En ook keihard vechten als het niet zo goed gaat.Niet weglopen voor je problemen. Dat is iets waar het nogal eens aan ontbreekt geloof ik tegenwoordig.
Jo'tje schreef:Hoe zeker wil je zijn voor je gaat trouwen? Het kan altijd stuk lopen. Dat vind ik niet pleiten voor samenwonen in ieder geval
Als je al vrij lang samengewoond hebt, brengt uit elkaar gaan net zo veel gedoe met zich mee. Zeker als je geen samenlevingscontract hebt opgesteld en je moet gaan uitzoeken wie waar recht op heeft (inboedel, huis: in geval van 'n huurhuis: wie mag er blijven wonen), etc. En emotioneel is het niet minder heftig om 'in de steek gelaten te worden' na een periode van samenleven zonder boterbriefje dan dat het is mét boterbriefje...Atheist1984 schreef:Heb je enig idee hoeveel geld scheiden wel niet kost, en alle ellende die het met zich mee brengt.
Jo'tje schreef:Die sprong is net zo diep wanneer je gaat samenwonen.
Gerdien B. schreef:André schreef:Misschien is het een idee om precies de antwoorden te geven die men niet verwacht?Gerdien B. schreef:Ik kan mij soms rot ergeren aan al die bemoeiende mensen met onze relatie.
ik kan je verzekeren: je wordt er handig in om antwoorden te geven dat je niet liegt maar ze wel de mond snoert. maar dan nog... het is enorm irritant
Atheist1984 schreef:Jo'tje schreef:Die sprong is net zo diep wanneer je gaat samenwonen.
Ja das waar. Alleen als je er achter komt dat het toch niks is kom je wat makkelijker van elkaar af dan als je getrouwd bent. Scheiden is niet echt goedkoop geloof ik. Die advocaten leven heust niet van lucht. Uit elkaar gaan blijft rot, ook al ben je nou getrouwd of niet.
Jo'tje schreef:Hoe zeker wil je zijn voor je gaat trouwen? Het kan altijd stuk lopen. Dat vind ik niet pleiten voor samenwonen in ieder geval
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten