boer schreef:En het toegeven van de homo aan zijn ingeschapen foutje is ook okay zeker?
Waar ''bevindelijk'' denken allemaal niet toe kan leiden.
Welk "ingeschapen foutje" mag dat dan wel zijn?
Moderator: Moderafo's
boer schreef:En het toegeven van de homo aan zijn ingeschapen foutje is ook okay zeker?
Waar ''bevindelijk'' denken allemaal niet toe kan leiden.
JeeWee schreef:Ik geloof niet dat God van mensen die zonder benen geboren worden, hardlopers wil maken.
En net zo min geloof ik dat God voor hoogbegaafde mensen een baan als vakkenvuller in petto heeft.
Homo's zijn geen foutje van God.
Teveel homo's hebben al gedacht dat ze 'gewoon' moeten trouwen met een vrouw.
En vaak met alle verdrietige gevolgen van dien.
Wim2600 schreef:Welk "ingeschapen foutje" mag dat dan wel zijn?
schelpje3 schreef:God maakt geen foutjes.
Die foutjes zijn een gevolg van de zondeval, want toen God de mens schiep, was deze volmaakt!
Hij maakte een vrouw uit de rib van de man. Hoe mooi is dat?
En dan vele eeuwen later ziet het er heel anders uit.
Ik zei niet dat je dan moet trouwen met een vrouw. Er wordt m.i. wel eens te snel getrouwd, ook door hetero's, met alle verdrietige gevolgen van dien.
Maar als je oprecht gelooft dat God nog een liefhebbend iemand voor je zou kunnen hebben en je volgt Zijn wil, geloof je dan niet dat het een vrouw zou kunnen zijn?
Ik neem aan dat je van je moeder houdt, een zusje, als je die hebt, een schoonzus, een lieve vriendin, er zijn heel veel soorten houden van.
Bij een huwelijk komt er seksuele aantrekkingskracht bij (in 99.9% van de gevallen) maar dat is bij jou dus onmogelijk?
Jij voelt je uitsluitend aangetrokken door een man?
boer schreef:Het toegeven aan lust, welke tegen de scheppingsorde ingaat, is geen foutje, maar een vorm van zonde, doel missen, van de mens.
Onder dezelfde noemer overigens als een hetero die uit lust ipv liefde handelt.
JeeWee schreef:En jij redeneert nu zo krom, dat het lijkt alsof homo's slechts uit lust een relatie aangaan.
JeeWee schreef: Doel missen dus....
En jij redeneert nu zo krom, dat het lijkt alsof homo's slechts uit lust een relatie aangaan.
JeeWee schreef:Alle alleenstaanden zitten er met jouw redenering al volledig naast, want 'dat gaat tegen de scheppingsorde in'. Doel missen dus....
Wim2600 schreef:Inderdaad... als lust onze enige drijfveer was, waarom zou ik dan getrouwd zijn met de man van m'n leven? En waarom zouden zoveel homo's wereldwijd dan blijven ijveren voor het recht om te trouwen?
JeeWee schreef:
En jij redeneert nu zo krom, dat het lijkt alsof homo's slechts uit lust een relatie aangaan.
Natuurlijk heb je er altijd bij die het puur lichamelijk allemaal aangaan.
boer schreef:Dan kun je toch gewoon een vrouw trouwen, als lust en sexuele begeerte niet de maatstaf is?
hubert schreef:
Een relatie die puur op seks is gebaseerd heeft volgens mij geen enkele slagingskans.
Er zal echt veel meer moeten zijn dan dat. Dat geldt voor hetero's en homo's. 1 op de 3 huwelijk loopt spaak in Nederland en in de VS nog meer. Ik zou ervoor willen pleiten om het verlovingsidee weer in te voeren en samen te gaan wonen om te kijken of de relatie kans heeft. Na een jaar of 3 zou je dan kunnen overwegen de zaak officieel te maken. De kerken zouden het ongehuwd samenwonen ook eens van deze kant moeten bezien.
boer schreef:
Dan kun je toch gewoon een vrouw trouwen, als lust en sexuele begeerte niet de maatstaf is?
boer schreef:
Dan kun je toch gewoon een vrouw trouwen, als lust en sexuele begeerte niet de maatstaf is?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten