Moderator: Moderafo's
MissF schreef:Wij kregen aanslagen van de zorgtoeslag. We vermoedden al wel dat we dat ten onrechte kregen, maar nu moeten we allebei alles terugbetalen. Daar snap ik echt niks van, we hebben niks aangevraagd ofzo, maar krijgen dat beiden elke maand, en dan opeens aan het eind van het jaar moet je alles in 1 keer terugbetalen. Geef het dan gewoon niet, dan missen we het ook niet
MissF schreef:Wij kregen aanslagen van de zorgtoeslag. We vermoedden al wel dat we dat ten onrechte kregen, maar nu moeten we allebei alles terugbetalen. Daar snap ik echt niks van, we hebben niks aangevraagd ofzo, maar krijgen dat beiden elke maand, en dan opeens aan het eind van het jaar moet je alles in 1 keer terugbetalen. Geef het dan gewoon niet, dan missen we het ook niet
Merisja schreef:Nu jullie het over toeslagen hebben...wij hebben een hele tijd geleden al de definitieve opgave van de gemaakte kinderopvangkosten over 2008 gedaan, maar we hebben daar nog steeds niets over gehoord. Volgens mij hebben wij minder kinderopvangtoeslag gekregen dan waar we recht op zouden hebben, want ik geef altijd op dat we meer verdienen. Dan valt het alleen maar mee. Iemand ervaring mee? Kreeg je die definitieve aanslag vanzelf en duurt dat altijd zo lang?
LeChat schreef:MissF schreef:Wij kregen aanslagen van de zorgtoeslag. We vermoedden al wel dat we dat ten onrechte kregen, maar nu moeten we allebei alles terugbetalen. Daar snap ik echt niks van, we hebben niks aangevraagd ofzo, maar krijgen dat beiden elke maand, en dan opeens aan het eind van het jaar moet je alles in 1 keer terugbetalen. Geef het dan gewoon niet, dan missen we het ook niet
Ik had eind 2008/begin 2009 ook nog zorgtoeslag, heb dat zelf stopgezet toen ik definitief fulltime ging werken en nu krijg ik het dit jaar toch weer... en dan zo'n 25 euro per maand ofzo, alsof dat wat uitmaakt en alsof ik dat nodig zou hebben. Ik belde met de Belastingtelefoon en kreeg het advies een inkomenswijziging door te voeren ofzo en het niet stop te zetten, want als ik dat laatste deed moest ik het p.d. terugbetalen en nu bestond de kans dat ik er tóch recht op had. Raar verhaal.
paprikameisje2 schreef:wij geven altijd door dat we veel meer verdienen, dan krijg je achteraf altijd nog een nabetaling! tja, een nabetaling van een paar honderd euro, is best fijn!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten