En een drankje drinken met je vrienden in een kroeg zou niet tot Gods eer zijn? Ik zie niet in waarom?
in een kroeg wordt altijd foute muziek gedraaid, gezongen door mensen die naar de hel gaan en de teksten gaan altijd over seks, drugs en rock'n roll. De verloren zoon verbraste ook zijn geld in de kroeg bij hoeren en ander gepeupel (als er refoweb was zou hij daar zijn tijd aan verspil hebben). Kortom, de kroeg is het voorportaal van de hel, alleen satan en zijn trawanten zijn daar te vinden, die jou willen verleiden met muziek, vleeselijke lusten en drank.
Daarnaast kun je zeker God ontmoeten in een kroeg. Ik heb zelf vele gesprekken over het geloof gevoerd met wildvreemde mensen in een kroeg.
Dan zul je het vast niet hebben gehad over het enige waarzaligmakende geloof, en heb je een slap aftreksel gepredikd van de genade leer.
En wat is er opeens mis met drank? Mag je geen bier etc. meer drinken dan? Jij gaat er gelijk vanuit dat als je in een kroeg bent geweest je er dronken uitkomt.
Bier is een uitvindinding van de hel, net als wijn en andere verslavende middelen, en beroofd de mens ten allen tijde van zijn rede en laat hem zijn vrije gang gaan, als iemand een slokje genomen heeft drinkt hij door tot hij er bij neer valt, of andere duivelse dingen bezigt, zoals het toegeven aan de vleselijke lusten of het meebrallen met de duivelse herrie die uit de geluidsinstallatie een aanval op je oren en je hart doen.
Laat ik je dit vertellen als ervaringsdeskundige, want dat ben jij blijkbaar niet, de meeste mensen zijn hooguit aangeschoten wanneer zij een kroeg verlaten.
Boosch en verderfelijk!