grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 13:49

jamillah schreef:En dit? 8)

Ook, niks. Laten we on-topic gaan :)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 17 sep 2007 13:50

Atheist1984 schreef:
jamillah schreef:En dit? 8)

Ook, niks. Laten we on-topic gaan :)

En blijven :mrgreen:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 sep 2007 17:06

Weet je wat ook goede relatietesten zijn? Weekenden met elkaar doorbrengen, samen op vakantie, etc.
Daar hoef je echt niet voor samen te wonen.

Ik moet zeggen dat ik ook niet voor dat supersnelle trouwen ben, maar je mag toch op den duur ook wel een béétje het vertrouwen hebben dat het gewoon goed zit. En ook keihard vechten als het niet zo goed gaat. Niet weglopen voor je problemen. Dat is iets waar het nogal eens aan ontbreekt geloof ik tegenwoordig.
pobody's nerfect

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 sep 2007 17:22

Inderdaad...
Mensen willen graag alles perfect hebben. Iets wat niet meer optimaal funcioneert wordt weggedaan, zo ook met relaties lijkt wel....

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 sep 2007 17:27

Wat je ook vaak ziet is dat stellen zich gaan vergelijken met anderen.
En als er íets is wat je niet moet doen..!
Je moet samen bepaalde keuzes maken. Ook qua opvoeding, waar je je vrije tijd aan besteedt etc. Dat kan zo verschillend uitpakken.
Daar komt nog bij dat hoe anderen er op een verjaardag uitzien lang niet altijd overeenkomt met hoe het werkelijk gaat.
pobody's nerfect

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 18:11

Jo'tje schreef:Weet je wat ook goede relatietesten zijn? Weekenden met elkaar doorbrengen, samen op vakantie, etc. Daar hoef je echt niet voor samen te wonen.

Samen wonen is toch net wel effe wat anders hoor. Een vakantie duurd meestal niet zo lang, samen wonen (hopelijk) wel. Vakantie is vaak meer lang leven de lol en als je samen woont is dat toch wel wat minder.

Ik moet zeggen dat ik ook niet voor dat supersnelle trouwen ben, maar je mag toch op den duur ook wel een béétje het vertrouwen hebben dat het gewoon goed zit. En ook keihard vechten als het niet zo goed gaat.Niet weglopen voor je problemen. Dat is iets waar het nogal eens aan ontbreekt geloof ik tegenwoordig.

Tot dat je er achter komt dat het gewoon niks word. Dat kan natuurlijk ook gebeuren. Wat bij sommige mensen ook al gebeurd tijdens de vakantie ;)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 sep 2007 18:19

Hoe zeker wil je zijn voor je gaat trouwen? Het kan altijd stuk lopen. Dat vind ik niet pleiten voor samenwonen in ieder geval ;)
pobody's nerfect

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 18:21

Jo'tje schreef:Hoe zeker wil je zijn voor je gaat trouwen? Het kan altijd stuk lopen. Dat vind ik niet pleiten voor samenwonen in ieder geval ;)

Wel behoorlijk zeker hoewel 100% niet bestaat. Heb je enig idee hoeveel geld scheiden wel niet kost, en alle ellende die het met zich mee brengt. Ik vind niet samen wonen en direct trouwen een behoorlijke sprong in het diepe.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 sep 2007 18:30

Die sprong is net zo diep wanneer je gaat samenwonen.
En dan laten we standpunten qua geloof er nog buiten ;)
pobody's nerfect

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 sep 2007 18:56

Tja als ik zo zeker zou zijn dat ik met iemand wil samen wonen dan ben ik er ook wel zeker van dat ik met diegene wil trouwen. Dan ga ik dus gewoon getrouwd samenwonen 8) Misschien denk je er ook wel beter over na voor je gaat trouwen dan mensen die zoiets hebben van 'we gaan samenwonen en zien wel waar het schip strandt', ik vind het wel mooi dat je samen besluit te gaan voor wat je samen hebt :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 sep 2007 18:57

Atheist1984 schreef:Heb je enig idee hoeveel geld scheiden wel niet kost, en alle ellende die het met zich mee brengt.
Als je al vrij lang samengewoond hebt, brengt uit elkaar gaan net zo veel gedoe met zich mee. Zeker als je geen samenlevingscontract hebt opgesteld en je moet gaan uitzoeken wie waar recht op heeft (inboedel, huis: in geval van 'n huurhuis: wie mag er blijven wonen), etc. En emotioneel is het niet minder heftig om 'in de steek gelaten te worden' na een periode van samenleven zonder boterbriefje dan dat het is mét boterbriefje...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 22:01

Jo'tje schreef:Die sprong is net zo diep wanneer je gaat samenwonen.

Ja das waar. Alleen als je er achter komt dat het toch niks is kom je wat makkelijker van elkaar af dan als je getrouwd bent. Scheiden is niet echt goedkoop geloof ik. Die advocaten leven heust niet van lucht. Uit elkaar gaan blijft rot, ook al ben je nou getrouwd of niet.

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 17 sep 2007 23:17

Gerdien B. schreef:
André schreef:
Gerdien B. schreef:Ik kan mij soms rot ergeren aan al die bemoeiende mensen met onze relatie.
Misschien is het een idee om precies de antwoorden te geven die men niet verwacht? 8)

ik kan je verzekeren: je wordt er handig in om antwoorden te geven dat je niet liegt maar ze wel de mond snoert. maar dan nog... het is enorm irritant

"Oh-hoo.... heb je ons verlovingskaartje niet gekregen? Nouja, geeft niet, over een paar maanden krijg je 't geboortekaartje wel..." En dan heel nonchalant weglopen... Híér werkte het in ieder geval wel... Maar ik begrijp je goed, Gerdien.
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 sep 2007 08:09

Atheist1984 schreef:
Jo'tje schreef:Die sprong is net zo diep wanneer je gaat samenwonen.

Ja das waar. Alleen als je er achter komt dat het toch niks is kom je wat makkelijker van elkaar af dan als je getrouwd bent. Scheiden is niet echt goedkoop geloof ik. Die advocaten leven heust niet van lucht. Uit elkaar gaan blijft rot, ook al ben je nou getrouwd of niet.

Dat is door LeChat in de post boven je ontkracht. Verder is het geld in de keuze tussen samenwonen en trouwen voor een christen niet de belangrijkste overwegingsfactor.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 18 sep 2007 08:25

Jo'tje schreef:Hoe zeker wil je zijn voor je gaat trouwen? Het kan altijd stuk lopen. Dat vind ik niet pleiten voor samenwonen in ieder geval ;)

Misschien een beetje raar, maar dat hadden wij dus helemaal niet.
We hadden geen van tweeën in ons achterhoofd dat het altijd stuk zou kunnen lopen.
We gingen vol vertrouwen onze huwelijks belofte maken: tot de dood ons scheid was en is voor ons de enig denkbare scheiding die er ooit zal komen.
We zijn ons huwelijk met God begonnen en Hij is onze getuige en zeker onze helper. We hebben elkaar trouw beloofd en die trouw kunnen we enkel volbrengen met hulp van God.
En met dat vertrouwen kun je ook gewoon je huwelijk beginnen zonder de bedenking: je weet het nooit of het wel echt voor altijd is.

Terug naar “Archief”